H J Ä L P__M I G__A T T__H I T T A__E N _N Y_S E R I E!
Jag söker efter en serie som påminner om dessa serier som jag redan har sett:
Jag skriver ett betyg efter namnet så kanske det är lite lättare att få nys om vad jag gillar :
*Prison Break 10/10
*Breaking bad 10/10
*Lost 7/10
*The walking dead 10/10
*Homeland 7/10 säsong 1-3 får 8/10
*Dallas(gamla) 8/10 (nya) 7/10
*The following 8/10 säsong 1 får 10/10 tyvärr slutade serien efter säsong 3
*Twin Peaks 6/10
*Gåsmamman 9/10
*Johan Falkfilmerna 10/10
*Desperate housewives 10/10
*Fear the walking dead 8/10
*Rederiet 8/10
*Tre kronor 5/10
*Sons of Anarchy 6/10
*Twilight filmerna 7/10
*24 7/10
*Beck filmerna 8/10
*Millenium trilogin 9/10
*Wentworth 7/10
*Snabba cash trilogin 6/10
Dessa ovan nämnda serier/filmserier har jag sett alla avsnitt av
Följande serier har jag sett några avsnitt av utan att fastna för, vissa har jag bara sett något avsnitt av men känt direkt att det inte är något för mig, vissa har jag sett rätt många avsnitt av. Jag skriver efter namnet hur många av jag har sett på ett ungefär.
*Dexter sett ca 5 avsnitt
*True blood ca 3 avsnitt
*Mad men ca 3 avsnitt
*Games of thrones ca 5 avsnitt
*The mentalist ca 4 avsnitt
*The Sopranos ca 8 avsnitt
*Better call Saul sett drygt 1 säsong
*OZ sett nästan hela säsong 1
*The wire sett 3 avsnitt
*Orange is the new black sett säsong 1
Har säkert glömt flera st men ni kanske har lite koll på vad jag gillar.
Jag älskar fängelseserier! Och sånt som har med jakt efter brottslingar typ Prison break S2
Gillar typ Jagad med Tommy Lee Jones och nyckeln till frihet och liknande. Sen ska det inte vara fristående avsnitt utan en fortsättning på varje avsnitt och helst med en spännande cliffhanger som gör att man bara måste se nästa avsnitt! Inga humorserier och endast amerikanska, australiensiska och svenska serier. Den ska ha ett riktigt slut och helst så många säsonger som möjligt och det får väldigt gärna vara en redan avslutad serie som ännu går att köpa då jag helst vill kunna se säsong efter säsong så man inte måste vänta flera månader på att en ny säsong ska börja, men det är inget måste...
Jag har många krav men jag känner mig själv och fastnar jag inte ganska fort kommer jag nog inte ha någon ork att plöja igenom dom... Vill kunna fastna direkt så som jag gjorde med bla Prison break, The walking dead, Lost och The following mfl
Hoppas kunna hitta en ny serie som man fastnar för så pass mycket att man sjukskriver sig från jobbet bara för att kunna se fler avsnitt

Tacksam för alla tips