2012-12-11, 21:56
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacobnordqvist
finns det ingen annan?
Necessary Roughness handlar om en psykolog som jobbar med ett amerikanskt fotbollslag, kan kanske vara något. Blue Mountain State sa någon annan men det är mest en komedi med snygga brudar och mycket sprit.
Citera
2012-12-12, 18:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Bored to Death? Någon med samma atmosfär?
Eller ptja något kul.
Citera
2012-12-12, 19:07
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bored to Death? Någon med samma atmosfär?
Eller ptja något kul.

Testa "Curb Your Enthusiasm"
Citera
2012-12-13, 19:44
Medlem
Pumbass avatar
Söker en ny komediserie. Vill ha en serie med humor, som inte är så självklar (d.v.s. uppenbara skämt, sitcoms..).

Sett & gillat (bäst till bra):
Party Down
Modern Family
It's Always Sunny in Philadelphia
Curb Your Enthusiasm
Community

Rekommendera inte Arrested Development och Parks & Recreation.

Tack!
Citera
2012-12-13, 20:05
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumbas
Söker en ny komediserie. Vill ha en serie med humor, som inte är så självklar (d.v.s. uppenbara skämt, sitcoms..).

Party Down
Modern Family
Curb Your Enthusiasm
Community

Tack!
Louie. En av de bästa serierna som nånsin skapats.
Citera
2012-12-13, 20:46
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacobnordqvist
finns det ingen annan?
The League, inte samma stuk där man följer karaktärer från ett lag utan en sitcom med ett gäng nötter och en het fru vars liv baseras på amerikansk fotboll och deras fantasy liga. Grym humor i alla fall.
Senast redigerad av waikikii 2012-12-13 kl. 20:53.
Citera
2012-12-13, 21:17
Medlem
Pumbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Louie. En av de bästa serierna som nånsin skapats.
Jag formulerade mig fel. Jag menade att sitcoms och uppenbara skämt var med på någonting jag inte sökte. Tack iallafall!
Citat:
Söker en ny komediserie. Vill ha en serie med humor, som inte är så självklar (d.v.s. uppenbara skämt, sitcoms sökes INTE..).

Party Down
Modern Family
Curb Your Enthusiasm
Community

Tack!
Citera
2012-12-14, 05:17
Medlem
Hej!

Nu är det så att jag börjar få serietorka och skulle vilja ha lite tips på serier som jag kan ha missat.

Mycket Bra:

Six feet under, sopranos, oz, deadwood, the wire, the corner, x-files, band of brothers, generation kill, breaking bad, the shield, sons of anarchy, friends, carnivale, luther, boardwalk empire, twin peaks, freaks and geeks, game of thrones, rome

Bra:

prison break, pacific, lost, dexter, kill point, alias, supernatural, buffy, 24, californication, jericho, entourage, the big bang theory, spartacus, the walking dead, american horror story, fringe, dead set, the lost room, scrubs, masters of horror, undeclared, strike back, shameless us, homeland, the black donnellys, justified

Mindre Bra:

harper's island, angel, invasion, misfits, community

Slutade titta på:

true blood, smallville, stargate sg-1, criminal mind, weeds, my name is earl, white collar, chuck, legend of the seeker, point pleasant, the dead zone, vampire diaries, farscape, bones, heroes, house

Pågående/planerade:

homicide: life on the street, firefly, brotherhood, riget, arrested development, mad men

Som ni kanske märker är jag inte mycket för komedi/sci-fi, men jag är alltid öppen för rekommendationer.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Krewli 2012-12-14 kl. 05:31.
Citera
2012-12-14, 16:07
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Jag formulerade mig fel. Jag menade att sitcoms och uppenbara skämt var med på någonting jag inte sökte. Tack iallafall!

Vad är uppenbart med Louie? Det är dessutom inte en sitcom.
Citera
2012-12-14, 16:36
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Vad är uppenbart med Louie? Det är dessutom inte en sitcom.
Kan inte vara så att Pumbas blandar ihop Louie med Lucky Louie? Den senare en ranglig, ganska stereotyp och framförallt tråkig sitcom, där den förra är riktigt rolig och en av de mest egna serierna på ett bra tag.
Citera
2012-12-14, 17:00
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Kan inte vara så att Pumbas blandar ihop Louie med Lucky Louie? Den senare en ranglig, ganska stereotyp och framförallt tråkig sitcom, där den förra är riktigt rolig och en av de mest egna serierna på ett bra tag.

Jag hoppas att så är fallet.
Citera
2012-12-14, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
The League, inte samma stuk där man följer karaktärer från ett lag utan en sitcom med ett gäng nötter och en het fru vars liv baseras på amerikansk fotboll och deras fantasy liga. Grym humor i alla fall.
Underbar serie. Helt sjukt att den undkommit en i alla dessa år "upptäckte" den för några dagar sen och har snart sett allt - UNDERBAR serie haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in