2015-07-19, 15:54
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Hur döljer jag platsen man skickar från på Facebook /mobilen? Vill inte att folk ska se att jag befinner mig på en viss ort. Sökt som en dåre.

Gå in på telefonens platstjänster och avblockera Messenger.
Annars kan du göra detta i en konversation. Klicka på de tre punkterna, sedan på Plats.

Bild: http://i.imgur.com/rUSSm7q.jpg
http://i.imgur.com/XeoIE2E.jpg
Senast redigerad av Sourcreamchipsen 2015-07-19 kl. 15:57.
Citera
2015-07-19, 16:01
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfItMatters
Någon som vet hur Facebook gör när de ska bekräfta någons identitet genom ID-handling?? Alltså, kollar de upp det med någon myndighet eller liknande?

De kollar så ditt angivna namn är detsamma som på ID-kortet. Annars så går de efter namnet på ID-kortet och byter namnet på kontot. Jag tror inte de kollar upp det utan endast om legitimationen är godkänd.
Citera
2015-07-19, 16:03
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Om man har en webbsida/företag/verksamhet så kan man ha en "fanpage". Nu undrar jag om det är bättre att ha ett separat konto för ens fanpage eller om den borde vara associerad till ens facebook-profil? Kan man dissociera sin fanpage från sin facebookprofil? Jag tror man kan lägga in extra admins på sin fanpage, så att den kan administreras av andra
personer än än själv, och sedan radera sin privata profil någon som har nån erfarenhet av detta?

Personligen tycker jag en profil är bättre än en Facebook-sida.
Du kan låta vem som helst logga in på kontot och använda det. Du kan skicka vänförfrågningar till personer för att skapa "kontakter". En sida tycker jag inte syns så väl som en profil kan göra.
Citera
2015-07-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
De kollar så ditt angivna namn är detsamma som på ID-kortet. Annars så går de efter namnet på ID-kortet och byter namnet på kontot. Jag tror inte de kollar upp det utan endast om legitimationen är godkänd.

Fast det finns ju olika alternativ man kan identifiera sig på. T.ex skicka in en bild på sin post, kontoutdrag, kreditkort, räkningar m.m. Kollas det upp sedan??
Citera
2015-07-20, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfItMatters
Fast det finns ju olika alternativ man kan identifiera sig på. T.ex skicka in en bild på sin post, kontoutdrag, kreditkort, räkningar m.m. Kollas det upp sedan??
Hej blev ombedd att ändra namn , fixade ett "fake id" med mitt artist namn som jag hade innan, så till min fråga hur länge dröjer det tills jag får tillbaka mitt konto, jag loggade in flera gånger för kolla om den ör tillbaka men får upp samma ruta som innan och att man ska göra detta då jag klickar på knappen kom igång, är det så att allt nollställs ifrån början och att man måste göra det igen? så man inte väntar förgäves så att säga eller är det lugnt de svarar när de svarar?
Någon som har erfarenhet utav detta?
Citera
2015-07-20, 08:22
Medlem
masterfudges avatar
Hur gör man sin profilbild oklickbar?
Citera
2015-07-20, 15:40
Medlem
matrixxxs avatar
Befinner mig tillfalligt utomlands i europa och jag kan inte komma in pa facebook nagonstans pa grund av nan sakerhet. Ska citera vad som star nar jag loggar in-
Någon kan ha loggat in på ditt konto
För att skydda din information har vi spärrat ditt konto. Innan vi kan låsa upp det igen måste du bekräfta din identitet och byta lösenord.
Ditt konto kommer vara dolt tills du slutför den här processen.

Sen klickar man fortsatt och kommer fram till detta -
Bekräfta din identitet

Om du vill bekräfta din identitet måste du logga in från en av följande webbläsare som du har använt tidigare:
Sa star det chrome for min data och liknande, alltsa som jag fattat det betyder det att jag bara kan logga in fran min data eller min ip adress. Kan nagon hjalpa mig fixa detta sa jag kan logga in pa vilken data som helst. Jag kan inte minnas att det var sahar forut. Tack snalla
Citera
2015-07-20, 19:53
Medlem
När man skriver i en grupp på Facebook alltså.

Syns den då på "Nyheter" för sina vänner?

Alltså skulle mina Facebook-vänner se mina inlägg i deras nyhetsflöde, när jag skrivit ett inlägg i en grupp?

Tack på förhand!
Citera
2015-07-21, 00:39
Medlem
Hade en jävla fin bruds nummer i min gamla mobil.
Jag är vän med henne på facebook. Min gamla mobil lever och har FB appen integrerad med mina kontakter så att säga.

Kan jag ta reda på hennes mobilnummer utan att fråga henne mes hjälp av FB?
Citera
2015-07-21, 17:46
Medlem
Kan man "frysa" sitt konto och göra det osynligt ett tag? Vill inte radera det helt men bara låta det försvinna i en vecka eller två för att sedan ta upp det igen. Hur gör man?
Citera
2015-07-21, 21:56
Medlem
kennedy8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Hade en jävla fin bruds nummer i min gamla mobil.
Jag är vän med henne på facebook. Min gamla mobil lever och har FB appen integrerad med mina kontakter så att säga.

Kan jag ta reda på hennes mobilnummer utan att fråga henne mes hjälp av FB?

Det går om hon lagt in sitt mobilnummer på facebook. Klicka in på henne och sedan klickar du på hennes namn när du är inne i "chattfönstret". Sedan klickar du på hennes bild och då om du har tur finns hennes nummer där!

Sen borde hon väl finnas på hitta.se eller något om det inte finns på facebook?
Citera
2015-07-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1335
Kan man "frysa" sitt konto och göra det osynligt ett tag? Vill inte radera det helt men bara låta det försvinna i en vecka eller två för att sedan ta upp det igen. Hur gör man?

Ja då. https://sv-se.facebook.com/help/214376678584711
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in