2014-09-20, 09:55
Medlem
Är det någon här som vet om det är några nyheter eller förändringar som skett nyligen på "FB"?.
Citera
2014-09-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Då är du blockerad av den personen.

Jag tycker inte det känns riktigt så, för personen ifråga dyker upp ibland som Facebook-användare och ibland som användarnamnet.
Sen kan jag ju hitta på personen och blockera på nytt, det har jag för mig inte gick om man är blockerad på andra sidan?
Citera
2014-09-21, 11:25
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Jag tycker inte det känns riktigt så, för personen ifråga dyker upp ibland som Facebook-användare och ibland som användarnamnet.
Sen kan jag ju hitta på personen och blockera på nytt, det har jag för mig inte gick om man är blockerad på andra sidan?

Oj, då var det inte så, skumt...!
Citera
2014-09-21, 13:00
Medlem
Hur får jag mina facebookmeddelanden att även skickas till min hotmail? Har tillåtit i mina iställningar att få aviseringar till min hotmail, men får bara aviseringar gällande kommentarer eller händelser. Jag vet att detta har fungerat tidigare.
Citera
2014-09-21, 13:45
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn14
Hur får jag mina facebookmeddelanden att även skickas till min hotmail? Har tillåtit i mina iställningar att få aviseringar till min hotmail, men får bara aviseringar gällande kommentarer eller händelser. Jag vet att detta har fungerat tidigare.

När du får ett PM, låt det ligga oläst i en dryg timma så kommer det till din mail, det kommer inte på en gång som det gjorde förut tyvärr...
Citera
2014-09-25, 14:29
Medlem
philijoxens avatar
När jag går in på facebook nu för tiden så är det knappt något som postats på startsidan, varken av personer eller sidor. Och innan va det en jävla massa. Någon som vet hur man ändrar så jag kan se allt igen? Har ändrat så den visar det senaste och inte topphändelser men det hjälper inte.
Citera
2014-09-25, 15:42
Medlem
Ratis avatar
Hur tar man bort gilla markeringar som folk lämnat på ens inlägg?
Citera
2014-09-25, 17:18
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur tar man bort gilla markeringar som folk lämnat på ens inlägg?

Går ej, blockera personen eller ta bort inlägget.
Citera
2014-09-25, 18:23
Medlem
Om man skulle råka klicka på gilla på en bild och man hinner ta bort den innan peronen sett de skulle personen fortfarande kunna se de i notifieringar/jordgloben till höger?
Citera
2014-09-25, 20:00
Medlem
Ballongdjurs avatar
Jag vill lägga till en 'location' på min status. En liten snygg rad bara som talar om var jag är.
När jag gör detta med min iphone-app så blir det som en incheckning.
En stor ful ruta med bild på platsen jag vill geotagga.
Min status tar då alltså upp hela mobilskärmen.
Jag vill bara ha 'Berlin väntar - at Arlanda' typ likt andra i min feed har.

Hur ändrar jag det? Hoppas det framgick vad mitt problem är.
Citera
2014-09-26, 07:35
Medlem
få bort bild man skickat på facebook

Om man skickat en bild i konversation som man vill att den andra personen inte ska få ha längre.
Då kan man be dem radera konversationen.
Men de kanske säger att de gjort det men det är inte sant.
Hur kan man göra då?
Kan man be Facebook att ta bort den?
Man kan inte mejla med dem utan de säger att de bara svarar i exceptionella fall.
Jag har tagit bort min gamla FB.
Kan jag kontakta dem och säga att någon annan haft en FB i mitt namn och hållit konversationer och sedan har de raderat kontot men jag vill att konversationerna eller iaf den bilden tas bort?
Citera
2014-09-26, 07:46
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusuggla
Om man skickat en bild i konversation som man vill att den andra personen inte ska få ha längre.
Då kan man be dem radera konversationen.
Men de kanske säger att de gjort det men det är inte sant.
Hur kan man göra då?
Kan man be Facebook att ta bort den?
Man kan inte mejla med dem utan de säger att de bara svarar i exceptionella fall.
Jag har tagit bort min gamla FB.
Kan jag kontakta dem och säga att någon annan haft en FB i mitt namn och hållit konversationer och sedan har de raderat kontot men jag vill att konversationerna eller iaf den bilden tas bort?

Du kan inte få bort den själv.
Du kan inte få bort den genom att säga att någon annan gjort det.

Du får i så fall polisanmälanhändelsen som olaga datorintrång och driva en process den vägen. Det kommer sannolikt att ta ett år eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in