2020-07-05, 20:41
Medlem
Exit som finns på SvtPlay är en bra skildring om hur människan söker och behöver kickar av olika slag och den kan jag rekommendera till er som inte sett den.

Hos Viaplay har vi Blindspot. Serien har iallafall gjort min isolering dessa månader lite lättare. Ibland blir det lite enformigt men överlag är det en bra serie. Mängder av avsnitt och säsonger.
Citera
2020-07-07, 12:46
Medlem
Något liknande som Fargo? Sett den nu, lite efter alla andra 😊- trist att den är slut.
Citera
2020-07-10, 20:53
Medlem
Har precis sett klart The Wire. Som ja älskade.

Tips på likande serier,, som gärna ska handla om politik, polis mm
Citera
2020-07-10, 20:59
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21

Vad jag vet är The Wire unik på det sättet att den täcker så många myndigheter. Men vill du ha rå och gritty polisserie, med politik på polisnivå, så är det The Shield som gäller.
Citera
2020-07-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Vad jag vet är The Wire unik på det sättet att den täcker så många myndigheter. Men vill du ha rå och gritty polisserie, med politik på polisnivå, så är det The Shield som gäller.

Ok har sett på The Shield... Det är det ja gillar i The wire. Att den täcker flera myndigheter.. Har börjat att kolla på The Deuce som är ok fast inte alls som The Wire
Citera
2020-07-14, 03:11
Medlem
Citat:
Ok har sett på The Shield... Det är det ja gillar i The wire. Att den täcker flera myndigheter.. Har börjat att kolla på The Deuce som är ok fast inte alls som The Wire

Var kan man streama The shield ifrån?
Citera
2020-07-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Var kan man streama The shield ifrån?

Edit
Prime Video

Amazon
Citera
2020-07-20, 19:12
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Det tråkiga med the wire är att den är så pass bra att ingen serie når upp till den och troligtvis aldrig kommer göra det heller. Jag har sett det mesta som folk klassar som top 10 bästa serier men The Wire står ut med råge. Varje säsong är guld.
Citera
2020-08-10, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Jag behöver hjälp med att hitta en serie. De här serierna tycker jag är riktigt bra:

The wire
OZ
Gomorra
Entourage
Breaking Bad
The Sopranos
Chicago Fire
Sons Of Anarchy
True Detective (första säsongen)

Fan vi har samma smak. Älskar sopranos, breaking bad, the wire och true detective mest. Någon som har tips om en riktig bra gangster eller deckar serie i samma klass som dessa?
Citera
2020-08-10, 20:53
Medlem
Kollat klart på Justified så söker likande serier med intressanta karaktärer tex som Boyd Crowder finns många i Justifie...
Citera
2020-08-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Fan vi har samma smak. Älskar sopranos, breaking bad, the wire och true detective mest. Någon som har tips om en riktig bra gangster eller deckar serie i samma klass som dessa?

Justified
Citera
2020-08-11, 19:36
Medlem
Grittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Boardwalk Empire?

Tyckte inte om den personligen men Ray Donovan kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in