2014-10-04, 17:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Hej! Jag letar efter en serie där det går bra för huvudpersonen, kan vara att hans te.x karriär går framåt osv. Eller att dem bygger något, en stad osv. Framgång helt enkelt.

Kolla in Suits! Grymt bra serie, skön dialog, smart humor och det går jävligt bra för huvudpersonen
Citera
2014-10-04, 23:08
Medlem
Något som är likt Homeland?
Citera
2014-10-06, 10:02
Medlem
saknar mys-serier likt gilmore girls och ed, till viss mån även friday night lights, även om det var en annan typ av mys-faktor på den.

har blivit rekommenderad och testat, parenthood, men in trees, heart of dixie och bunheads men inte fastnat för någon av dem.

något tips?
Citera
2014-10-06, 12:06
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
saknar mys-serier likt gilmore girls och ed, till viss mån även friday night lights, även om det var en annan typ av mys-faktor på den.

har blivit rekommenderad och testat, parenthood, men in trees, heart of dixie och bunheads men inte fastnat för någon av dem.

något tips?

Enlightened
Citera
2014-10-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Enlightened

tack! får kolla upp den!
Citera
2014-10-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Enlightened

kollade ett par avsnitt och fastnade inte, den kändes lite för mörk nästan?
Citera
2014-10-07, 22:36
Medlem
Tjena

Jag söker en tv-serie som handlar om en rikperson och dennes liv. Behöver inte vara en riktig person (som en dokumentär) utan kan vara påhittat!

Lite som filmen The Wolf of wallstreet, man ser hur personen blir framgångsrik och hur det utvecklas sen!

Vet inte ens om detta finns, utan jag kom o tänka på att det skulle va en väldigt fräsch tv-serie!
Citera
2014-10-08, 00:35
Medlem
Precis sett igenom hela säsong 1 av Gomorrah. Gillades skarpt, och om det finns något liknande så är det av intresse. Har redan sett The Wire och Sopranos så dessa behöver ni inte tipsa om.
Citera
2014-10-08, 09:38
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsomskit
Tjena

Jag söker en tv-serie som handlar om en rikperson och dennes liv. Behöver inte vara en riktig person (som en dokumentär) utan kan vara påhittat!

Lite som filmen The Wolf of wallstreet, man ser hur personen blir framgångsrik och hur det utvecklas sen!

Vet inte ens om detta finns, utan jag kom o tänka på att det skulle va en väldigt fräsch tv-serie!

Kanske inte är det du söker direkt, men Californication handlar om en rik författare som lever rövare och gör lite som han vill. Det är värt att kolla upp i alla fall och se om det är något för dig.

http://www.imdb.com/title/tt0904208/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-10-08, 14:18
Medlem
välkommenti bups avatar
Söker efter något som liknar

Skuggornas hus (1996)
Spökafton (2000)

Något med mysig stämning
spökhistorier
paranormala saker
något gammalt hus i skogen
Mystik

Lite "Greveholms" känsla kanske
Den från 96 inte 2012

Väldigt gärna också något tips på Serie/Film/Dokumentär
som folklivsforskaren Ebbe Schön har haft o göra med

sägner om tomtar, troll, älvor, och andra Nordiska folktroväsen
Citera
2014-10-08, 15:32
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Söker efter något som liknar

Skuggornas hus (1996)
Spökafton (2000)

Något med mysig stämning
spökhistorier
paranormala saker
något gammalt hus i skogen
Mystik

Lite "Greveholms" känsla kanske
Den från 96 inte 2012

Väldigt gärna också något tips på Serie/Film/Dokumentär
som folklivsforskaren Ebbe Schön har haft o göra med

sägner om tomtar, troll, älvor, och andra Nordiska folktroväsen

vetifan men prova Penny Dreadful vettja, de blandar ihop en massa gamla skräckklassiker till ett rätt lyckat koncept faktiskt

http://www.imdb.com/title/tt2628232/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-10-08, 15:34
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsomskit
Tjena

nutid; entourage, house of cards, boss
historiskt; the Borgias, Rome
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in