2015-11-23, 13:47
Medlem
Tips på serier som liknar Californication och Shameless?
Citera
2015-11-23, 22:49
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liivz
Okej, går för något annat. Söker någon serie med en manlig huvudroll runt 25 års åldern. Ungefär som White Collar, Suits och Prison Break. Gillar de mesta genrerna såsom Crime, drama, action och fler. Gillar smarthet hos folk så det är ett plus i kanten om karaktären är.

Mr.Robot

www.imdb.com/title/tt4158110/
Citera
2015-11-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Kris på seriefronten för min del. Känns som att jag sett det mesta bra.. och det jag ej har sett vill jag inte ens se..? Söker serier som redan har några säsonger på nacken. Älskar att sträck-titta serier. ÖS PÅ!

De jag sett är:
Desperate housewives (bäst)
Dexter (bäst)
Homeland
Vampire diaries
Greys anatomy
Breaking bad
Prison break
The blacklist
House of cards
Broadchuch
The fall (bäst)
The killing
24
Person of interest
Pretty little liars
Supernatural (bäst)
Californication
The big bang theory
Och säkert en jävla massa mer..

Vill ej ha tips på zombieserier eller andra konstiga.. THX!
one tree hill, sons of anarchy.. criminal minds
Citera
2015-11-24, 20:54
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Kris på seriefronten för min del. Känns som att jag sett det mesta bra.. och det jag ej har sett vill jag inte ens se..? Söker serier som redan har några säsonger på nacken. Älskar att sträck-titta serier. ÖS PÅ!

De jag sett är:
Desperate housewives (bäst)
Dexter (bäst)
Homeland
Vampire diaries
Greys anatomy
Breaking bad
Prison break
The blacklist
House of cards
Broadchuch
The fall (bäst)
The killing
24
Person of interest
Pretty little liars
Supernatural (bäst)
Californication
The big bang theory
Och säkert en jävla massa mer..

Vill ej ha tips på zombieserier eller andra konstiga.. THX!

Rescue Me.
Citera
2015-11-25, 20:30
Medlem
liivzs avatar
Söker någon serie som har några säsonger på nacken. Kan handla om egentligen vad som helst, drama brukar funka bra. Vill bara att huvudpersonen är riktigt intelligent. Ungefär som i Prison break, White Collar, Suits, Numb3rs. Som sakt, Helst ska serien var några år gammal precis som dem jag påpekat.
Citera
2015-11-25, 20:57
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Söker någon serie som har några säsonger på nacken. Kan handla om egentligen vad som helst, drama brukar funka bra. Vill bara att huvudpersonen är riktigt intelligent. Ungefär som i Prison break, White Collar, Suits, Numb3rs. Som sakt, Helst ska serien var några år gammal precis som dem jag påpekat.

Har du sett Homeland?
Citera
2015-11-25, 21:07
Medlem
liivzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Har du sett Homeland?
Nej det har jag inte gjort. Passar den in på vad jag letar efter?
Citera
2015-11-25, 21:13
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Nej det har jag inte gjort. Passar den in på vad jag letar efter?

Det tycker jag, och även om den inte gör det borde du se den. Du får kanske släppa din fixering vid en "överintelligent huvudperson" och acceptera att det inte kryllar av sådana serier.

Huruvida huvudpersonen är överintelligent eller inte kan jag inte svara på. Hon är jävligt smart men ändå inte. Du får helt enkelt se den så förstår du vad jag menar!

Citat:
Ursprungligen postat av tarzan111
Är på jakt efter någon ny Tv-serie men det känns som jag har sett det mesta. Här är de jag har sett samt betyg.

10/10

Breaking Bad
The Sopranos
Hannibal
Fargo
Twin Peaks
Mad Men
Entourage

9/10

How to Make It in America
Game of Thrones
Sherlock
Narcos
Downton Abbey
Daredevil
True Detective
House of Cards
Peaky Blinders
Lost
The Wire
Better Call Saul
Silicon Valley
Deadwood

8/10

Californication
Mr Robot
Orange Is the New Black
Sons of Anarchy
Suits
South Park
Black Sails
Boardwalk Empire
Ballers
Eastbound & Down

7/10

Family Guy
Friday Night Lights
Scrubs
24
Boss
Looking
How I Met Your Mother
Dexter
Simpsons
The Inbetweeners
The Walking Dead
Modern Family

6/10

Blue Mountain State
Hello Ladies
Spartacus

Har ni några guldkorn att dela med er av?

8/10 på Ballers? Jävlar, personligen är det en av de sämsta och mest livlösa serier jag någonsin har sett. Ett under att jag tog mig igenom hela säsongen. Kändes mest som att de försökte göra en serie så lik Entourage som möjligt. Dessvärre gick det ju åt skogen och den kommer inte ens i närheten av Entourage.

Kanske inget guldkorn, men The Affair är bra. HBO-producerad givetvis. Riktigt bra skådespel av Dominic West från The Wire. Märkligt att den inte har blivit mer uppmärksammad.

Och Homeland borde du garanterat se!
Citera
2015-11-25, 21:58
Medlem
liivzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Det tycker jag, och även om den inte gör det borde du se den. Du får kanske släppa din fixering vid en "överintelligent huvudperson" och acceptera att det inte kryllar av sådana serier.

Huruvida huvudpersonen är överintelligent eller inte kan jag inte svara på. Hon är jävligt smart men ändå inte. Du får helt enkelt se den så förstår du vad jag menar!

8/10 på Ballers? Jävlar, personligen är det en av de sämsta och mest livlösa serier jag någonsin har sett. Ett under att jag tog mig igenom hela säsongen. Kändes mest som att de försökte göra en serie så lik Entourage som möjligt. Dessvärre gick det ju åt skogen och den kommer inte ens i närheten av Entourage.

Kanske inget guldkorn, men The Affair är bra. HBO-producerad givetvis. Riktigt bra skådespel av Dominic West från The Wire. Märkligt att den inte har blivit mer uppmärksammad.

Och Homeland borde du garanterat se!
Får bli att kolla några avsnitt och se om jag fastnar. Jo jag kanske får släppa det. Gillar överlag när folk är riktigt skarpa och snabbtänkta så har blivit något av en favorit i serier. Men som du säger så finns det väl inte allt för många serier om just detta. Speciellt när jag föredrar att den smart tänkta är en kille. Men ska kolla upp den helt klart. Tack för tipset.
Citera
2015-11-26, 01:46
Medlem
Loveflowers avatar
Hej jag söker en advokat serie i ungefär samma stuk som

Suits
The good wife
Citera
2015-11-26, 22:56
Medlem
finns det en GRYM serie som lost?
Citera
2015-11-27, 00:48
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveflower
Hej jag söker en advokat serie i ungefär samma stuk som

Suits
The good wife

Jag har aldrig sett The Good Wife och bara något enstaka avsnitt av Suits, men en grym advokatserie är ju annars Boston Legal. James Spader i högform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in