2012-07-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokkish
Sanctuary
Warehouse 13

Dessa två skulle jag nog rekommendera dig först och främst men sen finns det Fringe också men det är väl också lite väl mycket drama.

Såg precis pilotavsnittet av Warehouse 13, det verkar oerhört lovande, påminner endel om "The Librarian" vilka jag också tycker om.
Citera
2012-07-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Älskar också Stargate! Sista avsnitten av Stargate universe fick mej att tappa hakan så bra var de, men håller med om att den inte var lika bra som de andra. Själv är Supernatural en favorit annars..och den nya serien Continuum verkar lovande.

Ja tyvärr var det först dom sista avsnitten av SGU som det började bli bra,

Supernatural har jag halvkollat lite när det gick på tv men inte något jag kom in i, kan ju ha att göra med att det var avsnitt mitt i några olika säsonger eller nå sånt, men man kanske skulle ge det en chans genom att kolla från början.

Continuum verkar kunna bli lite spännande, men avvaktar nog med den så det inte blir samma tråkigheter som med Alcatraz, att dom gör en säsong som bara slutar mitt i sen lägger dom ner.
Citera
2012-07-21, 19:04
Medlem
Finns det någon serie som liknar Jericho? Behöver inte ha samma domedagstema, men att det är lite action och pistoler etc. En serie där alla avsnitt inte känns likadana, som med House.
Citera
2012-07-21, 23:44
Medlem
searchfunctions avatar
Finns det något som liknar Spaced / Red Dwarf?
Gärna lite nörd humor och eller spelreferenser.
Senast redigerad av searchfunction 2012-07-21 kl. 23:47.
Citera
2012-07-22, 20:32
Medlem
Dreamerss avatar
Är tillbaka här igen efter att ha sett färdigt Breaking bad, som jag förövrigt tyckte var riktigt bra.
Tänker rada upp några serier jag gillar och så får folk lämna tips utifrån det.

Sopranos
The Wire
Oz
The walking dead
Breaking bad
Sons of anarchy
Hell on wheels

Tack på förhand.
Citera
2012-07-22, 21:52
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Söker bra välgjord serie som får en att tänka lite.
Har sett hela Arkiv X och det var en serie jag gillade skarpt.
Alternativt en bra serie i allmänhet.

Breaking Bad är ju den givna rekommendationen. Det bästa som går på TV just nu utan tvekan i min bok. Skaparen Vince Gilligan var en av männen närmast Carter på X-Files, vilket stundtals är rätt tydligt. Du kommer inte bli besviken.
Citera
2012-07-22, 21:52
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamers
Är tillbaka här igen efter att ha sett färdigt Breaking bad, som jag förövrigt tyckte var riktigt bra.
Tänker rada upp några serier jag gillar och så får folk lämna tips utifrån det.

Sopranos
The Wire
Oz
The walking dead
Breaking bad
Sons of anarchy
Hell on wheels

Tack på förhand.

Mad Men eller Deadwood kanske skulle passa?
Citera
2012-07-22, 23:53
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammel
Ja tyvärr var det först dom sista avsnitten av SGU som det började bli bra,

Supernatural har jag halvkollat lite när det gick på tv men inte något jag kom in i, kan ju ha att göra med att det var avsnitt mitt i några olika säsonger eller nå sånt, men man kanske skulle ge det en chans genom att kolla från början.

Continuum verkar kunna bli lite spännande, men avvaktar nog med den så det inte blir samma tråkigheter som med Alcatraz, att dom gör en säsong som bara slutar mitt i sen lägger dom ner.

Måste erkänna att den första säsongen av Supernatural är sådär, men den är värd att se för vad som kommer sen. Jag får inga vibbar på att Continuum kommer att läggas ner, de har satsat så oerhört mycket på att hypa serien innan den ens började och det har fångat upp en stor samling sci-fi-fans där ute. Men det är klart, man vet ju aldrig. Jag var mycket besviken på Alcatraz som hela tiden berättade lite för mycket, så jag tyckte bara att det var rätt att den lades ner.
Citera
2012-07-23, 23:52
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recan
Finns det någon serie som liknar Jericho? Behöver inte ha samma domedagstema, men att det är lite action och pistoler etc. En serie där alla avsnitt inte känns likadana, som med House.

Breaking Bad kanske? Inte så mycket action, men den finns där och när dessa scener kommer är dem jävligt tunga. Det är ingen "procedural" så avsnitten följer inte samma mönster. Har en hel del mörk humor, även om det i grunden är en i allra högsta grad allvarlig serie...

Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Måste erkänna att den första säsongen av Supernatural är sådär, men den är värd att se för vad som kommer sen.

Tycker det är tvärtom. Den första säsongen är den klart bästa i serien, den andra är helt okej, och sen drar det utför ordentligt.
Citera
2012-07-24, 01:34
Medlem
Söker en serie som är ungefär som Band of brothers och The Pacific!
Citera
2012-07-24, 04:33
Medlem
VemSaDets avatar
Nu är jag i jakt på ny serie.

Jag har sett

Sopranos
The Wire
OZ
Prison Break
SOA(kollat, väntar på nya säsongen som släpps snart)

Så rek mig en serie som är i den klassen där över.

OBS:Ingen SCFI serie.
Citera
2012-07-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Nu är jag i jakt på ny serie.

Jag har sett

Sopranos
The Wire
OZ
Prison Break
SOA(kollat, väntar på nya säsongen som släpps snart)

Så rek mig en serie som är i den klassen där över.

OBS:Ingen SCFI serie.

The Shield
24
Boardwalk Empire
Dexter
Homeland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem