Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-22, 17:48
  #4345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sladd
Behöver en ny crime-serie. Har precis kollat klart justified och skulle vilja ha en ny serie i stuk med justified och sons of anarchy. Alltså mycket kriminell aktivitet, gäng/grupperingar osv.
Boardwalk Empire
Dexter
The Sopranos
The wire
Homeland(terrorism dock)
Weeds
Citera
2014-04-22, 18:23
  #4346
Medlem
isitmedicines avatar
Söker en bra och skön komediserie, gärna en lättsam "se medan du äter middag-serie"
Gillar Big bang theory, HIMYM, Friends, Cougar Town, Akward.
Gillar INTE Its always sunny in Phi, Entourage, Arrested Development.
Citera
2014-04-22, 19:40
  #4347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isitmedicine
Söker en bra och skön komediserie, gärna en lättsam "se medan du äter middag-serie"
Gillar Big bang theory, HIMYM, Friends, Cougar Town, Akward.
Gillar INTE Its always sunny in Phi, Entourage, Arrested Development.

Scrubs, the middle, my name is earl, that 70's show, 2 1/2 men, joey (spin-off på friends)
Citera
2014-04-22, 19:48
  #4348
Medlem
isitmedicines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Scrubs, the middle, my name is earl, that 70's show, 2 1/2 men, joey (spin-off på friends)
Ja! The middle hade jag glömt, har sett typ 2-3 avsnitt bara. Tack!
Allt annat har jag sett, förutom Joey som jag tyckte var ganska dåligt.
Citera
2014-04-27, 11:35
  #4349
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Hejsan!

Söker serier som liknar "Disappeared" http://en.wikipedia.org/wiki/Disappeared_(TV_series). Serien handlar kort och gott om personer som försvunnit mystiskt i USA genom åren. Vissa har återvänt levande, för andra så har deras kvarlevor hittats men allt som oftast så är de flesta fortfarande försvunna. 43 minuter långa avsnitt med 5 säsonger, räcker inte för mig, behöver mer

Tack på förhand
Citera
2014-04-27, 13:38
  #4350
Medlem
MrWeedbergs avatar
Halloj
Har den senaste tiden lagt väldigt mycket tid på tvserier och har nu slut på avsnitt. Behöver något liknande det jag sett och tyckt om. De senaste favoriterna har varit:
Suits
White Collar
Bones
Prison Break


Även komedier som:
HIMYM
2 1/2 men
TBBT

Tack på förhand
Citera
2014-04-27, 14:40
  #4351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Halloj
Har den senaste tiden lagt väldigt mycket tid på tvserier och har nu slut på avsnitt. Behöver något liknande det jag sett och tyckt om. De senaste favoriterna har varit:
Suits
White Collar
Bones
Prison Break


Även komedier som:
HIMYM
2 1/2 men
TBBT

Tack på förhand
Jag har endast äldre serier i det stuket, The Menatalist, O.C, 24 är bland det första jag kommer att tänka på...
Citera
2014-04-27, 15:29
  #4352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Halloj
Har den senaste tiden lagt väldigt mycket tid på tvserier och har nu slut på avsnitt. Behöver något liknande det jag sett och tyckt om. De senaste favoriterna har varit:
Suits
White Collar
Bones
Prison Break


Även komedier som:
HIMYM
2 1/2 men
TBBT

Tack på förhand

Mad men, Breaking bad, Scrubs, Oz, Friends
Citera
2014-04-27, 16:56
  #4353
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Jag har endast äldre serier i det stuket, The Menatalist, O.C, 24 är bland det första jag kommer att tänka på...

Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Mad men, Breaking bad, Scrubs, Oz, Friends

Friends och Scrubs har jag sett enstaka avsnitt av. Får kika på de andra och se om det är något att hänga i granen. Tack för tipsen!
Citera
2014-04-30, 22:31
  #4354
Medlem
Xcango013s avatar
Har sett:

Breaking Bad
Lost
Prison Break
House of Cards
Sons of Anarchy
Weeds
The Wire
Homeland
Game of Thrones
Hannibal
The Shield
The Killing
The Following
The Blacklist
Trailer Park Boys
Scrubs
How I Met Your Mother (trist)
Friends/Vänner (trökig)
House (dög)
Grey's Anatomy (sådär)
Californication
-----------------------

Har som sagt sett satans mycket och söker något som innehåller drama/kriminaldrama/lite komedi. Serier jag gillade starkt var b.l.a Weeds, Breaking Bad och The Wire. Alla förslag som ni tror kan passa så är det bara skriva. (Förslag som Sex and The City och sånt som mest tonårsflickor och kärringar kollar på undanbedes vänligt men bestämt)
__________________
Senast redigerad av Xcango013 2014-04-30 kl. 22:52.
Citera
2014-04-30, 23:22
  #4355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Har sett:

Breaking Bad
Lost
Prison Break
House of Cards
Sons of Anarchy
Weeds
The Wire
Homeland
Game of Thrones
Hannibal
The Shield
The Killing
The Following
The Blacklist
Trailer Park Boys
Scrubs
How I Met Your Mother (trist)
Friends/Vänner (trökig)
House (dög)
Grey's Anatomy (sådär)
Californication
-----------------------

Har som sagt sett satans mycket och söker något som innehåller drama/kriminaldrama/lite komedi. Serier jag gillade starkt var b.l.a Weeds, Breaking Bad och The Wire. Alla förslag som ni tror kan passa så är det bara skriva. (Förslag som Sex and The City och sånt som mest tonårsflickor och kärringar kollar på undanbedes vänligt men bestämt)
White collar? Tittar på den just nu, ingen Breaking bad kvalité men lite små kul.
OZ
Hawaii Five-0
Boardwalk empire
homeland
Citera
2014-05-01, 23:30
  #4356
Medlem
BigBamboos avatar
Är ni ute efter en feelgood-serie så rekommenderar jag varmt den nya adaptionen av boken "About a boy". Jag sitter alltid med ett leende på läpparna efter jag sett ett avsnitt, och den är väldigt lätt att bara kolla på en lunchrast eller på tåget då avsnitten ligger runt 20-22 min. Härligt komiskt utan att överdriva, med sköna karaktärer som i varje fall jag fastnat för. Inga stående skämt som poängteras med skrattmaskin utan mer som en film. Se den!

Och för er som inte sett filmen från 2002 med samma namn kan jag rekommendera den också.

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt2666270/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback