Är det någon som kan rekommendera en serie som påminner om Prison break, breaking bad, the walking dead, Lost, Desperate housewifes, Dallas, the following och liknande?
Söker serier, gärna fantasy, som utspelar sig i en fiktiv värld med mycket historia och bakgrund. Gillar när man kan läsa om karaktärer, deras familj/släktingar och själva landet i sig etc på nätet. Kanske tom egna språk.
Serier/filmer jag utgår ifrån är:
Game of Thrones
Narnia
Harry Potter
Lord of the Rings
The Magicians
The Shannara Chronicles (sett första avsnittet, inte jätteimponerad men ska ge den en ärlig chans)
Stort plus om serierna finns på Netflix, HBO eller Viaplay.
Söker serier, gärna fantasy, som utspelar sig i en fiktiv värld med mycket historia och bakgrund. Gillar när man kan läsa om karaktärer, deras familj/släktingar och själva landet i sig etc på nätet. Kanske tom egna språk.
Game of Thrones
Narnia
Harry Potter
Lord of the Rings
The Magicians
The Shannara Chronicles (sett första avsnittet, inte jätteimponerad men ska ge den en ärlig chans)
Game of Thrones
Narnia
Harry Potter
Lord of the Rings
The Magicians
The expanse tänker jag på rent spontant. Det är förvisso Sci-Fi, men det har trots allt en ganska rik bakgrundshistoria eller "lore" som serien bygger på som jag finner ganska intressant. Det finns egna språk och kulturer hos de folkslag som finns i serien och t.o.m en hel sida på reddit tillägnad just det fiktiva språken, karaktärerna och kulturerna.
The expanse tänker jag på rent spontant. Det är förvisso Sci-Fi, men det har trots allt en ganska rik bakgrundshistoria eller "lore" som serien bygger på som jag finner ganska intressant. Det finns egna språk och kulturer hos de folkslag som finns i serien och t.o.m en hel sida på reddit tillägnad just det fiktiva språken, karaktärerna och kulturerna.
Är det någon som kan rekommendera en serie som påminner om Prison break, breaking bad, the walking dead, Lost, Desperate housewifes, Dallas, the following och liknande?
Till er andra (än han jag citerade,han har fått frågan i inlägget jag citerade honom.
Har nån tips på serier med fart och nervpirrande situationer osv som jag beskrev ovan? Söker också en serie jag så ett avsnitt av vilket var grymt bra, en serie med en grupp med olika paranormala förmågor som löser fall den serien vill jag hitta igen men vet inte vad den heter, det är iaf inte powers eller tomorrowpeople utan en annan sci-fi.
Nån som vet vilken serie det är jag tänker på? En är autistisk och kan se alla radiovågor så han ser tv osv bara framför ögonen och en är en stark svart man och en är doktor eller professor som hjälper dom med gåvor, några fler är med men vet nån vad serien heter?
Skulle också vilja få tips på serier som liknar tomorrowpeople, powers samt travers.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!