2015-09-04, 14:13
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Penny Dreadful gillar du garanterat
http://m.imdb.com/title/tt2628232/

Tack tack, ska kolla upp den med

Fler förslag mottages gärna.
Citera
2015-09-04, 23:48
Medlem
Doktor Muggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Fler förslag mottages gärna.

Om du inte har något emot äldre och avslutade serier finns det förstås X-Files och Heroes. Heroes kommer i övrigt i en ny version kallad Heroes Reborn, preimär 24 september.
Citera
2015-09-05, 20:48
Medlem
Ok, min tur att fråga.

Söker en spännande serie, gärna psykologisk thriller men ingen övernaturlig hokus pokus.

Serier jag sett som för mig var riktigt bra och spännande;

Homeland
The Americans
House of Cards
Breaking Bad
The Killing.

Funderar på Orpan Black eller kanske The Fall. Någon som kan säga något om dessa? Andra tips är också varmt välkomna!
Citera
2015-09-05, 20:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCanio
Ok, min tur att fråga.

Söker en spännande serie, gärna psykologisk thriller men ingen övernaturlig hokus pokus.

Serier jag sett som för mig var riktigt bra och spännande;

Homeland
The Americans
House of Cards
Breaking Bad
The Killing.

Funderar på Orpan Black eller kanske The Fall. Någon som kan säga något om dessa? Andra tips är också varmt välkomna!

The Fall är bra, men har du missat Hannibal bör du se genast!
Citera
2015-09-05, 21:03
Medlem
Hannibal har jag hört om men aldrig tänkt det skulle vara något att se. Kanske tabbat mig här. Får väl ge den en chans då...? Tack för tipset iaf!
Citera
2015-09-05, 22:34
Medlem
VVCs avatar
Söker serier som The Walking Dead, Lost, Prison Break, Under The Dome.

Söker alltså serier där handlingen håller en röd trå igenom hela serien, alltså inte såna serier som det liksom är ny plot för varje avsnitt. Mer som prison break där det är samma sak igenom hela serien. Någon som förstår vad jag menar?

T.ex Arrow där blir det ju nya saker efter varje avsnitt och handlingen avslutas när avsnittet är slut. Och det är inte det jag söker. Utan mer som Prison Break där det är en handling igenom hela serien.

någon som förstår vad jag menar?
Citera
2015-09-05, 22:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCanio
Hannibal har jag hört om men aldrig tänkt det skulle vara något att se. Kanske tabbat mig här. Får väl ge den en chans då...? Tack för tipset iaf!

Jag var skeptisk enbart pågrund av produktionsbolaget ifråga men det visade sig vara obefogat. Hannibal är en serie i världsklass!
Citera
2015-09-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVC

Söker alltså serier där handlingen håller en röd trå igenom hela serien, alltså inte såna serier som det liksom är ny plot för varje avsnitt. Mer som prison break där det är samma sak igenom hela serien. Någon som förstår vad jag menar?

T.ex Arrow där blir det ju nya saker efter varje avsnitt och handlingen avslutas när avsnittet är slut. Och det är inte det jag söker. Utan mer som Prison Break där det är en handling igenom hela serien.

gör dig själv en tjänst och kolla på oz
Citera
2015-09-06, 12:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mudaki
gör dig själv en tjänst och kolla på oz

Oz, the Wire, Sopranos och the Shield. Där har man att göra ett tag. Tål att ses om och om igen
Citera
2015-09-06, 19:12
Medlem
Helvete. Har serietorka. Har sett det mesta som tipsas om på nätet; förutom animerat. Har aldrig gillat tecknat/animerat, funderar på att ge det en chans. Har för mig jag sett några säsonger av South Park, det är det enda.

Vad finns det för bra animerat? Jag är allätare. Gillar omogen och sjuk humor. Gärna något relativt nytt. Är för lat för google. :P
Citera
2015-09-06, 22:26
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC

I Hannibal finns det en tunn röd tråd som hänger ihop. Bra serie också!
Citera
2015-09-06, 22:45
Medlem
bajsfittkorvens avatar
black sails, lost

äventyr o skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem