2023-05-01, 19:21
Medlem
Hus byggt 53,stegljud,vatten som spolas osv..funderar på att hitta en ny lägenhet.
Bästa lägenheten jag bott i va en hörnlägenhet på markplan,hörde inte ett skit från grannarna fan ibland saknar man den.
Ska jag flytta igen blir det en gavellägenhet
Citera
2023-05-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Köpte ett par hörlurar gjorda för att ha på byggarbetsplatser med bluetooth funktion och kan ansluta dessa till Tven så perfekt om man vill slippa höra grannar och dessutom kunna gå runt i hela lägenheten och höra ljudet från tven.Man hör fortfarande om det blir höga dunsar typ stom ljud men gå ljud och prat och ljud från trapphus försvinner helt.

https://www.kjell.com/se/produkter/h...E&gclsrc=aw.ds
Köp noicecanseling hörlurar istället,guld om man vill slippa höra på sina grannar.
Citera
2023-05-03, 13:41
Medlem
tigerrakets avatar
När jag bodde i Norrköping bodde jag i ett av de gamla husen inne i centrum. Där lunde jag höra om grannen andades tungt.

Senast jag bodde i lägenhet var 2014, och då var det ett nybygge. Och jag tror att betonghus är ganska tysta. Däremot gick ljudet upp via genomföringarna för värmerör till element
Citera
2023-05-03, 14:02
Medlem
Byggt tidigt 90-tal, våning 2, hörna

Hör skrammel och barnskrik från trappen ibland, men aldrig nåt från andra lägenheter.
Citera
2023-05-04, 13:41
Medlem
semiproffss avatar
Huset vi bor i är byggt tidigt 1900-tal och är extremt tyst. Hör aldrig grannarna förutom om dom ovanför oss tappar något större i golvet Sedan underlättar det väl en hel del att vi bara har grannar över och under oss . Vi har en granne vägg i vägg bakom badrummet som kan ha fest med hög musik och allt som hör till utan att vi märker det
Citera
2023-05-04, 14:33
Medlem
SydafrikaConnys avatar
Jag hyr rum i en villa byggd på 50 talet med tunna gipsväggar så man kan hålla samtal mellan 2 rum. Detta hus har blivit ombyggt till mindre lägenheter. Har blivit vräkt och ska ut om 2 veckor. Detta gäller P.g.a att grannarna fått för sig att det är jag som gett deras bilar punktering trots tydliga motbevis. Hade inget riktigt kontrakt så kommer inte klaga på att de "inte får göra så", hade ändå tänkt flytta ut före sommaren. Nu är jag sån så jag gillar att jävlas när folk varit taskiga och har nu börjat spela en "högljutt sex MP3" varje gång jag gå till jobbet. De har ännu inte lyckats stänga av den. Om någon har nån rolig rekommendations mp3 får ni gärna länka.
Citera
2023-05-04, 14:44
Medlem
Hus byggt 2022. Fjärde våningen (högst upp).

Hör hissjäveln. Hör när någon pratar utanför ytterdörren. Men det jävliga är när nån pappskalle kör in på gården med nån jävla bil och bränner därifrån i en jävla fart. Då studsar ljudet mellan väggarna och man tror det är ett smärre krig utanför. Sen vetefan vad det är som låter, men det verkar som att grannarna alltid håller på att tappa nånting.

Jag är extremt ljudkänslig så jag vet inte hur länge jag står ut i det här dårhuset. Fördelen är dock att det är nybyggt, med relativt höga hyror - så det gör att det inte är så mycket babbar och knarkare som bor här. Det får man väl vara glad över ialllafall. (Har nog faktiskt bara sett en babbefamilj - och det är naturligtvis dessa som kör bil in på innergården)

Satt en eftermiddag och spanade från balkongen vilka det egentligen är som bor här.
Citera
2023-05-25, 13:55
Medlem
Kanske kan få tag på en lägenhet byggt 1987,Betonghus klätt med tegel 2 våningshus gavelläge.
Nån som har erfarenhet om dessa hus. Bor i ett gammalt 50tals hus nu där man hör dunsar,fotsteg och prat,om folk spikar låter det som det är inne hos mig ,samt har grannar runt om mig utom på övervåningen.
Senast redigerad av supermuppen1 2023-05-25 kl. 13:58.
Citera
2023-05-25, 13:57
Medlem
Vad är vanligast - lyhördhet i sidled eller uppåt/nedåt
och
brukar dessa gå hand i hand skitbyggt i en dimension eller i alla

Har vi några årsmodeller på värsta lyhördhet
Citera
2023-05-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad är vanligast - lyhördhet i sidled eller uppåt/nedåt
och
brukar dessa gå hand i hand skitbyggt i en dimension eller i alla

Har vi några årsmodeller på värsta lyhördhet
Sidled verkar det vara hos mig iallafall,grannungen spelade fotboll mot min väg en gång trodde väggen skulle rasa,grannen under mig hade bra tryck på sin musik en gång hörde knappt nånting faktist.
På andra sidan hör jag grannen slammra med disken ganska högt,glöm att sova när han håller på
Citera
2023-05-25, 14:03
Medlem
NiceNameTwices avatar
Grannarna vägg i vägg brukar kunna dundra på emellanåt men i övrigt är det ganska så ljudisolerat där jag bor. Har tredubbla glasfönster. Huset är byggt 1956 tror jag.
Citera
2023-05-25, 14:05
Medlem
Värsta ljudet jag vet är faktist stegljud,detta är den första lägenhet jag upplevt det på.
Står hellre ut med en röjarfest nån gång i månaden istället för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in