2009-10-24, 22:15
Medlem
Finns det några bra serier där huvudtemat för huvudpersonerna är att lösa olika sorters mysterier?
Tänker lite på serier som Lost, Supernatural och X-Files fast gärna med lite mer inslag av kriminologi såsom Saw. Typ poliser som är efter seriemördare, men först måste de veta hur mördaren tänker och vad för mönster h*n följer.
Senast redigerad av Krewli 2009-10-24 kl. 22:20.
Citera
2009-10-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krewli
Finns det några bra serier där huvudtemat för huvudpersonerna är att lösa olika sorters mysterier?
Tänker lite på serier som Lost, Supernatural och X-Files fast gärna med lite mer inslag av kriminologi såsom Saw. Typ poliser som är efter seriemördare, men först måste de veta hur mördaren tänker och vad för mönster h*n följer.

Milennium är en gammal klassisk dänga, fast snuten besitter någon gåva där han "vet" saker om förövaren.
Citera
2009-10-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGT.Blain
Milennium är en gammal klassisk dänga, fast snuten besitter någon gåva där han "vet" saker om förövaren.

Tack för tipset, verkar som en intressant serier.
Citera
2009-10-25, 14:50
Medlem
Kollers avatar
Citat:

Jag tror du skulle gilla serien Fringe, det är lite åt X-files hållet..
http://www.fox.com/fringe/
Citera
2009-10-27, 23:50
Medlem
http://www.hbo.com/entourage/music/s...episode01.html

All musik som nånsin varit med i Entourage, Google is your friend.
Citera
2009-10-28, 00:33
Medlem
Brossys avatar
Söker en TV-Serie som är like The Office US. Tittar redan på The Office (US) och Parks and Recreation. Har också redan sett The Office UK.
Citera
2009-10-28, 22:46
Medlem
Citat:

Criminal Minds kanske? Mördare okänd är ju jävligt bra också. Inte så mycket övernatuligheter däri dock.
Citera
2009-10-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzz
Criminal Minds kanske? Mördare okänd är ju jävligt bra också. Inte så mycket övernatuligheter däri dock.

Tackar och bockar. Ska absolut se pilotavsnitten i alla fall.
Citera
2009-10-29, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Söker tips på bra och spännande serier där man verkligen fastnar för karaktärerna och serien i sig givetvis. Serier jag tidigare sett och som jag älskat är:

Rescue Me
Sopranos
Battlestar Galactica
Six feet Under
True Blood
The office US

Håller just nu på att kolla Entourage, men jag har inte riktigt fastnat för denna serien.

Fortsätt med Entourage, du kommer älska den, tro mig.

Men Dexter låter som något för dig. Sett den?

Citat:

Dexter kanske? Den är nog värd att se. Law & Order Criminal Intet gillar jag, rätt skön polisserie som typ CSI, även fast det kanske inte var just det du leta efter så finns det mycket i det du beskriver.
Senast redigerad av Viollet 2009-10-29 kl. 01:36.
Citera
2009-10-29, 12:11
Medlem
Jag behöver tips på nya serier att kolla på, de jag har kollat/ fortfarande kollar på är:

PRISON BREAK (Den bästa serien genom tiderna enligt mig)
Heroes
Californication
Dexter
Entourage
True Blood
Gossip Girl

Vet inte riktigt vad som är gemensamt för de nämnda serierna, men det är i alla fall vad jag gillar... Finns det något som är i samma stuk som Prison Break och kanske till och med överträffar? (Inte troligt)
Citera
2009-10-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daelm
Jag behöver tips på nya serier att kolla på, de jag har kollat/ fortfarande kollar på är:

Heroes
Californication
Dexter
Entourage
True Blood
Gossip Girl

Vet inte riktigt vad som är gemensamt för de nämnda serierna, men det är i alla fall vad jag gillar... Finns det något som är i samma stuk som Prison Break och kanske till och med överträffar? (Inte troligt)

Du har väl sett fängelsedramat Oz? Annars tycker jag absolut du ska kolla igenom den, hur bra som helst.
Citera
2009-10-29, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daelm

Heroes
Californication
Dexter
Entourage
True Blood
Gossip Girl

Lost, How I met your mother, It's always sunny in Philadelphia, Scrubs..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in