2015-07-06, 00:58
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag har ingen aning om hur facebook fungerar.

Jag har sett att vissa sidor har en "gilla"-knapp, jag undrar vad poängen med detta är vad händer egentligen om man trycker på gillaknappen om man är inloggad.

Vissa sidor har också en "dela"-knapp vad händer om man trycker på dela knappen?

Tack för hjälpen.

När du klickar på "Gilla"-knappen får du sidans uppdateringar i din newsfeed/nyhetsflöde varje gång du är inne på Facebook.
Det är egentligen samma sak som "Följ".

Dela-knappen betyder att du då delar sidan på din Facebok-profil så att dina Facebook-vänner kan se sidan.
Citera
2015-07-06, 02:48
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag har en fråga jag klurar på. Kan mina vänner på Facebook se vad jag skriver på Facebook sidor? Jag kommenterar ofta artiklar under Aftonbladet och Expressen, delar inte. Om inte, nu gillar några av mina vänner Aftonbladet på Facebook, vilket inte jag gör Kan dessa se vad jag skriver?

Jag döljer egentligen ingenting. Bara det att vissa är rödgrönrosa sympatisörer och jag är långt ifrån rödgrönrosa. Håller gärna min politiska hemvist privat.
Citera
2015-07-06, 11:46
Medlem
När man går in på en väns vänlista (alltså klickar på "alla vänner" på profilsidan), vad beror ordningen på?
Citera
2015-07-07, 18:48
Medlem
Uselt att man bara kan välja sina vänner på listan när man skapar en grupp. Om min grupp gäller mitt områden där jag bor men inga vänner på listan bor i mitt område, vad gör man?

Men det duger att utomstående kan gå med i en färdig grupp.

Så löjligt

Med vilket argument är två medlemmar som har varann på vänlistan så avgörande
då det senare inte blir avgränsat till vänner, så kan vem som helst droppa in?

Finns det nåt riktigt argument eller?
Alltså gör det inget att skapa falsk konto som torrdocka för att komma igång med en grupp.
Citera
2015-07-07, 19:24
Medlem
Lady Starlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexei1
När man går in på en väns vänlista (alltså klickar på "alla vänner" på profilsidan), vad beror ordningen på?
Ditt certifikat, som körs av webbläsaren? Kanske...
Citera
2015-07-09, 22:08
Medlem
Fyller år om ett par timmar.
Vill absolut inte ha några Grattis på min tidslinje, hur gör jag?
Citera
2015-07-10, 02:10
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Jag har en fråga jag klurar på. Kan mina vänner på Facebook se vad jag skriver på Facebook sidor? Jag kommenterar ofta artiklar under Aftonbladet och Expressen, delar inte. Om inte, nu gillar några av mina vänner Aftonbladet på Facebook, vilket inte jag gör Kan dessa se vad jag skriver?

Jag döljer egentligen ingenting. Bara det att vissa är rödgrönrosa sympatisörer och jag är långt ifrån rödgrönrosa. Håller gärna min politiska hemvist privat.

Ja, det kan man se ibland. Inte alla gånger, men ibland. Då står det "Förnamn Efternamn har kommenterat et inlägg. på deras newsfeed.
Citera
2015-07-10, 02:12
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Fyller år om ett par timmar.
Vill absolut inte ha några Grattis på min tidslinje, hur gör jag?

Du tar bort ditt födelsedagsdatum kanske?

Du går in på din Facebook-profil --> klickar på OM --> Redigera din kontaktinformation och allmänna information.
Citera
2015-07-10, 15:52
Medlem
Hej!

Jag hade velat hitta en person på facebook. Personen har valt att ha ett annat namn än sitt riktiga så jag kan inte leta på det. Jag vet vilken dock adress personen är medlem på facebook - kan man hitta genom den?
Citera
2015-07-10, 20:25
Medlem
Om jag startar ett nytt konto och på det kontot så börjar jag söka efter personer så dyker bland dom första alternativen upp vänner som jag har på mitt vanliga konto. Hur kopplar dom det? gillar inte alls det där!
Citera
2015-07-10, 22:43
Medlem
cp-mongos avatar
Fick idag en notifikation "Känner du X?". X är en person jag skickade ett meddelande till för ett par månader sedan (ett meddelande som personen för övrigt inte besvarade och vi har inte haft någon mer kontakt än mitt meddelande). Har aldrig fått notifikation om sådant förut. Har enbart fått förslag i "sidensatin" på personer jag känner grundat på antal gemensamma vänner. X och jag har inga gemensamma vänner. Har inte heller fått en sådan notifikation på någon annan jag enbart skickat ett meddelande till.
Läste en liknande fråga på nätet där någon svarade att det kan bero på att X har besökt min profil ofta och/eller länkat min profil i ett meddelande till någon annan. Kan det stämma?
Citera
2015-07-11, 14:28
Medlem
Admiral Krags avatar
Hur vill ni kommentera problemet med att det inte på något vis varken via telefon eller nätet tycks gå att eftereditera sin egen kommentar till något man delar, redigera knappen finns enbart inte då...
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-07-11 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in