2018-04-23, 04:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
Bosch Bosh Bosch Bosch Bosch Bosch!

Älskar verkligen den här serien. Mest detektivjobbet men att han åker runt och man får så schyssta vyer av LA ger en extra inlevelse.

Sett southland, the shield vad jag kommer på i alla fall.
The Wire, givetvis. Egentligen inga vackra vyer eller detektivarbete på det sättet men det är en sjukt bra crime-serie.
Citera
2018-04-23, 16:38
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag och frugan letar en ny serie att nöta. Hon gillar kriminalserier med cliffhangers, dvs inte att ett fall är ett avsnitt (typ CSI och Criminal Minds).

Serier vi sett och gillat som kan va utgångspunkt för förslag.
The Killing
Bron
Sherlock
Mindhunter
The Fall
True Detective (s 01)

Vi har tillgång till Netflix, HBO och Viaplay
Serien får gärna vara avslutad, så man kan dra igenom allt på en gång, men inget krav.

Edit: The Wire kanske är ett givet förslag men den har jag sett redan.
Fargo
Citera
2018-04-26, 03:32
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
Bosch Bosh Bosch Bosch Bosch Bosch!

Älskar verkligen den här serien. Mest detektivjobbet men att han åker runt och man får så schyssta vyer av LA ger en extra inlevelse.

Sett southland, the shield vad jag kommer på i alla fall.

Luther är något som kanske skulle kunna passa?

https://www.imdb.com/title/tt1474684/?ref_=nv_sr_1
Citera
2018-04-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag och frugan letar en ny serie att nöta. Hon gillar kriminalserier med cliffhangers, dvs inte att ett fall är ett avsnitt (typ CSI och Criminal Minds).

Serier vi sett och gillat som kan va utgångspunkt för förslag.
The Killing
Bron
Sherlock
Mindhunter
The Fall
True Detective (s 01)

Vi har tillgång till Netflix, HBO och Viaplay
Serien får gärna vara avslutad, så man kan dra igenom allt på en gång, men inget krav.

Edit: The Wire kanske är ett givet förslag men den har jag sett redan.

Seven seconds på Netflix. Nyss sett klart den och kan varmt rekommendera den.
Citera
2018-05-17, 00:39
Medlem
Någon som har tips på serier lika Downtown Abbey och Suits?
Citera
2018-05-20, 23:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Kollar på/har sett följande; Missat nån? Gillar samtliga, så tipsa gärna... Ger Altered Carbon en chans nu.

Fear the Walking Dead
Game of Thrones
Silicon Valley
Vikings
Westworld
Better Call Saul
Expansion, the
Frontier
Lost in Space
Orange is the New Black
Walking Dead, the

Ev. Se?
Boardwalk Empire

Har sett:
Black Sails
Breaking Bad
Dexter
Godless
Lost
Marco Polo
Narcos
OA
Oz
Ozark
Rome
Shameless
Stranger Things
Trailer Park Boy
Vice Principals
Weeds
Wentworth
Citera
2018-05-20, 23:58
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kollar på/har sett följande; Missat nån? Gillar samtliga, så tipsa gärna... Ger Altered Carbon en chans nu.

Fear the Walking Dead
Game of Thrones
Silicon Valley
Vikings
Westworld
Better Call Saul
Expansion, the
Frontier
Lost in Space
Orange is the New Black
Walking Dead, the

Ev. Se?
Boardwalk Empire

Har sett:
Black Sails
Breaking Bad
Dexter
Godless
Lost
Marco Polo
Narcos
OA
Oz
Ozark
Rome
Shameless
Stranger Things
Trailer Park Boy
Vice Principals
Weeds
Wentworth

Rätt brett register så det känns ju som man kan tipsa om typ vad som helst. Listar några nedan som kanske kan falla dig i smaken. Som referens har jag fetmarkerat de serier i din lista som jag själv gillar.

Spartacus - Romartiden. Våldsam actionserie fylld med naket som tar sig själv på lagom stort/litet allvar. Börjar väldigt svagt men växer hela tiden.
Rescue Me - Dramakomedi om brandmännen på en brandstation i New York. Jävligt stark första 3-4 säs, sämre efter det.
Archer - Tecknad komediserie om en extremt narcissistisk superspion och hans kollegors förehavanden på en fiktiv amerikansk underrättelsetjänst.
Dark - Netflix-producerad tysk dramaserie som följer ett gäng ungdomar och deras familjer när de stöter på till något till synes övernaturligt. Påminner om Stranger Things, om än lite mörkare (heh).
The Terror - Thriller/skräck som utspelas på 1800-talet där man får följa en expedition beståendes av två skepp och dess besättning som försöker hitta Nordvästpassagen men fastnar på vägen och får kämpa för sin överlevnad.
Citera
2018-05-21, 00:14
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alius
Tips på lättsamma komdieserie (helst 20 min och avslutade)
Gillar: Seinfeld, Vänner, Alla älskar raymond, Its always sunny.., Community, arrested and dev

