2015-07-11, 22:37
Medlem
Hej, har en vän på facebook som jag inte vill ska se mina uppdateringar.
Det har blivit hotfullt från denne så jag kan absolut inte tabort personen för då blir det en jobbig situation när jag träffar på denne ute någongång.

Jag har tagit bort aviseringar från meddelanden, men önskar att dom inte alls kommer in i min inkorg och snarare skräppost om det går att göra?
Samt att jag vill inte att personen ska se mina kommande uppdateringar/bilder liknande.
Är detta möjligt utan att ta bort personen i fråga eller att blockera helt och hållet?
För detta är uteslutet.
Tacksam för svar./Y
Citera
2015-07-12, 11:28
Medlem
Om jag delar en bild på fb från en person jag inte e vän med, o bara delar den med mina vänner, får personen som jag "stal" bilden från en notis om det då?
Citera
2015-07-14, 20:48
Medlem
Disbeliefs avatar
Hur ändrar jag sekretessinställningarna på alla grupper jag är med i?
Citera
2015-07-15, 11:04
Medlem
cp-mongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y
Hej, har en vän på facebook som jag inte vill ska se mina uppdateringar.
Det har blivit hotfullt från denne så jag kan absolut inte tabort personen för då blir det en jobbig situation när jag träffar på denne ute någongång.

Jag har tagit bort aviseringar från meddelanden, men önskar att dom inte alls kommer in i min inkorg och snarare skräppost om det går att göra?
Samt att jag vill inte att personen ska se mina kommande uppdateringar/bilder liknande.
Är detta möjligt utan att ta bort personen i fråga eller att blockera helt och hållet?
För detta är uteslutet.
Tacksam för svar./Y

Settings --> Blocking.
Blockera eller lägg personen under "restricted list".
Citera
2015-07-15, 11:47
Medlem
Bongbengtssons avatar
Tjena.

En släkting gick nyligen bort, vilket ju är skit. Men det är så att personen hade facebook och vi i familjen känner att den bör inaktiveras. Problemet är att ingen av oss fattar hur man gör, facebooks kontakt är aningen hemlighetsfulla och google har inte gett mig mycket att gå på heller. Vet någon hur man gör/vem man skall kontakta?

Peace
Citera
2015-07-16, 13:33
Medlem
Människor som jag påträffat i verkligheten syns efter ett tag. Från några veckor till månader så syns de för eller senare bland - "Personer som du kanske känner". Människorna har definitivt inga gemensamma vänner eller bor inte ens i detsamma stad. Jag har inte heller sökt på de.

Även en person i ett annat land har dykt upp.

Dessa människor har jag träffat utanför Internet. Jag har talat med de.

Betyder detta att de möjligtvis sökt på mig? Och därför har Facebook koppla till "Personer du kanske känner".

Eller varför dyker de upp?

Hmm . .

Tack på förhand!
Citera
2015-07-16, 22:25
Medlem
Kan man byta profilbild utan att det syns och kommer upp i andras nyhetsflöde?!?!

MVH
Citera
2015-07-16, 22:40
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag undrar om det finns någon funktion för att textsöka specifikt efter grupper? Nån som vet?
Citera
2015-07-16, 23:25
Medlem
Hej,

skapade ett separat ämne för mitt problem (FB) Mitt facebook-konto har blivit avstängt och jag vet inte varför?, men kanske bör posta här också (eller istället))

imorse kunde jag logga in på min Facebook precis som vanligt. Nu ikväll när jag kom hem och satte mig vid datorn och försökte logga in fick jag dock upp att mitt konto är avstängt?? Har absolut ingen aning om varför det har blivit så och det är första gången det händer mig. Jag följer länken som står intill och får veta hur man gör för att överklaga, man fyller i namnet man hade på sin profil, e-postadress etc. Man måste även bifoga en id-handling.

Saken är den att jag lever med skyddad identitet sen en tid tillbaka och är väldigt väldigt försiktig med att lämna ut såntdär på nätet... man har liksom hört om andra som fått sina identiteter röjda genom Facebook och det är en sak jag oroar mig mycket för. Fast hur stor är chansen att dem tar hänsyn till det finns det något annat man kan göra? Någon som råkat ut för samma sak?
Citera
2015-07-17, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvillvill
Om jag startar ett nytt konto och på det kontot så börjar jag söka efter personer så dyker bland dom första alternativen upp vänner som jag har på mitt vanliga konto. Hur kopplar dom det? gillar inte alls det där!
Pga att bägge kontona använder samma IP-nummer?
Citera
2015-07-17, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfItMatters
Hej,

skapade ett separat ämne för mitt problem (FB) Mitt facebook-konto har blivit avstängt och jag vet inte varför?, men kanske bör posta här också (eller istället))

imorse kunde jag logga in på min Facebook precis som vanligt. Nu ikväll när jag kom hem och satte mig vid datorn och försökte logga in fick jag dock upp att mitt konto är avstängt?? Har absolut ingen aning om varför det har blivit så och det är första gången det händer mig. Jag följer länken som står intill och får veta hur man gör för att överklaga, man fyller i namnet man hade på sin profil, e-postadress etc. Man måste även bifoga en id-handling.

Saken är den att jag lever med skyddad identitet sen en tid tillbaka och är väldigt väldigt försiktig med att lämna ut såntdär på nätet... man har liksom hört om andra som fått sina identiteter röjda genom Facebook och det är en sak jag oroar mig mycket för. Fast hur stor är chansen att dem tar hänsyn till det finns det något annat man kan göra? Någon som råkat ut för samma sak?

Ingen som vet något??

När jag går in så står det att man kan göra en överklagan och längst ner finns en ruta för "Mer information" som man kan fylla i en förklaring, antar jag. Skulle jag kunna prova att fylla i den bara och skicka iväg? Hur lång tid kan det ta innan de ger svar tro?
Citera
2015-07-17, 20:09
Medlem
von-Utfalls avatar
Jag har ett konto som jag halvhjärtat har ett alter ego som och måste helt plötsligt verifiera mig med ID-handlingar för att få tillgång till kontot och det har jag ingen lust med.

Kan man kringgå det på nåt sätt? Kan man tippexxa handlingar, som t.ex räkningar som är ett av de godkända handlingarna, med alter egot och godkännas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in