2021-04-15, 15:15
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vanlig jävla lägenhet. Tyvärr alldeles för lyhört, hör arabiska och liknande språk ständigt och på senare tid med några nya grannar hör man dels hur dom bråkar och dels hur han sätter på kvinnan titt som tätt, en stönmaskin verkar hon vara. I det fallet är det HON som stör.

Hur kan man ligga med örat mot kudden och somna in medan man hör massa stön? Jag hade inte klarat det
Citera
2021-04-18, 10:29
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Hur kan man ligga med örat mot kudden och somna in medan man hör massa stön? Jag hade inte klarat det

Tror inte det hänt när jag ska sova direkt. Men tidigare kvällstid hör man det ibland.

Vad man däremot hör ännu mer är skrikande och bråkande. Där är mannen jobbigast och dum i huvudet. Men gällande sexet är det hon som är jobbig att lyssna på.
Citera
2021-04-19, 20:39
Medlem
Xhamsterns avatar
Lamellhus från början av 50-talet. Hör ibland lite ljud från trapphuset genom ventilationen, grannarna kan höras om de ropar högt och fotsteg från grannen ovanför hörs om han springer. Annars riktigt lugnt och skönt.
Citera
2022-07-22, 19:12
Medlem
19hundra80sjus avatar
Hus från tidigt 50-tal med fasad i tegel och lättbetong i golv och väggar. Jag bor på bottenvåningen och hör enstaka ljud från trapphuset när någon springer i trappan, slår i dörren osv. Diverse sus från vattenledningar samt trafik från gatan utanför hörs också, normala ljud i hyreshus och inget som direkt stör.

Mellan våningsplanen är det knäpptyst, men från lägenheten vägg i vägg hör jag tydligt när grannen talar i telefon, ser på TV, spelar musik osv. Om vi båda höjde rösterna lite skulle vi nog kunna samtala genom väggen.
Citera
2022-09-15, 17:41
Medlem
Jag kan höra grannarna ovanför snacka skit om mig angående mitt spelande på xbox. Jag sitter med hörlurar men ljudet från när jag trycker på knapparna på kontrollen stör de sig på..
Citera
2023-02-27, 11:46
Medlem
Köpte ett par hörlurar gjorda för att ha på byggarbetsplatser med bluetooth funktion och kan ansluta dessa till Tven så perfekt om man vill slippa höra grannar och dessutom kunna gå runt i hela lägenheten och höra ljudet från tven.Man hör fortfarande om det blir höga dunsar typ stom ljud men gå ljud och prat och ljud från trapphus försvinner helt.

https://www.kjell.com/se/produkter/h...E&gclsrc=aw.ds
Citera
2023-02-27, 11:48
Medlem
One2Manys avatar
Lyhört vet jag inte, men hör mina grannar konstant.

"MAMMA HATTAR DIIIG!"

"JÄVLA HORA GÅ HÄRIFRÅN OCH KOM ALDRIG TILLBAKA"

"JAG SKA DÖDA DIG, JAG SKA DÖDA DIG, JAG SKA DÖDA DIG, JAG SKA DÖDA DIG"
Citera
2023-02-27, 11:50
Medlem
Limma skinkbits avatar
Betongstomme, byggt under 00-talet. Steg och möbler som hasas kan ibland höras från grannen ovanför. Ljud från tv kan också höras men väldigt svagt. Jag ganska lugna grannar så skräcken är om det skulle flytta in en barnfamilj istället, för jag tror nog att största anledningen till att jag har hyfsat tyst i lägenheten är att grannarna inte skapar särskilt mycket ljud...
Citera
2023-02-27, 12:17
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Vill försöka bilda mig en uppfattning om vilka hus som är lyhörda och inte.

Byggår?
Antal våningsplan?
Vilka ljud hör ni - vanlig samtalston/normalt TV-ljud? Svag förnimmelse av det nyss nämnda eller hör ni ingenting i princip, frånsett musik på högsta volym?

Fyll gärna på själv med info som kan vara relevant.

1929
3 våningar+källare och vindsplan
Hör grannen ovanför när han stapplar med klackar i mitt tak, men det är det enda jag hör. I övrigt hör jag inte grannarna alls, hör inte tv-apparater eller något. Och inte så konstigt då jag har hörna, bara en lägenhet på samma plan som granne och hon har omvända planlösningen så jag har hennes kök bredvid mitt vardagsrum och jag har dessutom ett förråd däremellan, så vi bor inte ens riktigt vägg-i-vägg. Bra isolerade fönster med, har jag balkongdörren stängd så hör jag inga trafikljud heller, det är nästan knäpptyst.
Citera
2023-03-05, 09:40
Medlem
Klassisk trevåningsbyggnad från 50-talet.
Det är lyhört. Jag hör det mesta som övergår vanlig konversationston.
Citera
2023-03-05, 09:58
Medlem
Bor i Prefab hus i trä fem våningar högt...hör inte ett skit förutom nån gång om en tvättmaskin skakar vid centrifugering
Citera
2023-03-05, 10:36
Medlem
godboys avatar
50 tals hus, trevånings. Bara svenskar som bor här, de flesta par som jag och frugan eller ensamma. Hör ju naturligtvis om någon borrar i betongen. Kan även höra när grannen dammsuger. Tror nog att det är mer lyhört än man tror. Lägenheterna är tvåor och det bor inga barnfamiljer här och inga blattar vilket nog bidrar till den sköna tystnaden. Trafik kan höras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in