2017-03-17, 22:20
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Är det någon som kan rekommendera en serie som påminner om Prison break, breaking bad, the walking dead, Lost, Desperate housewifes, Dallas, the following och liknande?

Z nation om du gillar the Walking Dead.
Citera
2017-03-20, 00:44
Medlem
erlioms avatar
Söker serier, gärna fantasy, som utspelar sig i en fiktiv värld med mycket historia och bakgrund. Gillar när man kan läsa om karaktärer, deras familj/släktingar och själva landet i sig etc på nätet. Kanske tom egna språk.
Serier/filmer jag utgår ifrån är:

Game of Thrones
Narnia
Harry Potter
Lord of the Rings
The Magicians
The Shannara Chronicles (sett första avsnittet, inte jätteimponerad men ska ge den en ärlig chans)

Stort plus om serierna finns på Netflix, HBO eller Viaplay.
Citera
2017-03-20, 10:56
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erliom
Söker serier, gärna fantasy, som utspelar sig i en fiktiv värld med mycket historia och bakgrund. Gillar när man kan läsa om karaktärer, deras familj/släktingar och själva landet i sig etc på nätet. Kanske tom egna språk.

Game of Thrones
Narnia
Harry Potter
Lord of the Rings
The Magicians
The Shannara Chronicles (sett första avsnittet, inte jätteimponerad men ska ge den en ärlig chans)

Emerald City
The Leftovers
Once Upon a Time
Citera
2017-03-20, 14:01
Medlem
erlioms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Emerald City
The Leftovers
Once Upon a Time

Tack för tipsen, inte sett någon av dem.
Citera
2017-03-21, 06:58
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erliom

Game of Thrones
Narnia
Harry Potter
Lord of the Rings
The Magicians

The expanse tänker jag på rent spontant. Det är förvisso Sci-Fi, men det har trots allt en ganska rik bakgrundshistoria eller "lore" som serien bygger på som jag finner ganska intressant. Det finns egna språk och kulturer hos de folkslag som finns i serien och t.o.m en hel sida på reddit tillägnad just det fiktiva språken, karaktärerna och kulturerna.

http://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=nv_sr_3
Citera
2017-03-21, 14:51
Medlem
erlioms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
The expanse tänker jag på rent spontant. Det är förvisso Sci-Fi, men det har trots allt en ganska rik bakgrundshistoria eller "lore" som serien bygger på som jag finner ganska intressant. Det finns egna språk och kulturer hos de folkslag som finns i serien och t.o.m en hel sida på reddit tillägnad just det fiktiva språken, karaktärerna och kulturerna.

http://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=nv_sr_3

Tack, låter mycket intressant! Blir nog denna efter The Shannara Chronicles
Citera
2017-04-01, 17:56
Medlem
Har precis kollat klart på Sherlock jätte bra serie ligger på min top 10 lista ä.

Så letar efter en liknande serie, där huvudpersonen ska vara "annorlunda" typ som sherlock.

Letar efter en Scfi/fantasy/mystery
tyckte om den Penny Dreadfull. Gärna mörk och helst inte för romantisk
Citera
2017-04-02, 02:17
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Har precis kollat klart på Sherlock jätte bra serie ligger på min top 10 lista ä.

Så letar efter en liknande serie, där huvudpersonen ska vara "annorlunda" typ som sherlock.

Letar efter en Scfi/fantasy/mystery
tyckte om den Penny Dreadfull. Gärna mörk och helst inte för romantisk

Har du kollat på Elementary? Handlar också om Sherlock men i nutida New York.
Citera
2017-04-02, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Har du kollat på Elementary? Handlar också om Sherlock men i nutida New York.

Ja har funderat på den, och ska se ett avsnitt idag, började också kolla på Hannibal som var bra
Citera
2017-04-02, 12:06
Medlem
Aussiesss avatar
Hej!

Jag letar efter lite serier kring kategorin dator, teknik, hacking.

Jag har sett MR. Robot men skulle gärna vilja hitta lite fler liknande den serien. Har ni några bra tips?
Citera
2017-04-03, 19:06
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Är det någon som kan rekommendera en serie som påminner om Prison break, breaking bad, the walking dead, Lost, Desperate housewifes, Dallas, the following och liknande?
Preacher
Citera
2017-04-09, 21:52
Medlem
tv-geeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Till er andra (än han jag citerade,han har fått frågan i inlägget jag citerade honom.

Har nån tips på serier med fart och nervpirrande situationer osv som jag beskrev ovan? Söker också en serie jag så ett avsnitt av vilket var grymt bra, en serie med en grupp med olika paranormala förmågor som löser fall den serien vill jag hitta igen men vet inte vad den heter, det är iaf inte powers eller tomorrowpeople utan en annan sci-fi.

Nån som vet vilken serie det är jag tänker på? En är autistisk och kan se alla radiovågor så han ser tv osv bara framför ögonen och en är en stark svart man och en är doktor eller professor som hjälper dom med gåvor, några fler är med men vet nån vad serien heter?

Skulle också vilja få tips på serier som liknar tomorrowpeople, powers samt travers.

Du tänker på Alphas. 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in