2015-06-27, 23:57
Medlem
Admiral Krags avatar
Går det att söka efter gamla poster man gjort?
Citera
2015-06-29, 02:52
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag har ingen aning om hur facebook fungerar.

Jag har sett att vissa sidor har en "gilla"-knapp, jag undrar vad poängen med detta är vad händer egentligen om man trycker på gillaknappen om man är inloggad.

Vissa sidor har också en "dela"-knapp vad händer om man trycker på dela knappen?

Tack för hjälpen.
Citera
2015-07-01, 00:00
Medlem
zcinners avatar
Hej, när ja kollar på aktiva sessioner på facebook så står det att jag är inloggad i stockholm på min mobil, tar bort den sessionen och loggar in igen från mobilen får jag en sån notification "du har loggat in från annan webläsare" en gång stog det att den loggar in från gbg och nu är det stockholm för hela slanten, men jag befinner mig i skåne. vad beror detta på? mvh Z
Citera
2015-07-01, 06:01
Medlem
JerryCottons avatar
Hjäälp! Jag har "timgalset" bredvid muspekaren hela tiden när jag är inne på fejjan. Vad beror detta på? Någon har haft samma problem? Hur löser man detta? Några genier som kan hjälpa mig?
Citera
2015-07-01, 07:23
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hjäälp! Jag har "timgalset" bredvid muspekaren hela tiden när jag är inne på fejjan. Vad beror detta på? Någon har haft samma problem? Hur löser man detta? Några genier som kan hjälpa mig?

Bör nämnas att timglaset försvinner när jag pekar på en meny.
Citera
2015-07-01, 23:35
Medlem
Har ett problem med Facebook, slutar aldrig ladda, testat i både IE och chrome, den blå cirkeln "på" musen försvinner aldrig och sidan är seg som klister, testat tagit bort alla temp filer, och startat om datorn, samt kollat att jag har den sista versonen av Java redan.

När jag laddar sidan första gången fungerar den, sen måste jag updatera sidan varenda gång jag klickat på något för att få datorn att sluta ladda och gå jättesakta, väldigt störigt.

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Exakt detta.
Citera
2015-07-02, 11:46
Medlem
Vilket jävla skämt facebook är, kan inte komma in på mitt konto pga:
"Your Computer Needs to Be Cleaned
Din dator verkar vara drabbad av skadlig programvara. Vi hjälper dig att lösa problemet för att skydda ditt konto och förhindra att skadlig programvara sprids till vänner.
Skadlig programvara är program som försöker stjäla personlig information och orsaka problem när du använder Facebook. När du klickar på eller delar länkar som innehåller skräp kan datorn drabbas av skadlig programvara."

Notera, jag är säker på att allt är okej med min dator.

http://i.imgur.com/SSTWrfz.png
Citera
2015-07-04, 11:02
Medlem
cp-mongos avatar
Jag scrollade precis igenom mina meddelanden. Under ett av mina gamla meddelanden står det att mottagaren läst det den 18 mars ("visat / seen March 18"). Däremot under ett meddelande till en annan person, som jag dessutom skickade så sent som i juni (dvs. senare än meddelandet från mars), stod det bara "visat / seen" + datum i ett par veckor för att sedan försvinna helt. Nu står det ingenting. Hur kommer detta sig?
Senast redigerad av cp-mongo 2015-07-04 kl. 11:05.
Citera
2015-07-05, 12:55
Medlem
Admiral Krags avatar
Jippie, man kan inte lita på facebook-fan, jag har ställt in så att vem som helst inte ska
kunna se mina bilder, nu visar det sig i att det kan folk vid en tidpunkt detta är mindre bra.

Det är bara en svettig illusion att man ska kunna ha kontroll på sekretessen på facebook, dom gör det absoluta så oöverskådligt som möjligt för att man ska kunna dölja sina foton, det kräver em omänsklig mikro-management av enskilda kort tydligen

jag skiter i mina inställningar, nu får dom som ser för mycket se för mycket....någon som håller med?

Går det ens att dölja sin ort? för allmän beskådan
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-07-05 kl. 12:58.
Citera
2015-07-06, 00:47
Medlem
HundenVovvis avatar
Det är skillnad på facebook i datorn och i luren gällande "visat". Alltså när en person har läst det man skrev seneast. I lurens (messenger) står det "lör kl blabla" men när jag går in via datorn står det "visat kl.00:35. En annan tid och dag.

Så min fråga, går det att se när personen öppnat konversationen senast? Alltså om personen i fråga läst det man skrivit en dag, och en dag senare öppnat upp konversationen igen?
Det kanske är förklaringen till ovan skrivna?
Citera
2015-07-06, 00:51
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-mongo
Jag scrollade precis igenom mina meddelanden. Under ett av mina gamla meddelanden står det att mottagaren läst det den 18 mars ("visat / seen March 18"). Däremot under ett meddelande till en annan person, som jag dessutom skickade så sent som i juni (dvs. senare än meddelandet från mars), stod det bara "visat / seen" + datum i ett par veckor för att sedan försvinna helt. Nu står det ingenting. Hur kommer detta sig?

Jag tror detta är en bugg. Om du loggar in via Messenger (applikation), webbaserade Facebook.com, eller mobilversionen m.facebook.com, så kommer troligtvis m.facebook.com visa att meddelandet är visat. Ibland när detta händer för mig brukar det stå visat på just m.facebook.se och inte de övriga. Stämmer det för dig?
Citera
2015-07-06, 00:54
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenVovvi
Det är skillnad på facebook i datorn och i luren gällande "visat". Alltså när en person har läst det man skrev seneast. I lurens (messenger) står det "lör kl blabla" men när jag går in via datorn står det "visat kl.00:35. En annan tid och dag.

Så min fråga, går det att se när personen öppnat konversationen senast? Alltså om personen i fråga läst det man skrivit en dag, och en dag senare öppnat upp konversationen igen?
Det kanske är förklaringen till ovan skrivna?

Du kan endast se när personen i fråga öppnade ditt senaste meddelande första gången, alltså inte om en person ser ditt senaste meddelande 13:00 på en fredag, och sedan öppnar konversationen 21:12 på fredagen igen, så uppdateras det inte till läst 21:12. I detta läge kommer det fortsatt stå 13:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in