2009-10-21, 16:53
Medlem
lafemmefatales avatar
Fler serier som liknar Andy Milonakis och Kenny vs Spenny tack! Dvs reality-serier med en humoristisk twist över det hela.

Edit. Andy Milonakis är visserligen inte så realistiskt men med verkligare/sunkigare miljöer än t.ex. CSI.
Citera
2009-10-21, 20:03
Medlem
DiviCs avatar
Mer eller mindre vilken komediserie som helst passar mig som har någorlunda klass i alla fall.

Så som:
Scrubs
How I met your mother
Big bang theory
According to Jim
Just shoot me
8 Simple rules
Rules of engagement

Vad som helst som går att skratta åt helt enkelt, t o m sett sabrina tonhårshäxan bara för att locka fram ett skratt (den serien lyckas faktiskt ganska bra från och till fast den är en tonårs serie, vet inte om jag ska skämmas eller känna mig lycklig över mitt överdrivna lättframkallade skratt)
Citera
2009-10-21, 20:12
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Mer eller mindre vilken komediserie som helst passar mig som har någorlunda klass i alla fall.

Så som:
Scrubs
How I met your mother
Big bang theory
According to Jim
Just shoot me
8 Simple rules
Rules of engagement

Vad som helst som går att skratta åt helt enkelt, t o m sett sabrina tonhårshäxan bara för att locka fram ett skratt (den serien lyckas faktiskt ganska bra från och till fast den är en tonårs serie, vet inte om jag ska skämmas eller känna mig lycklig över mitt överdrivna lättframkallade skratt)

Grounded for life (med bland annat hon som spelar Audrey i Rules of engagement)
https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=24

My Boys, tycker den är nästan lika bra som HIMYM. Kan dock vara lite svårt att få tag på, både som torrenter och stream.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1002270
Citera
2009-10-22, 22:17
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Grounded for life (med bland annat hon som spelar Audrey i Rules of engagement)
https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=24

My Boys, tycker den är nästan lika bra som HIMYM. Kan dock vara lite svårt att få tag på, både som torrenter och stream.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1002270

tvtorrents funkar i alla lägen
Citera
2009-10-22, 23:23
Medlem
Utopia.s avatar
Söker en bra tv-serie som man verkligen kan gå ner sig i. Måste alltså vara spännande och bra karaktärer. Har sett mycket på:

Dexter
Breaking Bad
Band of Brothers
The Wire
Lost

Oz och Twin Peaks har jag redan gett en chans, men fastnade inte riktigt... Ska dock ge det ett försök till när jag orkar.
Citera
2009-10-22, 23:58
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chegvara
Finns det någon tv-serie som liknar Dexter?

Dexter är väldigt unikt Breaking Bad är en bra serie som handlar om en kemilärare som börjar göra crystal meth. Går att dra vissa paraleller kanske (svensson som har en mörk hemlighet), men så likt är det väl kanske inte. Bra serie dock.

Filmen American Psycho påminner lite, också väldigt många tankemonologer som återspeglar huvudkaraktärens kalla inre samtidigt som han håller fasaden utåt.
Citera
2009-10-23, 00:36
Medlem
Insuliins avatar
Söker tips på bra och spännande serier där man verkligen fastnar för karaktärerna och serien i sig givetvis. Serier jag tidigare sett och som jag älskat är:

Rescue Me
Sopranos
Battlestar Galactica
Six feet Under
True Blood
The office US

Håller just nu på att kolla Entourage, men jag har inte riktigt fastnat för denna serien.
Citera
2009-10-23, 00:39
Medlem
lafemmefatales avatar
Hm, fick inga svar på min förra angående Kenny vs Spenny och Andy Milonakis men finns det fler sjuka serier som "Most Extreme Elimination Challenge" och "I Survived a Japanese Game Show" då? Inga? Måste finnas!!!
Citera
2009-10-23, 02:19
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Söker en bra tv-serie som man verkligen kan gå ner sig i. Måste alltså vara spännande och bra karaktärer. Har sett mycket på:

Dexter
Breaking Bad
Band of Brothers
The Wire
Lost

Oz och Twin Peaks har jag redan gett en chans, men fastnade inte riktigt... Ska dock ge det ett försök till när jag orkar.

House kanske skulle vara värt en titt?
Ordentligt bra karaktärer och en story som de lyckats hålla intressant i 6 säsonger nu.
Skins är ett litet brittiskt guldkorn som även skulle kunna passa dig.
Citera
2009-10-23, 18:13
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
House kanske skulle vara värt en titt?
Ordentligt bra karaktärer och en story som de lyckats hålla intressant i 6 säsonger nu.
Skins är ett litet brittiskt guldkorn som även skulle kunna passa dig.

Såg faktiskt första avsnittet av house igår Ska tanka lite mer inom en snart framtid
Citera
2009-10-23, 20:39
Medlem
FTUs avatar
Blev lite besviken på "Inlåst" som går på tv4 just nu. Finns det ingen liknande serie som kan ses på youtube eller någonting. Dokumentär skulle ju funka också.
Citera
2009-10-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTU
Blev lite besviken på "Inlåst" som går på tv4 just nu. Finns det ingen liknande serie som kan ses på youtube eller någonting. Dokumentär skulle ju funka också.

Har du kollat in den brittiska motsvarigheten till inlåst?
Om inte kanske du bör testa att kolla på ett avsnitt och se om det är något i din smak, jag vet dock inte namnet på den så det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
Senast redigerad av Krewli 2009-10-23 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in