2010-06-23, 23:22
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag såg öppningsscenen av Justified sedan lade jag ner. Kändes extremt fånig.

Det var ju ett misstag, det är först när huvudpersonen kommer hem till Kentucky som det börjar. Serien känns som en blivande klassiker och har blivit både en publik- och kritikerfavorit (nu låter jag som en trailer på TV4, men ändå). Den är hur bra som helst.
Citera
2010-06-23, 23:40
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Det var ju ett misstag, det är först när huvudpersonen kommer hem till Kentucky som det börjar. Serien känns som en blivande klassiker och har blivit både en publik- och kritikerfavorit (nu låter jag som en trailer på TV4, men ändå). Den är hur bra som helst.

Jag vet att den fått mycket ros och det är möjligt att jag ger den en ny chans i framtiden.
Citera
2010-06-23, 23:55
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag vet att den fått mycket ros och det är möjligt att jag ger den en ny chans i framtiden.

Kul
Kommer ihåg att du var tveksam till Cleveland Show i början men kom över ändå
Citera
2010-06-24, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Nu när man har lite tid över på regniga sommarkvällar kanske man klämma in lite nytt serietittande! Var ett tag sedan sist. Drar över en lista på vilka jag har sett hittils:

Mindre awesome:
Chuck
Psych

HUR kan Chuck och Psych vara Mindre awesome? Jag fattar inte Bland de bästa serier jag sett ju
Citera
2010-06-24, 04:27
Medlem
Apan Göstas avatar
Nån som har något kul inom SF genrén. Såg nyligen igenom Battlestar Galactica serien och var imponerad. Nämn för guds skull dock inte Stargate

Tack på förhand!
Citera
2010-06-24, 09:40
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan Gösta
Nån som har något kul inom SF genrén. Såg nyligen igenom Battlestar Galactica serien och var imponerad. Nämn för guds skull dock inte Stargate

Tack på förhand!

Har du tillräckligt med tid och verkligen bestämmer dig för att se det så ta dig an Babylon 5, en mer genomtänk och underbar serie får man leta efter. Grejen är att du måste ta dig igenom första säsongen, många avsnitt kan kännas konstiga och meningslösa men man får betalt för det senare i 2-4 då allt hänger ihop, hela storyn var i princip redan planerad av J. Michael Straczynski vilket gör så mycket. Säsong 5 är lite, lite sämre enligt mitt tycke, men i ett maraton tror jag inte man märker det. Du kommer också få en ny syn på Bruce Boxleitner (Luke Macahan) som anländer i säsong 2.
Blir själv sugen på att se om det nu bara för det.

Det är förstås en konstig väg att gå från BSGs specialeffekter till B5, man ska dock komma ihåg att B5 var en av, om inte den första har jag för mig serien att helt göra alla effekter och skepp i datorgrafik, detta tidigt på 90-talet vilket är ganska imponerande.

Blir dock osäker när du nämner att du inte kanske gillar Stargate (hädare!) så du kanske inte gillar Sci-fi med folk i masker och utklädnad? Om inte så ta en titt på den senaste Stargateserien Stargate Universe, den skiljer sig rätt mycket från sina föregångare på det sättet att det handlar mer om människorna i serien och inte "veckans äventyr". Det är dessutom annorlunda filmat och liknar mer BSG och Firefly på det sättet. Man behöver inte ha sett Stargate tidigare heller för att förstå serien, det viktigaste förklaras och har läst en del personer som inte kollat SG innan men som gillar det
Trailer http://www.youtube.com/watch?v=0HyD3aKFTkA
Klipp från första avsnittet http://www.dailymotion.com/video/xad...-pi_shortfilms

Rekommenderar Firefly också om du inte sett, det är typ obligatorisk i sådana här diskussioner.
Citera
2010-06-24, 10:11
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Kul
Kommer ihåg att du var tveksam till Cleveland Show i början men kom över ändå

Jo, jag har en lång historia av att döma ut saker, både tv-serier och annat, för att sedan ge det en ny chans och helt byta åsikt. Sons Of Anarchy var en annan sådan serie som jag kvickt dömde ut för att sedan återkomma och inse att det faktiskt var en kanonserie. Dock tyckte jag så illa om inledningen av Justified att jag är väääldigt skeptisk men man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2010-06-25, 15:05
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detested
HUR kan Chuck och Psych vara Mindre awesome? Jag fattar inte Bland de bästa serier jag sett ju

Gillar inte försöket till komedi i Chuck, ser hellre en likadan fast seriös serie. Satt och väntade på att få se hud från Yvonne i varje avsnitt, la ner efter första säsongen. Samma med Psych, utan Yvonne då.
Citera
2010-06-29, 18:42
Medlem
RubbStubbs avatar
Ämnen som filosofi och socialpsykologi kittlar mina nerver just nu, och vad bättre än att finna en serie med inslag av dessa ämnen? På den socialpsykologiska fronten är lie to me redan avverkad.
Citera
2010-06-30, 18:49
Medlem
sputnik100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan Gösta

Tack på förhand!

Tycker du ska prova SGU, jag har ej gillat Stargate men SGU var klart godkänd.
Citera
2010-07-01, 11:14
Medlem
ManUniteds avatar
Har snart kollat färdigt på X-files som utan tvekan har varit min favoritserie. Skulle uppskatta om ni kunde komma med tips på liknande serier
Citera
2010-07-01, 21:24
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited
Har snart kollat färdigt på X-files som utan tvekan har varit min favoritserie. Skulle uppskatta om ni kunde komma med tips på liknande serier

kanske Warehouse 13, säsong 2 börjar vilken dag som helst
http://www.youtube.com/watch?v=Yufjvkx8SBc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in