2014-03-20, 22:34
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox--Mulder
Söker tv-serie av högsta klass. Helst drama-thriller

Deadwood eller The West Wing är två serier av högsta klass som inte finns med på din lista.
Citera
2014-03-21, 00:14
Medlem
Azeras avatar
Verkligen fallit pladask för Community, men har sett alla avsnitt som kommit nu. Någon som vet en liknande serie? Är verkligen helt kär i Community, känns som att jag kommer fälla en tår eller två när serien tar slut... Jag är ute efter en serie som är ganska lik den, humormässigt och story-mässigt. Gillar även djupa karaktärer som man kan bonda med. En snygg tjej att vila ögonen på är inte heller fel.
Citera
2014-03-21, 11:57
Medlem
Fox--Mulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Du har sett och gillat ovanstående men anser att White Collar och Suits blir töntigt?
Jag är ledsen, finner ingen logik i detta eller dina serier...

Vad säger du om 24 och The Mentalist?

Tyckte om 24 precis när det kom, har dock bara sett säsong 1 och halva säsong 2. Var dock 13 när det kom ut, kan säkert se om och börja följa igen.

Angående Suits, jag känner att det konceptet har gjorts 1000 gånger innan, det är väldigt förutsägbart vad som kommer att hända och jag blir inte underhållen då de måste förklara för tv-publiken vad som händer på ett väldigt övertydligt sett. Förstår du min logit nu. Har aldrig fastnat för advokatserier osv innan så kommer nog inte göra det nu häller. + Jag sa att 90 % av serierna jag sett har varit bra, visst har intresset avslagnat lite för vissa av de då alla inte håller i 6-7 säsonger.
Citera
2014-03-21, 18:30
Medlem
Citat:
Tyckte om 24 precis när det kom, har dock bara sett säsong 1 och halva säsong 2. Var dock 13 när det kom ut, kan säkert se om och börja följa igen.

Angående Suits, jag känner att det konceptet har gjorts 1000 gånger innan, det är väldigt förutsägbart vad som kommer att hända och jag blir inte underhållen då de måste förklara för tv-publiken vad som händer på ett väldigt övertydligt sett. Förstår du min logit nu. Har aldrig fastnat för advokatserier osv innan så kommer nog inte göra det nu häller. + Jag sa att 90 % av serierna jag sett har varit bra, visst har intresset avslagnat lite för vissa av de då alla inte håller i 6-7 säsonger.
Testa 24 igen, jag är ungefär lika gammal, men såg ganska många säsonger innan jag tröttnade. Den blev dock väl brutal för mig mot slutet, särskilt vid filmen som kom. 24 var ju dock nyskapande när den kom, och de fick lite bättre budget efter första säsongen.

Suits håller jag inte med dig gällande, utan anser att den har vissa mer originella inslag... Dock inte fastnat helt för den.
Citera
2014-03-21, 21:13
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Ja snubben i Arrow är mer som batman, inga superkrafter (även om han tydligen har über-ninja skills) och vad som egentligen hänt på ön han var strandsatt på i fem år är jag själv jäkligt nyfiken på, får bara fragment av historien då och då.

Har du inte sett Orange så dra ner den på en gång, bara en säsong än så länge.

När jag hade abstinens efter The walking dead såg jag Falling skies, inte riktigt lika bra men sevärd.

Trailer park boys funkar bra med weed

Seriöst måste tacka för tipset om Trailer Park Boys! Skönaste serien. Hur de resonerar är absurt. Bubbles och hans kundvagnar!
Citera
2014-03-22, 22:32
Medlem
Walmeys avatar
Någon som vet en Tv serie som är lik Game of Thrones och/eller Reign?
Citera
2014-03-22, 23:02
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walmey

Kanske inte helt lik någon av dom men du borde testa The Musketeers. Det är en hyfsat ny serie men den verkar riktigt bra hittills.
Citera
2014-03-22, 23:05
Medlem
Fox--Mulders avatar
Citat:

Det är ganska mycket naket i Californication ifall det är vad du är ute efter
Citera
2014-03-22, 23:11
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Det är ganska mycket naket i Californication ifall det är vad du är ute efter

Reign har däremot inte något naket så förmodligen så letar han/hon efter en serie med medeltida stuk framför en serie där man får se en massa nakna bröst.
Citera
2014-03-23, 07:25
Medlem
henki420s avatar
Citat:
The Borgias
http://www.imdb.com/title/tt1582457/
Citera
2014-03-24, 15:11
Medlem
Walmeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Reign har däremot inte något naket så förmodligen så letar han/hon efter en serie med medeltida stuk framför en serie där man får se en massa nakna bröst.

Precis vad jag är ute efter!
Medeltida fram till 1800-tal, gärna med fantasy inslag men inget direkt måste.
Citera
2014-03-27, 08:02
Medlem
frihetskrigares avatar
Finns det någon serie som påminner om Criminal Minds?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in