2013-08-14, 05:09
Medlem
Hej Flashback! Letar efter någon ny serie att titta på.

Några serier jag har sett och gillat är :

Fringe
Prison break
The walking dead
Lost
Band of brothers
The pacific
The river
Vikings
Alphas
Arrow
Falling skies
Heroes
Spartacus : Blood and sand / Gods of the arena.

Är inte speciellt mycket för crime/detective genren, Fringe var ett undantag. Samt fristående avsnitt, det gillar jag icke. Men genren spelar inte allt för stor roll.

Intressanta karaktärer och en spännande story med mycket cliffhangers uppskattas, karaktärsutvecklingen är det viktigaste.

Jag kollar just nu lite på Continuum samt Under the dome, kan dock inte riktigt säga om jag gillar någon av dessa än.

Funderat lite på Haven och Revolution, någon som kan voucha för dessa två? Sevärt eller skräp?

Tack för tips!
Citera
2013-08-14, 18:33
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion

Fringe
Prison break
The walking dead
Lost
Band of brothers
The pacific
The river
Vikings
Alphas
Arrow
Falling skies
Heroes

Är inte speciellt mycket för crime/detective genren, Fringe var ett undantag. Samt fristående avsnitt, det gillar jag icke. Men genren spelar inte allt för stor roll.

Intressanta karaktärer och en spännande story med mycket cliffhangers uppskattas, karaktärsutvecklingen är det viktigaste.

Jag kollar just nu lite på Continuum samt Under the dome, kan dock inte riktigt säga om jag gillar någon av dessa än.

Funderat lite på Haven och Revolution, någon som kan voucha för dessa två? Sevärt eller skräp?

Tack för tips!

Games of Thrones
True Blood

2 bästa serier har du kvar
Citera
2013-08-15, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Games of Thrones
True Blood

2 bästa serier har du kvar

Har sett 5-6 avsnitt utav Game of thrones, men fastnade aldrig för det.
True blood, är jag lite skeptisk mot, har lite svårt för vampyrer etc.

Men, tackar endå
Citera
2013-08-15, 03:57
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Har sett 5-6 avsnitt utav Game of thrones, men fastnade aldrig för det.
True blood, är jag lite skeptisk mot, har lite svårt för vampyrer etc.

Men, tackar endå

Ge Breaking Bad en chans.
Citera
2013-08-15, 13:40
Medlem
Korders avatar
Citat:

Fringe
Prison break
The walking dead
Lost
Band of brothers
The pacific
The river
Vikings
Alphas
Arrow
Falling skies
Heroes

Tack för tips!

Haven och Revolution, framför allt den sistnämnda, är skräp. Du säger att du inte är ett fan av kriminalare, men The Killing stämmer perfekt in på det jag fetmarkerat. Den har heller inte fristående avsnitt, utan det är ett och samma mord man försöker lösa. Noterar också att du saknar Breaking Bad i listan. Fantastisk serie. Friday Night Lights kan även den vara värd ett besök.

Sist men inte minst skulle jag med tanke på att du gillar Spartacus rekommendera Rome. Var den mest påkostade serien genom tiderna när den gjordes (Game of Thrones kan ha slagit det rekordet nu), och det märks.
Citera
2013-08-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haven och Revolution, framför allt den sistnämnda, är skräp. Du säger att du inte är ett fan av kriminalare, men The Killing stämmer perfekt in på det jag fetmarkerat. Den har heller inte fristående avsnitt, utan det är ett och samma mord man försöker lösa. Noterar också att du saknar Breaking Bad i listan. Fantastisk serie. Friday Night Lights kan även den vara värd ett besök.

Sist men inte minst skulle jag med tanke på att du gillar Spartacus rekommendera Rome. Var den mest påkostade serien genom tiderna när den gjordes (Game of Thrones kan ha slagit det rekordet nu), och det märks.

Bryr mig tbh inte allt för mycket om genren, men jag brukar inte dras så mycket till Crime som t.ex 24/Csi etc!

Men får ta och spana in The killing, Breaking bad och Rome, dom två första finns ju till och med på Netflix om jag minns rätt.

Friday night lights såg jag något avsnitt utav, men är varken sportintresserad eller redneck intresserad, så den stängdes snabbt av.

Tackar för dessa tips!
Senast redigerad av Kruzifixxion 2013-08-15 kl. 17:25.
Citera
2013-08-16, 15:32
Medlem
snelpolaks avatar
Citat:

Fringe
Prison break
The walking dead
Lost
Band of brothers
The pacific
The river
Vikings
Alphas
Arrow
Falling skies
Heroes

Tack för tips!

Suits, verkligen. Om du tycker karaktärsutveckling är viktigt. Kvalitativ serie i övrigt.
Citera
2013-08-16, 19:13
Medlem
Tr0bles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escilichis
The Walking Dead som du gillar det jag gjorde så här med

The Walking Dead har jag redan sett. Tar gärna emot fler tips.
Citera
2013-08-18, 16:42
Medlem
Hej flashback någon som vet nån bra serie som liknar The O.C ? eller om ni vet nån serie nån av dom i The O.C har gjort. tack på förhand.
Citera
2013-08-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chuck4life
Hej flashback någon som vet nån bra serie som liknar The O.C ? eller om ni vet nån serie nån av dom i The O.C har gjort. tack på förhand.
Liknar O.C. på vilket sätt? Personligen kan jag se vissa likheter i White Collar, med en blandning av allvar och komik samt tydliga karaktärer och karaktärsutveckling, däremot så är det en helt annan miljö och grundfrågor...
Citera
2013-08-19, 02:55
Medlem
Tja!

Söker bra serier på netflix/viaplay, då jag inte har någon dator nu!

Helst liknande dom jag har sett ;
Prison break
Breaking bad
Chuck
Walking dead
The O.C
Lost
How i met your mother
One tree hill
Weeds

Dock inte games of thrones!
Tack på förhud!
Citera
2013-08-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ge Breaking Bad en chans.

Har kikat lite på Breaking bad nu, är inne på säsong två och jag gillar den.
Det är dock lite för mycket komedi för min smak, har iallafall inte blivit riktigt ''hooked'' än, i storyn samt på karaktärerna.

Men tackar för tipset, kommer nog att fortsätta kolla på denna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in