2015-02-27, 07:03
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugabuga
Det är nog inget kostymtvång.
Vill helst bara få använda min nyinköpta blazer.
Det verkar som att värdfolket är otydliga med dresscode i inbjudan, det enda korrekta är att kontakta värdfolket och artigt fråga vad som gäller på bröllopet. det sista du skall göra är att anta en massa saker.
Citera
2015-04-05, 21:09
Medlem
Svarta lackskor. Är det accepterat att bära till mörkblå kostym med angiven klädkod mörk kostym?
Citera
2015-04-05, 21:51
Medlem
Ofredens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Svarta lackskor. Är det accepterat att bära till mörkblå kostym med angiven klädkod mörk kostym?
Själv skulle jag nog höja på ögonbrynen ifall jag såg någon använda lackskor till annat än smoking eller frack.
Citera
2015-04-06, 07:45
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden

Nej.
Citera
2015-04-12, 15:35
Medlem
TheLastDons avatar
Klädkod smoking - OK att köra på ett par välpustade wholecuts (givetvis svarta), även vid en strikt tolkning av klädkoden?
Citera
2015-04-12, 16:39
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastDon
Klädkod smoking - OK att köra på ett par välpustade wholecuts (givetvis svarta), även vid en strikt tolkning av klädkoden?
King skrev följande om Wholecuts:
Citat:
Wholecuts brukar inte pekas ut som någon typisk smokingsko men anser man att lackpuppor ser plastigt ut går det inte att hitta ett mer värdigt alternativ. Med sin totala avsaknad av detaljer och sömmar är ett par högpolerade wholecuts ett säkert val till nyårssviden.
http://www.kingmagazine.se/artiklar/manual/20141230/veckans-skor-till-smoking
Citera
2015-04-12, 16:42
Medlem
TheLastDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
King skrev följande om Wholecuts:
http://www.kingmagazine.se/artiklar/manual/20141230/veckans-skor-till-smoking

OK, gäller samma för smoking vid bröllop? Frågan i King, som jag är lite skeptiskt till som källa, verkade handla om smoking vid nyår.
Citera
2015-04-12, 17:13
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastDon
OK, gäller samma för smoking vid bröllop? Frågan i King, som jag är lite skeptiskt till som källa, verkade handla om smoking vid nyår.

Ja, det är ok. För min del går det en rätt skarp gräns mellan frack och övriga klädkoder vad gäller skor. Putsa dem väl bara, så är det inga problem.
Citera
2015-04-12, 17:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Ja, det är ok. För min del går det en rätt skarp gräns mellan frack och övriga klädkoder vad gäller skor. Putsa dem väl bara, så är det inga problem.
Stämmer, till frack är det lackskor som gäller.
Citera
2015-04-14, 00:45
Medlem
Min klädsel blir en mörkblå kostym från Gabucci, vit skjorta och ljusblå slips. Sen en mörkblå car coat över det. Skor ska jag titta på i veckan. Lutar åt Loake.
Citera
2015-04-17, 22:03
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkter
Min klädsel blir en mörkblå kostym från Gabucci, vit skjorta och ljusblå slips. Sen en mörkblå car coat över det. Skor ska jag titta på i veckan. Lutar åt Loake.

Jaha, och med det vill du säga?
Citera
2015-04-18, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jaha, och med det vill du säga?

Klädsel till bröllop hette tråden, så delade med mig om vad jag ska ha på mig. Dock finns det ju "posta bilder på dina kläder"-trådar, så mitt inlägg kan tas bort. Innehåller ju inte ens bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in