2014-03-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenqqu
Hej,

Om jag lägger till min arbetsplats på min Facebooksida, kommer det då upp en notis för de som administrerar över mitt företags Facebooksida att jag har angett att jag jobbar där? Hoppas ni förstår frågeställningen.

Tack

Någon som har svar? För att förklara min fråga med ett exempel:

Ta scenariot att jag skulle jobba på McDonalds Kungsgatan. En dag beslutar jag mig för att "lägga till arbete" på Facebook, och då jag skriver in McDonalds Kun.... kommer just McDonalds Kungsgatan upp som förslag. Jag väljer McDonalds Kungsgatan och sparar. Kommer då personen/personerna som administrerar över den FB-sidan (McDonalds Kungsgatan) att se att jag har angett att jag jobbar där? Eller händer inget?
Citera
2014-03-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Ja självklart, det är ju exakt vad det innebär ordagrant så du har ju i princip redan svarat på din egen fråga. "Också" och "även" är ju överflödigt, för vilka andra vänners vänner skulle det handla om?

Ja om de går in och tittar på min väns tidslinje ja men jag uttryckte jag mig fel. Jag menade egentligen att om jag går in och skriver på den här vännens tidslinje, kommer detta upp i mina andra vänners nyhetsflöde då? Vi har inga gemensamma vänner.
Citera
2014-03-07, 12:49
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Fel.
Senast redigerad av Arbetsblad1 2014-03-07 kl. 13:11.
Citera
2014-03-07, 13:05
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Ja om de går in och tittar på min väns tidslinje ja men jag uttryckte jag mig fel. Jag menade egentligen att om jag går in och skriver på den här vännens tidslinje, kommer detta upp i mina andra vänners nyhetsflöde då? Vi har inga gemensamma vänner.

Ja, har din vän inställt till "vänners vänner" kommer din kommentar att synas i nyhetsflödet, även om ni ej har gemensamma vänner. Kanske inte direkt på nyhetssidan bland alla bilder och statusar men däremot ute i händelsetickern.
Citera
2014-03-07, 15:47
Medlem
[quote=Oakenshield|47823394]Ja, har din vän inställt till "vänners vänner" kommer din kommentar att synas i nyhetsflödet, även om ni ej har gemensamma vänner. Kanske inte direkt på nyhetssidan bland alla bilder och statusar men däremot ute i händelsetickern.[/QUOTEM

Man kan ju gå och kolla hur mina vänner ser min Facebookssida och där kan man inte se dessa inlägg i nyhetsflödet.
Den där händelsetickern tänker jag aldrig på eftersom jag inte har någon sådan och har aldrig haft, kanske syns det i den ja.
Citera
2014-03-07, 19:59
Medlem
Oakenshields avatar
Aha, ja om du har tickern syns det där om du kommenterar på andras sidor, förutsatt att de sidorna har öppna profiler eller "Vänners vänner". Men om du väljer "Visa som.." ser ju dina vänner endast hur din profilsida ser ut, inte själva nyhetssidan eller vad du skriver på din väns sida osv.

För övrigt verkar sidan byta utseende nu till nåt nytt "strömlinjeformat utseende med större bilder" men den verkar ha svårt att bestämma sig, har både gamla och nya utseendet hit och dit när jag uppdaterar sidan ikväll. Nya fonter, händelseikonerna uppe till höger istället osv. Större bilder och större block för varje status innebär ju bara mer scrollning för att kolla neråt i flödet. Nåja...

Citera
2014-03-08, 07:25
Medlem
Var 10-15e minut öppnas det upp 3-9 nya flikar i webläsaren(även om inte webläsaren är igång) där det står att facebook messenger kommer sluta fungera i mars med en länk till facebook. Antar att det är något virus men hur får jag bort detta? För det kan väll inte vara legit?
Citera
2014-03-08, 15:41
Medlem
Finns det någon facebook app som skriver "grattis" eller dylikt på dina vänners wall när dom fyller år? Är för lat för att skriva själv.
Citera
2014-03-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dacan13
Finns det någon facebook app som skriver "grattis" eller dylikt på dina vänners wall när dom fyller år? Är för lat för att skriva själv.

Inte vad jag vet, men det är väl inte mycket begärt? Om du loggar in på Facebook står det vem/vilka som fyller år, du klickar på dessa namn och kan skriva ett kort grattis.

Sedan om folket blir tvära för man inte grattar dem på Facebook, ja, då är det väl deras problem kan jag tycka.
Citera
2014-03-08, 22:16
Bannlyst
När man googlar mitt namn kommer ju min Facebook-sida upp bland sökresultaten. Hur gör jag om jag inte vill att den ska synas om man googlar?

Gick just in på på Sekretess -> Vem kan söka efter mig? och ändrat till att bara vänner kan söka på mitt namn, mitt telefonnummer och att min tidslinje inte ska synas på andra sökmotorer. Kommer det här ta bort mitt namn från Google så småningom?
Citera
2014-03-09, 16:45
Medlem
När man vet att en person var online för x antal timmar sedan, men siffran för hur länge sedan personen var online syns inte längre i chatten, kan det vara ett tecken på att man blivit blockerad?
Citera
2014-03-10, 08:08
Medlem
Vitgardistens avatar
Jaha, då var plötsligt facebook rejält förändrat och ser helt efterblivet ut. Någon som vet om/hur man kan fixa tillbaka det gamla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in