2015-09-16, 21:41
Medlem
lobstoks avatar
Jag har en sån sjuk granne, man kan höra hennes opera musik 6 på morgonen och midnatt. Ibland vet jag inte om hon sjunger eller spelar musik

Då hör man för att det är knäpptyst, sätter man igång nåt ljud går det bort, så kanske spelar hon 24/7
Citera
2015-09-27, 20:53
.
Senast redigerad av Gils 2015-09-27 kl. 21:15. Anledning: .
Citera
2015-09-27, 21:59
Medlem
2a vån, hus byggt 1889. Från grannar bredvid (två st vägg i vägg) hörs inte ett ljud, den ena är iofs tusen år gammal och de andra har en stor lgh så det är bara en vägg som delas. Framdragna rör så det låter lite när folk spolar i toalett eller kran, annars inga störande ljud inifrån huset alls (nya säkerhetsdörrar med mjuk stängning) såvida inte grannen ovanför bestämmer sig för att baryton-lida till Johnny Cash. Halvtaskig isolering utåt dock, kunde gott ha kostat på sig en ruta fönsterglas till i renoveringen (tvåglas mot trafikerad gata och uteservering öppen till sent).
Citera
2015-09-27, 22:06
Bannlyst
Min säng skakar av "Restaurangen" under när de kör sin "Musik". Hatar ägaren och folket där mer än rasisterna här på Flashback. Hade hellre haft en tyst rasist boende därunder. Så jävla illa är det.
Citera
2015-12-31, 15:46
Medlem
Kryzeks avatar
Byggår: slutet av 60-talet
Våningar: 2

Extremt lyhört, sitter någon av grannarna i ett rum vägg i vägg med min lägenhet låter det som dom lika gärna hade kunnat sitta i mitt kök och babblat. Även grannarna direkt under och snett under hörs men inte lika mycket. Det verkar inte finnas betongväggar någonstans mellan lägenheterna, allt är gips, skulle nog utan problem kunna slå mig in till grannen genom väggen på under 1 minut.

Tycker f.ö. det är sjukt drygt att bo lägenhet. Jag har bott i fyra olika lägenheter och det har alltid varit störningar, är det inte någon som spelar musik hela tiden så är det något par som bråkar högljutt, är det inte det så är det en barnfamilj ovanför. Lagom nice att komma hem från jobbet på eftermiddagen och försöka koppla av i soffan med en snus och en kopp kaffe när det i samma stund startas upp dagisverksamhet ovanför då barnfamiljen kommer hem!

Är igång och letar hus...
Citera
2015-12-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Landshövdingehus, 3 vånings: Tunna väggar, dåvt bankande och smällande fortplantar sig och dånar i lägenheten. Barnskrik och lek i svalen hörs genom de tunna ytterdörrarna. Vanligt prat och normalt levende hörs ej. Byggår är okänd, men gissar på 60-tal.

Innan jag gifte mig bodde jag (ca 12år sedan)i en lägenhet som passa in på din beskrivning fast med skillnaden att på kvällen kanske vid 22tiden då många i huset börja tystna så börja man höra normal samtalston.

Det var jobbigt och jag beslöt att vi skulle flytta till eget och det är ett av de bästa val jag gjort. Håller
man frugan lycklig blir livet mycket enklare.
Citera
2017-10-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Bor i 50-tals betonghus.

Tv och röster hör jag ingenting av förutom lite från ventilationen om både grannen och jag är i köket samtidigt.

Det som däremot hörs otroligt bra är klamp borrningar osv.

Har grannen förfest och dom tar på sig klackarna innan dom ska ut blir man gaaaaalen om dom går runt inne. Nån annan granne är hemma hela dagarna och helt efterbliven. Vet inte vad han gör men det smäller till då och då hela dagarna. Men man hör.inga röster utan det är just ljud mot golv och väggar som går rakt igenom till grannarna.
Det kan jag berätta, det är en baslåda ståendes rakt på golvet som smäller ner till dig. Så har jag levt i 4 år, håller på att krevera!
Citera
2017-11-10, 18:27
Medlem
chibibottos avatar
50-tals hus 4 våningar.
Bor på första våningen, hör såklart när porten öppnas och stängs, klamp i trappan, när folk smäller igen sina ytterdörrar.
Sen vet jag inte Om det är för att jag har extremt känslig hörsel men jag hör bär grannen ovanför snarkar på kvällarna, och bör grannen bredvid pratar i telefon (även vad personen på andra sidan säger, iof så är det en dam med dålig hörsel bredvid så hennes telefon är nog på högsta volymen).
Hör även när hunden som grannen ovanför har springer över golvet, när grannen ovanför kissar, öppnar garderobsdörrar, går på golvet, öppnar balkongdörren. Hjälper inte att hon har sjukt konstiga vakna/sova tider. Helt tyst fram till 23, då hon börjar stampa och dra ut stolar och öppna garderoberna stup i kvarten.
Citera
2017-11-11, 13:47
Medlem
Hör grannarna ovanför mig när de knullar. Hör dock aldrig personerna men sängen dunkar och slår som fan. Tjejen i paret är jävligt fet så kan tänka mig att det vibrerar friskt i golvet. Hörde aldrig några ljud ifrån grannen innan dem och då var det ändå en snygg tjej. Det måste vara en kombination av fet tjej och en säng som inte kan stå still som gör att nuvarande hörs så förbannat. Som tur är verkar de inte knulla så ofta men varje gång så är jag rädd för att tjockis ska komma flygande genom taket.
Citera
2017-11-16, 23:50
Medlem
Pazios avatar
Någon som har erfarenhet av 20-talet, 1928 cirka?...har en känsla av att det är lyhört upp och ned men kanske inte så mkt åt sidorna...någon?
Citera
2017-11-16, 23:53
Medlem
BewilderedHulders avatar
Byggår?

Hur ska jag kunna veta? Jag är ingen byggmästare! Det är så lyhört att när en väktare går utanför på natten så hör jag rasslet av hundens kedja utanför.
Citera
2017-11-17, 00:19
Medlem
Bor i en rätt så lyhörd kåk och det värsta är att alla grannar är knäpptysta medan jag inte är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in