Jag har också ganska lyhört, toalettbesök av grannens unge (den där åldern när man gillade att pricka vattenskålen med kraft

) hör man och även tal hörs igenom väggarna och mitt tak, samma när folk ovan går med hälarna i golvet.
Tyvärr tror jag inte att det har så mycket med byggstandard att göra, även om det finns skräckexempel på lövtunna gipsväggar mellan lägenheter. Jag har betongväggar mellan mig och mina grannar men ändå hörs det som sagt väldigt tydligt.
Vi har blivit mycket mer individualistiska och därmed mer hänsynslösa mot vår omgivning. Alltför många tycker att det är självklart att man ska få duscha eller prata högt mitt i natten eller ha fest tre gånger i veckan, eller gå med hälarna i golvet med attityd eller smälla igen dörrarna så det dånar i trapphuset.
Farsan berättade att när han fick sin första lya på 70-talet så fanns det ingen störningsjour, det var polisen som kom när man ringde, det ansågs nämligen vara störande av den allmänna ordningen. De ringde på den störande hyresgästen och vrålade:" NU HÅLLER DU TYST HÄR ELLER SÅ FÅR DU SOVA HOS OSS, ÄR DET FÖRSTÅTT!? Det tog vanligtvis skruv