2015-05-22, 19:27
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Söker en serie som påminner om Carnivàle. Har sett Twin Peaks (när det kommer till en viss mystik), och IMDB rekommenderar bara.. udda serier i sammanhanget.

Jag sökte efter det för ett tag sedan, men jag hittade inget som passade in direkt. Battlestar Galactica och Psychoville, typ.
Citera
2015-05-22, 19:27
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Söker en serie som påminner om Carnivàle. Har sett Twin Peaks (när det kommer till en viss mystik), och IMDB rekommenderar bara.. udda serier i sammanhanget.
American Horror Storys säsong 4 bör passa.
Citera
2015-05-22, 21:46
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Carnivàle är unikt, galet bra för övrigt.. Lite myskovibbar annars tycker jag utmärkta miniserien Top of the Lake ger. Sevärt i genren är även förra höstens the Missing och the Affair.
Citera
2015-05-23, 12:36
Medlem
JustZlatans avatar
Vad finns det för bra rymdäventyr?
Citera
2015-05-23, 21:32
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag älskar program som Grand Designs, Property Ladder, Husdrömmar, World's Toughest Fixes mm.

Jag vill se ett stort projekt från start till mål och det ska gärna vara smått omöjligt och gå åt helvete lite på vägen.

Vilka program kan ni tipsa om?
Citera
2015-05-23, 22:49
Medlem
Femtonminkvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

battlestar galactica är bra.
Citera
2015-05-23, 22:58
Medlem
Femtonminkvarts avatar
rekomenderar alla att se inbetweeners, bästa komediserie all time.
Citera
2015-05-24, 02:41
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Har svår abstinens efter att ha kollat alla säsonger av Vikings

Vad ska jag ta mig till?

HJÄLP!!!

Game of Thrones, Spartacus?
Citera
2015-05-24, 02:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Firefly är kultförklarat hos många sci-fi nördar. Helt ok om jag kommer ihåg rätt
Citera
2015-05-24, 15:39
Medlem
Kan någon rekommendera mig en fast-paced serie med cliffhangers i var och vartannat avsnitt? Tänk (första säsongerna av) Lost, Heroes, Sons of Anarchy och Prison Break. Även serier med "Monster of the Week" så som Buffy, Dexter, X-files, Veronica Mars fungerar. Har sett de tre första säsongerna av Game of Thrones och större delen av Breaking Bad. Dessa serier är helt enkelt för långsamma och smarta för mig. Även försökt mig på True Detective som jag tyckte var riktigt tråkig vilket ledde till att jag googlade och fick veta säsongavslutningen på det viset.

Gillar för övrigt inte action i stil med 24 och Homeland. Walking Dead har jag redan på datorn.
Senast redigerad av hatasnigel 2015-05-24 kl. 15:59.
Citera
2015-05-24, 16:51
Medlem
Tuschpennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Kan någon rekommendera mig en fast-paced serie med cliffhangers i var och vartannat avsnitt? Tänk (första säsongerna av) Lost, Heroes, Sons of Anarchy och Prison Break. Även serier med "Monster of the Week" så som Buffy, Dexter, X-files, Veronica Mars fungerar. Har sett de tre första säsongerna av Game of Thrones och större delen av Breaking Bad. Dessa serier är helt enkelt för långsamma och smarta för mig. Även försökt mig på True Detective som jag tyckte var riktigt tråkig vilket ledde till att jag googlade och fick veta säsongavslutningen på det viset.

Gillar för övrigt inte action i stil med 24 och Homeland. Walking Dead har jag redan på datorn.

Här kommer några förslag på serier som jag tycker är sevärda och inte alltför krångliga plots.

Du kanske redan sett dessa. Ignore if so.

Scandal
Forever
Nystartade Wayward Pines är lovande, enligt mig.
Banshee
Citera
2015-05-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan
Här kommer några förslag på serier som jag tycker är sevärda och inte alltför krångliga plots.

Du kanske redan sett dessa. Ignore if so.

Scandal
Forever
Nystartade Wayward Pines är lovande, enligt mig.
Banshee
Tack, tack. Framförallt Wayward Pines och Banshee verkar bra. Synd bara att WP inte har kommit längre än två avsnitt.

Ytterligare tips skulle uppskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in