Känns som att flashback inte är den rätta sidan att fråga på, men ifall någon känner sig manad så letar jag efter serier som liknar 1 Litre of Tears. Asiatiska draman utan för mycket komedi-inslag alltså.
Känns som att flashback inte är den rätta sidan att fråga på, men ifall någon känner sig manad så letar jag efter serier som liknar 1 Litre of Tears. Asiatiska draman utan för mycket komedi-inslag alltså.
Inte sett den så vet inte om det är exakt vad du är ute efter men nedan några mörka doraman utan komedi inslag. Mörka och rätt störande, mina favorit doraman. Tror det var 11 episoder i samtliga(står i länken).
Finns även en tråd nånstans där de diskuteras en del om dom 2 första iaf.
When Ryoji finds out that the object of his father's perversion is his first love, Yukiho, he kills him. To his horror, Yukiho's mother forced her to do so to relieve their dire economic straits. Yukiho also retaliates in similar manner by staging a suicide for her mother as well as herself. It's been 14 years since then and the boy that gave up everything and the girl that waged her life on the boy are struggling to continue to love each other. They grow up attempting to keep it secret and ride out the statute of limitations. In order to protect Yukiho, and improve her life, Ryoji enters the world of vice and dabbles in crimes to support her.
The series starts with the murder of a 10-year-old girl in 1984. 15 years later, after the case goes unsolved and passes the statute of limitations, a doctor named Goda Ryoji suddenly quits from his hospital and eventually becomes a detective. In 2008, he meets Sachi, a traveling artist in Paris, and shortly after Goda's return to Japan, he becomes involved in the expired murder case when another detective receives an anonymous phone call.
A dark melodrama about a woman whose life descends into a downward spiral due to love, ill fate and recklessness. It’s 2006. The dead body of 56-year old Kawajiri Matsuko (Uchiyama Rina), is found in a downtown apartment where she lived alone. Asuka (Suzuki Emi) is surprised that she had an aunt by the name of Matsuko. Her father tells Asuka to clean up Matsuko’s place. In Matsuko’s trash-filled room, Asuka discovers a photograph.Why did someone, surrounded by her family looking so happy, had to be killed?Asuka starts to follow Matsuko’s life.
It’s 1973. After graduating from a national university, Matsuko became a junior high school teacher. During a school trip, she covered up for a student who was caught stealing. But she suffered disgrace for her actions and was expelled from school. Driven into a corner, Matsuko choked her physically weak sister Kumi (Watanabe Natsuna) to death and fled from the house she was born and brought up in. Matsuko’s father, Kozo (Shiomi Sansei), always doted on Kumi while he was severely strict with Matsuko. However, this was just the beginning of the downfall of a woman named Matsuko Kawajiri.
Synopsis från wiki.d-addicts i spoilers, så dom går ju att läsa. Avslöjar dock lite av början i serierna .
Senast redigerad av boored 2010-12-05 kl. 03:05.
Det är så här att det börjar snöa ganska mycket nu så jag finner mig själv inomhus väldigt mycket. Jag skulle gärna vilja ha tips på några TV-serier som anses vara världsklass. Tackar.
The Sopranos och Twin Peaks. Världsklass.
Senast redigerad av Kafe 2010-12-05 kl. 20:00.
Söker grymma serier med bra stabila storys. Exempel jag sett innan är Weeds, Breaking Bad, Californication, Entourage och Dexter! Kan dock även tänka mig humorserier liknande Flight of the Conchords och Scrubs, men helst inte komedier då jag vill fastna mer i handlingen. Mer som en lång film
Tackar på förhand, denna vinter som leder till att man går i ide och kollar serier.
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
finns det nått som liknar chuck?
Reaper!
Senast redigerad av Kruxillimux 2010-12-07 kl. 17:32.
serier som jag har sett och gillat: the event, bones, battlestar galactica, caprica, fringe, damages, the walking dead, jericho, arrested development, community o s v
nån som har tips på andra serier jag skulle kunna uppskatta? det är alltså lite mörkt och dystopiskt alternativt feelgood-serier som gäller..
Söker serier, legaldrama, där en säsong följer ett och samma case. Jag har sett och gillat Damages och den lite äldre Murder One.
Jag gillar även kriminaldrama som också följer en story utan att sväva ut för mycket i fristående avsnitt. Har sett och gillat/gillar The Shield och Sons of Anarchy.
Söker serier, legaldrama, där en säsong följer ett och samma case. Jag har sett och gillat Damages och den lite äldre Murder One.
Jag gillar även kriminaldrama som också följer en story utan att sväva ut för mycket i fristående avsnitt. Har sett och gillat/gillar The Shield och Sons of Anarchy.
Hejsan är på jakt efter lite animerade komedi tv-serier.
Följande är rankade efter hur mycket jag gillar dom 1-5.
1. South Park
2. American Dad
3. Family Guy
4. The Simpsons
5. Futurama
6. The Cleveland Show
Väldigt tacksam för tv-serier jag skulle uppskatta :-)
Viktigt att avsnitt kan få tags på i 16:9 720p minst.
Alla avsnitt behöver ej vara det men minst 1-2 säsonger.
Senast redigerad av Mr.Marklar 2010-12-08 kl. 22:01.
Kanske borde räkna upp de serier man sett.
Har sett The Wire, Sopranos, Dexter mfl. i kriminal-genren
Aight. Annars tycker jag att Boston Legal är bra, fast det är ju bara ett avsnitt per fall. Third Watch är bra också tycker jag, men allra bäst är the West Wing.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!