2012-07-10, 16:24
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2012-07-10, 21:40
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boondockzaint
Tänkte isåfall lira svarta pjucks och en ljus, färgglad slips till det.

Har du ett par bruna skor skulle jag råda dig till att använda dem vid detta tillfälle.
Citera
2012-07-19, 21:28
Medlem
Brumelbryns avatar
Bröllop imorgon! Klädkod kavaj. Kommer ha en ljusgrå kostym och undrar vilka av skorna på bilden som passar bäst.

http://i46.tinypic.com/xm2yjm.jpg

Personligen vill jag gå i dom högra medans sambon tycker dom till vänster på bilden
Citera
2012-07-19, 21:43
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Bröllop imorgon! Klädkod kavaj. Kommer ha en ljusgrå kostym och undrar vilka av skorna på bilden som passar bäst.

Personligen vill jag gå i dom högra medans sambon tycker dom till vänster på bilden

Båda skorna är fula, men de till vänster är minst fula. De är att betrakta som okej. De till höger är fruktansvärt fula, tyvärr.
Citera
2012-07-19, 21:44
Medlem
zecezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn

Din sambo verkar ju i alla fall ha smak för skor...
Citera
2012-07-22, 20:50
Medlem
bröllop på lördag, första gången jag går på ett sedan jag var ett litet barn. Ingen klädkod specifierad, men jag kommer gå i kostym ändå förstås. Det jag undrar är om det "krävs" att jag har slips och vit skjorta, eller om jag kan skippa slipsen och ha en annan finskjorta, jag funderar t ex på en grönvit randig som jag tycker om. Är inte jättebekväm i slips. Krävs det använder jag det såklart, men annars avstår jag gärna. Vill bara veta om det är "okej" först.
Citera
2012-07-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sciz
bröllop på lördag, första gången jag går på ett sedan jag var ett litet barn. Ingen klädkod specifierad, men jag kommer gå i kostym ändå förstås. Det jag undrar är om det "krävs" att jag har slips och vit skjorta, eller om jag kan skippa slipsen och ha en annan finskjorta, jag funderar t ex på en grönvit randig som jag tycker om. Är inte jättebekväm i slips. Krävs det använder jag det såklart, men annars avstår jag gärna. Vill bara veta om det är "okej" först.

Frågan är väl hur de andra på bröllopet kommer vara klädda. Kommer ingen annan ha slips behöver du ingen, men är alla andra fullt utrustade är risken uppenbar att du kommer se lite dum ut. Ring runt och fråga hur andra tänkt klä sig. Är du osäker kan du alltid göra som brudgummen.
Citera
2012-08-01, 01:11
Medlem
joppes avatar
Jag hade turen att uppleva ett bröllop där de klassiska dresscode var gällande. Jag var bestman och polaren som skulle gifta sig var officerare, så det var väldig hårdt koll på dresscode.

Dagen började i kostym när jag skulle hjälpa till med de praktiska förberedelserna till brölloppet. Vid själva ceremonin och receptionen bar jag frack, med allt tillbehör (även vita skinnhandskar). Till festen var det smoking.

Kanske lite jobbigt att byta kläder hela tiden, men det var en stor upplevelse att köra klädstilen helt efter de gamla klassiska reglerna.
Citera
2012-08-07, 21:52
Bannlyst
Ska på bröllop snart och köpte ett par nya svarta byxor, då jag ville ha lite mer slimfit modell. Nu skiljer sig den svarta färgen mot kostymen något, inte så att det stör mig. Men min fråga är, är det okej eller känns det helt fel om det skiljer sig något?
Citera
2012-08-07, 21:57
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorez
Ska på bröllop snart och köpte ett par nya svarta byxor, då jag ville ha lite mer slimfit modell. Nu skiljer sig den svarta färgen mot kostymen något, inte så att det stör mig. Men min fråga är, är det okej eller känns det helt fel om det skiljer sig något?

Det är helt fel av två anledningar; använd en kostym om det ska se ut som att du har kostym och använd inte svart kostym.
Citera
2012-08-07, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Det är helt fel av två anledningar; använd en kostym om det ska se ut som att du har kostym och använd inte svart kostym.

Svart kostym är väl helt okej på bröllop om dresscode är Mörk kostym?
Citera
2012-08-07, 22:19
Medlem
icemozzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorez

Det går bra att läsa resten av tråden för vägledning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in