2021-12-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Hej, någon som kan ge tips på en bra kriminal serie? Helst någon som finns på Netflix eller HBO. Serier jag gillar är Sopranos,Oz,Bosch,billions,true detectiv, breaking bad, bad blood, vinyl m.m, alltså inget sci-fi. Tacksam för tips

Mayor of Kingstown. Mörk och bra.
Citera
2022-01-01, 22:19
Nån som vet några bra svenska norska eller danska serier som är som Bron, Advokaten eller liknande? Känns som man sett allt snart.
Citera
2022-01-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Nån som vet några bra svenska norska eller danska serier som är som Bron, Advokaten eller liknande? Känns som man sett allt snart.

Inte helt i stil med ovanstående men dessa är bra nordiska:
Kastanjemannen (dansk), Exit (norsk), Tunna blå linjen (svensk), Snabba cash (Sv), Kalifat (Sv), Knutby (Sv)
Citera
2022-01-02, 18:55
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsibal
Inte helt i stil med ovanstående men dessa är bra nordiska:
Kastanjemannen (dansk), Exit (norsk), Tunna blå linjen (svensk), Snabba cash (Sv), Kalifat (Sv), Knutby (Sv)

Sett alla dom också
Citera
2022-01-12, 19:13
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Sett alla dom också

Har du sett Brottet (Förbrydelsen)?
Citera
2022-01-12, 19:45
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Har du sett Brottet (Förbrydelsen)?

Tror inte det. Tack ska kolla upp
Citera
2022-02-14, 14:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Tror inte det. Tack ska kolla upp
Grattis. Bättre än alla på din lista. Hoppas du inte har sett AMC:s The Killing.
Citera
2022-02-16, 19:26
Medlem
Korders avatar
Ute efter någon thrillerserie. Ganska mörk och inte med mycket humor. Bra foto är viktigt. True Detective, Chernobyl och första säsongen av The Terror är några exempel på serier som är rätt olika varandra men som jag uppskattar och som passar in på beskrivningen.

Också viktigt att det är en röd tråd som löper genom episoderna och inte en procedural med "veckans story".
Citera
2022-02-26, 09:41
Medlem
Citat:
Mordkommisionen, ligger på Cmore.
Citera
2022-02-26, 12:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ute efter någon thrillerserie. Ganska mörk och inte med mycket humor. Bra foto är viktigt. True Detective, Chernobyl och första säsongen av The Terror är några exempel på serier som är rätt olika varandra men som jag uppskattar och som passar in på beskrivningen.

Också viktigt att det är en röd tråd som löper genom episoderna och inte en procedural med "veckans story".

Kanske Kastanjemannen? Fint foto, hyfsat mörk och det finns en röd tråd genom episoderna. (Mayor of Easttown finns också, om du inte redan sett den)
Citera
2022-02-26, 19:59
Medlem
Tips på komedi sitcom?

Hej
Nu letar jag efter en ny serie att glo på. Har sett 2 1/2 men tills dom bytte ut Charlie och har sett hela The Big Bang Theori. Har någon tips om en liknande serie?
Citera
2022-02-26, 20:02
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Hej
Nu letar jag efter en ny serie att glo på. Har sett 2 1/2 men tills dom bytte ut Charlie och har sett hela The Big Bang Theori. Har någon tips om en liknande serie?
The office eller Xena. Dom får min röst.
Eller kanske arkiv x.
Inte så liknande men alla är bra, mest Xena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in