2015-07-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Jag har ett konto som jag halvhjärtat har ett alter ego som och måste helt plötsligt verifiera mig med ID-handlingar för att få tillgång till kontot och det har jag ingen lust med.

Kan man kringgå det på nåt sätt? Kan man tippexxa handlingar, som t.ex räkningar som är ett av de godkända handlingarna, med alter egot och godkännas?

Då har du nog precis samma problem som mig. Jag har inte heller någon lust med att lägga upp ID-handlingar eller liknande...

Jag är just nu inne på sidan där man kan överklaga inaktiveringen av kontot, och där finns det en ruta för "Mer information" som man kan fylla i. Där har jag skrivit utförligt vad och varför jag tror jag blivit avstängt. Man kan dock inte skicka iväg formuläret förrän man lagt till en ID-handling. Då har jag gjort så att jag bara tagit en tom bild och lagt in den och nu funderar jag på att skicka. Undra om de kommer svara mig eller typ blocka mig för evigt efter det
Citera
2015-07-17, 20:26
Medlem
KitKatCookieDoughs avatar
Fick precis ett meddelande på telefonen att "X har accepterat din vänförfrågan" utan att jag skickat någon förfrågan. Vet inte vem det är ens, ser dock att vi har en gemensam vän, men har aldrig besökt personens fb-profil. Vad hände här?

Har väl råkat gilla en bild av misstag när man bläddrat igenom flödet... finns det någon gömd vänförfrågan-knapp i flödet? Ingen annan har använt telefonen.

Edit: Såg knappen nu, får väl vara försiktigare när jag scrollar
Senast redigerad av KitKatCookieDough 2015-07-17 kl. 20:56.
Citera
2015-07-17, 20:35
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfItMatters
Då har du nog precis samma problem som mig. Jag har inte heller någon lust med att lägga upp ID-handlingar eller liknande...

Jag är just nu inne på sidan där man kan överklaga inaktiveringen av kontot, och där finns det en ruta för "Mer information" som man kan fylla i. Där har jag skrivit utförligt vad och varför jag tror jag blivit avstängt. Man kan dock inte skicka iväg formuläret förrän man lagt till en ID-handling. Då har jag gjort så att jag bara tagit en tom bild och lagt in den och nu funderar jag på att skicka. Undra om de kommer svara mig eller typ blocka mig för evigt efter det

Jag kunde inte ens överklaga då mitt konto inte anses inaktiverat utan låst. Skitkonstigt.
Citera
2015-07-17, 20:37
Medlem
Citat:
Jag kunde inte ens överklaga då mitt konto inte anses inaktiverat utan låst. Skitkonstigt.

Jag kan skicka en direktlänk till dig:
https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907

Det är den sidan jag är inne på. Har dock inte skickat in min ännu. Du kanske ska prova den vägen??
Citera
2015-07-17, 20:45
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfItMatters
Jag kan skicka en direktlänk till dig:
https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907

Det är den sidan jag är inne på. Har dock inte skickat in min ännu. Du kanske ska prova den vägen??

Det var den jag testade men blev nekad på. Så tog ett formulär om mobilnummer och skrev därifrån.

Ingen flashbackare som känner nån på facebook i Luleå eller ett trick som kan göra underverk?
Citera
2015-07-17, 20:48
Medlem
Citat:
Det var den jag testade men blev nekad på. Så tog ett formulär om mobilnummer och skrev därifrån.

Ingen flashbackare som känner nån på facebook i Luleå eller ett trick som kan göra underverk?

Kan man använda sig av mobilnummer även om man inte har sparat det i sin profil på kontot, tro? Det skulle jag kunna prova isåfall
Citera
2015-07-18, 15:44
Medlem
Jag har precis skapat ett evenemang som pågår i två dagar.
Jag kunde dock bara välja ett datum, vilket blev evenemangets första datum.
Hur jag än försöker så kan jag inte lägga till att evenmanget ska vara flera dagar, hur gör jag?

Edit: Man var visst tvungen att skriva in en starttid för att få upp alternativet om sluttid.
Senast redigerad av Norde87 2015-07-18 kl. 15:51.
Citera
2015-07-18, 16:26
Medlem
Hur stänger man av så att folk inte kan gilla min profilbild eller Omslagsbild på facebook
Senast redigerad av tix74 2015-07-18 kl. 16:29.
Citera
2015-07-18, 21:14
Medlem
Någon som vet hur Facebook gör när de ska bekräfta någons identitet genom ID-handling?? Alltså, kollar de upp det med någon myndighet eller liknande?
Citera
2015-07-18, 22:21
Medlem
Jag har fått ett meddelande från en vän på min Tidslinje som jag nu vill dölja så att bara avsändaren själv (vännen) kan se det. Hur gör jag? Tacksam för hjälp!
Citera
2015-07-19, 13:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Hur döljer jag platsen man skickar från på Facebook /mobilen? Vill inte att folk ska se att jag befinner mig på en viss ort. Sökt som en dåre.
Citera
2015-07-19, 14:49
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Om man har en webbsida/företag/verksamhet så kan man ha en "fanpage". Nu undrar jag om det är bättre att ha ett separat konto för ens fanpage eller om den borde vara associerad till ens facebook-profil? Kan man dissociera sin fanpage från sin facebookprofil? Jag tror man kan lägga in extra admins på sin fanpage, så att den kan administreras av andra personer än än själv, och sedan radera sin privata profil någon som har nån erfarenhet av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in