2021-09-02, 16:57
Medlem
lunarluddes avatar
Hej, någon som kan ge tips på en bra kriminal serie? Helst någon som finns på Netflix eller HBO. Serier jag gillar är Sopranos,Oz,Bosch,billions,true detectiv, breaking bad, bad blood, vinyl m.m, alltså inget sci-fi. Tacksam för tips
Citera
2021-10-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Hej, någon som kan ge tips på en bra kriminal serie? Helst någon som finns på Netflix eller HBO. Serier jag gillar är Sopranos,Oz,Bosch,billions,true detectiv, breaking bad, bad blood, vinyl m.m, alltså inget sci-fi. Tacksam för tips
Kanske Bloodline på Netflix? Jag tyckte den var väldigt bra.
Citera
2021-10-15, 02:14
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Hade för mig det fanns en tråd för dokumentärer men postar här.

Nått svenskt som är som P3 Dokumentär fast rörligt? Serien om rån som dom gamla P3 dokumentär snubbarna gjorde var guld. Man hittar sådana ibland.

Rönnäs fallet på Discovery blev jag lite besviken över. Kändes som det bara var halva serien men verkar slut.
Känner till 'I huvudet på en mördare' och 'Svenska fall'

Gillar även allt som har med kriminalitet att göra. Swe eller Eng spelar ingen roll bara det inte handlar om att jaga kriminella.
Senast redigerad av Kalsongbatong 2021-10-15 kl. 02:19.
Citera
2021-10-21, 11:47
Medlem
massuppfittarens avatar
Min topp 5:

The Sopranos
The Wire
Oz
The Shield
Breaking Bad

Räknar Band of Brothers, The Pacific och Rome i en kategori för sig själva pga miniserier. Håller även True Detective säsong 1 som något av det bästa.

Boardwalk Empire är nästa på listan men vill gärna ha fler tips! Dock inte:

Sons of Anarchy(gillar ej)
Prison Break(gillar ej)
Dexter(gillar ej)
Mindhunter
Mad Men
The Walking Dead(gillar ej)
X-Files
Better Call Saul
Fargo
Chernobyl
Vikings
Homeland
Westworld
Peaky Blinders
Sex and The City
Mr Robot(gillar ej)
The Handmaid’s Tale
Black Mirror
Bloodline
Game of Thrones
Suits(gillar ej)
House of Cards
Orange Is The New Black
The Queen’s Gambit
Dark
Ozark

Jag är väl öppen för alla genrer men det ska helst vara väldigt välgjort på alla vis.
Senast redigerad av massuppfittaren 2021-10-21 kl. 12:23.
Citera
2021-10-25, 23:28
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:

Mindhunter, White lines och The Stranger var tre serier jag gillade på olika sätt i eller hyfsat nära genren kriminalare. Alla tre finns på Netflix
Citera
2021-11-25, 09:25
Medlem
Citat:
Jag förutsätter att du sett The Wire?

Om inte annat så gratulerar jag dig härmed.
Citera
2021-11-27, 07:12
Medlem
carltellin88s avatar
Är inte så mycket för TV serier, föredrar film, men har gillat några: Beverly hills 90210, The Simpsons, X Files, Friends, Rome, Homeland, Game of thrones, Upload, Queen's gambit, Squid game...

Började titta men tröttnade efter ett par avsnitt... Dark, Lost, West Wing, House of cards, Wire, Succession, Westworld, Witcher, Entrourage, Man in the high castle...

Någon som har tips på vad jag kan tänkas gilla...
Citera
2021-11-27, 07:14
Medlem
Samurajzs avatar
Citat:

Boardwalk Empire?
Citera
2021-11-28, 01:45
Medlem
Futuretraders avatar
Är tv serien heroes värt att titta på ?

https://www.imdb.com/title/tt0813715/

Jag gillade extremt dessa följande tv serier.

the lost
the leftovers ( inte så mycket men ändå bra )
fringe
Citera
2021-12-01, 15:59
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Utifrån nedan kom jag osökt att tänka på suits.
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajz
Boardwalk Empire?
Riktigt bra
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Är tv serien heroes värt att titta på ?

https://www.imdb.com/title/tt0813715/

Jag gillade extremt dessa följande tv serier.

the lost
the leftovers ( inte så mycket men ändå bra )
fringe
Den är mer avancerad än vad lost blev senare säsonger, bra "soft" sci-fi. Gillar man sånt så är den väl sevärd. Tröttnade 2007 på den dock.
Senast redigerad av GoUoD 2021-12-01 kl. 16:09.
Citera
2021-12-13, 22:42
Medlem
2n00b4Us avatar
Har sett brittiska Worst Jobs in History with Tony Robinson, är det någon som vet om det finns en svensk variant som är välgjord? Eller kanske en annan engelsktalande variant som är bra, söker inga youtube-klipp från kanaler som Infographic Show osv.
Citera
2021-12-20, 19:16
Medlem
For You in Full Blossom (Japan, 2007). Finns det något liknande? Komediserie med många riktigt roliga scener, inte för mycket drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in