2015-09-07, 07:22
Medlem
SkepticalHippos avatar
Söker efter någon sådan där något eller mycket humoristisk feel good-serie som inte blir allt för fjantig.

Favoriter:

My name is Earl (kom tillbaka!)
Shameless (visserligen en feel bad-serie)
Castle
Unbreakable Kimmy Schmidt
30 rock
Parks and recreations
Scrubs
Dead like me
Deadbeat
Family Guy
American Dad

Har helt slut på serieuppslag. Om det inte finns någon i komedigenren så expanderar jag sökandet till ALLA serier. Dör snart tråkdöden av att inte ha något att se! Serier jag uppskattat på den fronten är blabd andra Lie to me, The Killing och House of cards.
Citera
2015-09-07, 07:42
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Söker efter någon sådan där något eller mycket humoristisk feel good-serie som inte blir allt för fjantig.

Vågar man rekommendera klassikern ALF? Snäll feelgood är den ju verkligen och alla avsnitt finns i god kvalitet på YT, har plöjt igenom alla ca 100 avsnitt. Jag gillar den skarpt och här några favoriter.

Säsong 1, avsnitt 20 Going Out of My Head Over You
https://www.youtube.com/watch?v=YSRjrNfmXAc

Säsong 2, avsnitt 5 Prime Time
https://www.youtube.com/watch?v=Ga3vyZvR6Hs

Säsong 4, avsnitt 3 Wanted - Dead or Alive
https://www.youtube.com/watch?v=tpKtZUocEE0
Citera
2015-09-07, 07:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Helvete. Har serietorka. Har sett det mesta som tipsas om på nätet; förutom animerat. Har aldrig gillat tecknat/animerat, funderar på att ge det en chans. Har för mig jag sett några säsonger av South Park, det är det enda.

Vad finns det för bra animerat? Jag är allätare. Gillar omogen och sjuk humor. Gärna något relativt nytt. Är för lat för google. :P

Archer är helt fantastiskt!!
Citera
2015-09-07, 07:43
Medlem
Citat:

Favoriter:

Castle
30 rock
Parks and recreations
Scrubs
Dead like me
Deadbeat
Family Guy
American Dad

Har helt slut på serieuppslag. Om det inte finns någon i komedigenren så expanderar jag sökandet till ALLA serier. Dör snart tråkdöden av att inte ha något att se! Serier jag uppskattat på den fronten är blabd andra Lie to me, The Killing och House of cards.
Reaper
Modern Family
The Fall (påminner lite om The Killing , tycker jag)
Citera
2015-09-07, 17:07
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Mugg
Om du inte har något emot äldre och avslutade serier finns det förstås X-Files och Heroes. Heroes kommer i övrigt i en ny version kallad Heroes Reborn, preimär 24 september.

Heroes har jag redan sett, men den där nya ska jag hålla utkik efter X-files har jag funderat på... är den inte dock rätt lång? Frågan är alltså egentligen "är den utdragen...?" eller helt ok?
Citera
2015-09-07, 17:10
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:

Favoriter:

Castle
30 rock
Parks and recreations
Scrubs
Dead like me
Deadbeat
Family Guy
American Dad

Har inte sett mer än några avsnitt, men Last man on earth kanske skulle vara något humoristiskt? Som sagt, inte sett mer än något avsnitt, jag mår mest dåligt av såna "humorserier" som du räknade upp
Citera
2015-09-07, 17:59
Medlem
Citat:

Favoriter:

Castle
30 rock
Parks and recreations
Scrubs
Dead like me
Deadbeat
Family Guy
American Dad

Cougar Town, visserligen nedlagd nu men det är hela 6 säsonger av den. Skapare och en del skådespelare från Scrubs.
Happy Endings, också nedlagd.
Citera
2015-09-07, 18:34
Medlem
2anRuless avatar
Citat:

Favoriter:

Castle
30 rock
Parks and recreations
Scrubs
Dead like me
Deadbeat
Family Guy
American Dad

- Våra Värsta År
- De Tre Vännerna Och Jerry
- Step By Step
- Buffy The Vampire Slayer
- Huset Fullt
- Gänget Och Jag
- Svensson, Svensson
- Rena Rama Rolf
- Ska Du Säga/What I Like About You
- Alla Älskar Raymond
- Joan Of Arcadia
- Pantertanter
Citera
2015-09-08, 05:59
Medlem
Mats Linds avatar
Letar dokumentärer som liknar 'Death on the Staircase' och 'The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst'
Citera
2015-09-08, 21:47
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Söker serier som The Walking Dead, Lost, Prison Break, Under The Dome.

Söker alltså serier där handlingen håller en röd trå igenom hela serien, alltså inte såna serier som det liksom är ny plot för varje avsnitt. Mer som prison break där det är samma sak igenom hela serien. Någon som förstår vad jag menar?

T.ex Arrow där blir det ju nya saker efter varje avsnitt och handlingen avslutas när avsnittet är slut. Och det är inte det jag söker. Utan mer som Prison Break där det är en handling igenom hela serien.

någon som förstår vad jag menar?

Bara kolla tillbaka här i tråden, finns massor av förslag!
Citera
2015-09-09, 10:26
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Favoriter:

Castle
30 rock
Parks and recreations
Scrubs
Dead like me
Deadbeat
Family Guy
American Dad

King of the Hill kan vara en av världens bästa Feelgood-serier. Även serier som Trailer Park Boys, Bob's Burgers och It's Always Sunny in Philadelphia funkar alltid bra när man vill se något upplyftande.

Annars borde du självklart se The Office då du nämner att du gillar Parks & Rec.
Citera
2015-09-09, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karren-1
Tjena!

Kan börja med att säga att min beskrivning antagligen kommer vara väldigt diffus. Jag ska iaf ge det ett försök!

Jag eftersöker serier liknande Hawaii five-0 och Grimm, serier som enligt mig är rätt händelserika men fortfarande är serier utan alltför hård action. Slappa serier helt enkelt med en skön stämning. Polistemat är inget krav men heller inget som försämrar mitt intresse för ett eventuellt tips.

Om någon vill tipsa men behöver en bättre beskrivning är det bara att höra av sig

Se på serien Castle, polisserie.
De får hjälp att lösa mord/brott av en deckarförfattare som har 100% humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in