2013-03-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffy
Är ute efter en ny bra serie man kan börja kolla på! Skriver ner vilka serier jag sett som jag tycker är bra, så kan ni tipsa om någon serie som liknar.

Suits
24
Prison Break
White Collar
How I Met Your Mother
Chuck
Dexter
The Walking Dead
Blue Mountain State
Entourage
Breaking Bad
Homeland
The Firm
Person of Interest
Heroes
Las Vegas

Är alltså ute efter en serie som liknar någon utav dessa!

Sett alla ovanstående och gillat dem jag med. Skulle rekommendera House of Cards, Mr. Selfridge och Gossip Girl! VÅGA titta på Gossip Girl, kan verka vara en tjejserie till en början men det är det fan inte.
Citera
2013-03-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeeOne
Sett alla ovanstående och gillat dem jag med. Skulle rekommendera House of Cards, Mr. Selfridge och Gossip Girl! VÅGA titta på Gossip Girl, kan verka vara en tjejserie till en början men det är det fan inte.

BTW i Mr. Selfridge är Jeremy Piven huvudperson så om man gillar Ari i Entourage kommer man gilla serien!
Citera
2013-03-28, 17:21
Medlem
Autoziones avatar
Är ute efter en mer actionorienterad serie efter att ha kollat på hur Walking Dead gick åt helvete. Är trött på att alla serier skall mynna ut i relationsdramer á la Mad Men och annat trams. Började titta på Sons of Anarchy men även där verkar det vara ett visst fokus på relationer, hur blir det senare i serien?

Tack på förhand.
Citera
2013-03-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeeOne
VÅGA titta på Gossip Girl, kan verka vara en tjejserie till en början men det är det fan inte.
Gossip girl är den tjejigaste serien som någonsin gjorts.
Citera
2013-03-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-namnfan
Gossip girl är den tjejigaste serien som någonsin gjorts.
Har du sett det?
Citera
2013-03-29, 11:33
Medlem
Söker en ny serie för att fördriva tiden med.

Serier jag gillar: Prison Break, Lost, 2/1 men, The office, Homeland, Entourage och Jericho

Tips?
Citera
2013-03-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan

Serier jag gillar: Prison Break, Lost, 2/1 men, The office, Homeland, Entourage och Jericho

Tips?

Breaking Bad brukar nästan alla gilla.
Citera
2013-03-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixZ
Jahapp, då var slut på serier igen då.

Söker en serie som är lik lost och twin peaks. Skulle det finnas inslag av x-files är det ett plus, men inget nödvändigt.

Om nu detta ej finns, så skulle en serie liknande Supernatural sitta fint.
Glittrande vampyrer eller Grimm undanbedes.

Carnivale är lite som twin peaks, mystik och mörker men utspelar sig under depressionens usa, vill du x-files inslag så är Fringe bästa alternativet.
Citera
2013-03-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffy
Är ute efter en ny bra serie man kan börja kolla på! Skriver ner vilka serier jag sett som jag tycker är bra, så kan ni tipsa om någon serie som liknar.

Suits
24
Prison Break
White Collar
How I Met Your Mother
Chuck
Dexter
The Walking Dead
Blue Mountain State
Entourage
Breaking Bad
Homeland
The Firm
Person of Interest
Heroes
Las Vegas

Är alltså ute efter en serie som liknar någon utav dessa!

Du bör se Eastbound and Down! Bästa serien som gjorts
Citera
2013-03-31, 01:40
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan

Tips?

The Shield!

Har precis själv börjat kolla på den,fett bra!
Är på säsong 2 nu
Citera
2013-03-31, 20:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Jag söker något som liknar The Killing, eller den danska förlagan om man ska vara petig.
Mordmysterium som fokuserar på ett specifikt fall och inte avslutas för varje avsnitt.
Det behöver inte vara helt nyproducerat eller utspela sig i nutid, det ultimata vore nog en serie som utspelar sig kring sekelskiftet.

Såg ingen som svarade på denna begäran därför vill jag upprepa den eftersom jag gillade den jag också.
Började se "The Following" men den var rätt klyschig och lite seg, bättre kanske finns?
Tips på bra mordlösarserie alltså. (Jag har sett Dexter).
Citera
2013-04-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Såg ingen som svarade på denna begäran därför vill jag upprepa den eftersom jag gillade den jag också.
Började se "The Following" men den var rätt klyschig och lite seg, bättre kanske finns?
Tips på bra mordlösarserie alltså. (Jag har sett Dexter).

The Following, den är inte helt kass men känns lite barnslig, den ska vara hemsk osv. men känns ändå som familjeunderhållning.
Twin Peaks tycker jag du ska kolla upp. Fick mycket uppmärksamhet på sin tid, den är väldigt snyggt gjord och karaktärerna är som klippt och skurna för serien, fina miljöer. Andra säsongen spårade ur lite tror David Lynch blev osams med Tv-bolaget, kommer inte riktigt ihåg.

Sen kan jag även tipsa om Damages, advokatserie. Det var ett rättsfall per säsong, tyckte den första säsongen var den bästa(som alltid) och man visste inte slutet direkt. Glen Close och Ted Danson gör ett utmärkt jobb.
Senast redigerad av gul-apelsin 2013-04-02 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in