2012-11-28, 00:10
Medlem
Söker serier med mörka dekadenta män som ofta får som de vill, exempel på karaktärer jag är ute efter är Hank Moody i Californication och Donald Draper i Mad men.
Citera
2012-11-29, 22:07
Medlem
virren007s avatar
Söker en serie som liknar Blue mountain state! Världens bästa serie! Så från ingenstans ställer de in fjärde säsongen!!
Citera
2012-11-30, 08:54
Medlem
Door33s avatar
Intressant tråd börjar jag med att säga. Jag är en riktig serienörd och skaffade Netflix nyss. Har följt mycket serier i mina dagar. Upptäckte precis, (och har kollat klart) på Breaking Bad. Konstigt att jag aldrig hört talats om den serien tidigare. Jaja... to the point.

Min så kallade topplista för amerikanska serier blir i alla fall:
1. Prison Break
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Lost

Efter detta har jag svårt att sätta serier i turordning men ytterligare favoriter är Spartacus, The Walking Dead och True Blood. Som ni ser föredrar jag spänning och gärna råhet i serierna. Komedi är inget jag fastnat för med andra ord. Vem kan tipsa mig om fler legender? Om serien är avslutat eller fortfarande sänds spelar absolut ingen roll. Tack. Tips behöver absolut inte finnas på Netflix.
Citera
2012-11-30, 09:12
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Door33
Intressant tråd börjar jag med att säga. Jag är en riktig serienörd och skaffade Netflix nyss. Har följt mycket serier i mina dagar. Upptäckte precis, (och har kollat klart) på Breaking Bad. Konstigt att jag aldrig hört talats om den serien tidigare. Jaja... to the point.

1. Prison Break
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Lost

Efter detta har jag svårt att sätta serier i turordning men ytterligare favoriter är Spartacus, The Walking Dead och True Blood. Som ni ser föredrar jag spänning och gärna råhet i serierna. Komedi är inget jag fastnat för med andra ord. Vem kan tipsa mig om fler legender? Om serien är avslutat eller fortfarande sänds spelar absolut ingen roll. Tack. Tips behöver absolut inte finnas på Netflix.
Sitter och funderar på vad som kan passa dig.. Revenge kanske?
Sen så kan Supernatural funka, tycker iofs att det har börjat suga på senaste tiden.
Citera
2012-11-30, 09:30
Medlem
Door33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Sitter och funderar på vad som kan passa dig.. Revenge kanske?
Sen så kan Supernatural funka, tycker iofs att det har börjat suga på senaste tiden.
Tack för snabbt svar. Ska kolla upp dessa två. Två andra som verkade lite lovande i början enligt trailers etc va Revolution och Arrow men Revolution slutade jag helt kolla på. Arrow fortsätter men känns inte riktigt rätt trots allt.
Citera
2012-11-30, 10:16
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Tack för snabbt svar. Ska kolla upp dessa två. Två andra som verkade lite lovande i början enligt trailers etc va Revolution och Arrow men Revolution slutade jag helt kolla på. Arrow fortsätter men känns inte riktigt rätt trots allt.
Arrow har jag inte sett, revolution verkar dock nice. Men tror det blir svårt att hålla det intressant (typ som the walking dead season 2, skit kasst.)
Kom på en tv serie till som jag hittade tack vare flashback, flashforward. Den tycker jag personligen är nice, brukar inte tipsa folk om den dock för att dom la ner skiten efter 10-20 episoder.

Svårt det här att tipsa hehe Aja hoppas du gillar revenge
Citera
2012-11-30, 15:17
Medlem
Citat:

1. Prison Break
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Lost

Kan tänka mig att serierna Sons of anarchy och Game of thrones kommen att falla dig i smaken, båda är väldigt råa och genomtänkta än så länge!
Citera
2012-11-30, 16:37
Medlem
loafmasters avatar
Varför går oftast Prison Break och Lost hand i hand? Folk som gillar den ena serien gillar allt som oftast också den andra. Och gillar man dessa två är man ofta också ett fan av Heroes. Gillar man inte en av serierna gillar man ofta inte någon av de andra två heller. Varför är dessa tre serier så otroligt sammankopplade när det kommer till folks smak? Ser det inte bara i den här tråden utan även ute i vanliga livet. Har flera vänner som håller dessa tre som sina favoritserier osv.
Citera
2012-11-30, 19:47
Medlem
Citat:

1. Prison Break
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Lost

Min absloluta favorit när det gäller serier är precis som för dig prison break. Sedan gillar jag starkt även dexter, lost och walking dead som du nämnt, men den näst bästa serien efter prison break tycker jag är game of thrones, så om du ej sett den, se den!

En annan serie som jag precis börjat se på och som verkar hyffsat intressant är last resort, kan vara värt att kika på!
Senast redigerad av jonsjo 2012-11-30 kl. 19:49.
Citera
2012-12-02, 20:13
Medlem
ercys avatar
Ursäkta röran (Vi bygger om)

Citera
2012-12-02, 22:46
Medlem
Sugen på ngt som liknar: Doomsday Preppers och Doomsday Bunkers...
Citera
2012-12-03, 20:02
Medlem
Någon som kan rekomendera mig en serie som är lik

Entourge, How to make it in America, Californiacation?

Alltså en serie med "skön stämming/roligt - bra karaktärer" fester/tjejer osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in