Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Jo men om du nu tar på dig dina "finaste gympadojor" så gör du ju det så bra du kan. Precis vad jag menar.
Med "finaste gympadojor" menade jag då att jag medvetet tar steget ner till gympadojor från ordentliga skor.
Citat:
Jag har varit på ganska många bröllop de senaste åren, har i princip alltid varit bäst och snyggast klädd men aldrig på något sätt varit olämpligt eller iögonfallande klädd.
Ja, jag inser att den här diskussionen egentligen var lite onödig att starta och om jag ska vara helt ärlig hade jag lite ovidkommande historier i huvudet där folk så att säga utnyttjat klädkoden.
Ett exempel är en tjej som drog på sig en kostym på ett bröllop. Visst, om det var en transsexuell tjej hade jag inte sagt något alls, men det här handlade om en tjej som helt enkelt tycker om att byta lite mellan könsrollerna när hon klär sig. På ett bröllop tyckte jag det var väldigt olämpligt.
Det enda jag egentligen vill säga är att jag tycker det är viktigare att alla känner sig bekväma än att man klär sig så snyggt som möjligt. Om man gör folk obekväma med sin klädsel har man gjort fel.