Har sett: 2½ män, big bang, how i m

Gillar du tecknat är Bojack Horseman rätt kul. Snubben i arrested development Will Arnett gör rösten till BoJack. En tecknad serie för oss vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia.se
Serien utspelar sig i en värld där människor och antropomorfiska djur lever sida vid sida, och fokuserar speciellt på BoJack Horseman, en före detta stjärna som hade huvudrollen i en populär TV-serie på nittiotalet. Numera bor han i Hollywood och tillbringar sin tid med att dricka, festa och sakna den gamla goda tiden. Nu vill han göra en comeback i form av en biografi, och till sin hjälp anlitar han spökskrivaren Diane Nguyen.
Citera
2018-05-21, 01:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Rätt brett register så det känns ju som man kan tipsa om typ vad som helst. Listar några nedan som kanske kan falla dig i smaken. Som referens har jag fetmarkerat de serier i din lista som jag själv gillar.

Spartacus - Romartiden. Våldsam actionserie fylld med naket som tar sig själv på lagom stort/litet allvar. Börjar väldigt svagt men växer hela tiden.
Rescue Me - Dramakomedi om brandmännen på en brandstation i New York. Jävligt stark första 3-4 säs, sämre efter det.
Archer - Tecknad komediserie om en extremt narcissistisk superspion och hans kollegors förehavanden på en fiktiv amerikansk underrättelsetjänst.
Dark - Netflix-producerad tysk dramaserie som följer ett gäng ungdomar och deras familjer när de stöter på till något till synes övernaturligt. Påminner om Stranger Things, om än lite mörkare (heh).
The Terror - Thriller/skräck som utspelas på 1800-talet där man får följa en expedition beståendes av två skepp och dess besättning som försöker hitta Nordvästpassagen men fastnar på vägen och får kämpa för sin överlevnad.

Tack. Dark ligger närmast, även om jag är en Hollywood-kille.

Men min smak är bred. Sci-fi, drama, action... Spelar ingen roll - vill bara se välskrivna serier med god story, och gärna pengar att slänga på FX.

Kollar Mars nu. Intressant. Fiction blandat med real-time. Sci-fi möter doku, i ämnet Mars. Bra so far!

Edit: Kollat Archer. Roligt som fan. Gillar Bobs Burger.
Citera
2018-05-21, 11:12
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfliz
Hej! Letar efter en serie som är så lik criminal minds och the inside som möjligt.
Är väldigt intresserad av seriemördare och psykologiskt tänkande kring det.
Vill inte ha tips på brittiska eller svenska serier! Heller inte serier som handlar om droger/langning att göra.
Har kollat följande:
The mentalist, lie to me, CSI, ncis, Dexter, mind hunter osv. Tappade dock intresset för de flesta.

Har du kollat in Blacklist?

Citat:
Raymond Reddington, en efterlyst brottsling, överlämnar sig frivilligt till FBI i deras högkvarter. Han hävdar att han och underrättelsetjänsten har ett gemensamt intresse: att få fast livsfarliga förbrytare. Reddington har nu ett explosivt förslag - han vill samarbeta med FBI, men insisterar på att endast tala med Elizabeth Keen, en ny och oerfaren profilerare. Keen ställer sig frågande till Reddingtons plötsliga intresse för henne, men han upprepar att det är någonting särskilt med henne. Efter att FBI lyckas gripa en terrorist han lämnat information om, avslöjar Reddington att denne förbrytare bara är den första i en lång rad. Under de senaste två decennierna har han nämligen sammanställt en lista med ärkeskurkar, politiker, spioner och internationella terrorister, som FBI inte ens vet existerar, trots att de är några av världens värsta brottslingar. Reddington kallar den för sin svarta lista.
Citera
2018-05-30, 20:58
Medlem
Lar3es avatar
Söker serier som är baserade på naturliv/resurser från natur i liknande stil med:
Gold Rush, Mountain men, Prospectors, Ax men osv.

Tacksam för förslag.
Citera
2018-05-31, 22:18
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purametalen
Någon som har tips på serier lika Downtown Abbey och Suits?

Land Girls möjligtvis? Finns på Netflix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in