2012-08-07, 22:58
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorez
Svart kostym är väl helt okej på bröllop om dresscode är Mörk kostym?
Nej. Svart kostym är bara okej på begravning.
Citera
2012-09-09, 23:39
Medlem
kastanjekrigets avatar
Röd klänning på bröllop, är det helt oförlåtligt eller kan man strunta i konstiga übergamla traditioner? Nästan alla jag pratar med menar att rött är helt ok nu för tiden men det är i alla fall något som tar emot, vad tycker ni?
Citera
2012-09-09, 23:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
Röd klänning på bröllop, är det helt oförlåtligt eller kan man strunta i konstiga übergamla traditioner? Nästan alla jag pratar med menar att rött är helt ok nu för tiden men det är i alla fall något som tar emot, vad tycker ni?
På bruden?
Citera
2012-09-09, 23:54
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
På bruden?

Nej på gästen.
Citera
2012-09-10, 07:41
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Nej på gästen.

Kör! Om du nu hade haft sex med brudgummen eller vad detta nu ska tänkas symbolisera finns det troligtvis bättre sätt att visa det för hela församlingen.
Citera
2012-09-10, 08:32
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Har rött någonsin inte varit OK på bröllop? Har åtminstone fått uppfattningen att det här med röd klänning inte alls är någon gammal tradition utan enbart någon form av konstigt påhitt. Oavsett vad går det självklart utmärkt att ha röd klänning på bröllop
Citera
2012-09-10, 08:39
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Har rött någonsin inte varit OK på bröllop? Har åtminstone fått uppfattningen att det här med röd klänning inte alls är någon gammal tradition utan enbart någon form av konstigt påhitt. Oavsett vad går det självklart utmärkt att ha röd klänning på bröllop

Nej, det är en seglivad myt och sådana är som bekant svåra att slå hål på. Läste någonstans en raljerande kommentar till en Ribbing-artikeln där någon exemplifierade hur lätt det var att sätta griller i huvudet på folk genom att påpeka vad än den ena, än den andra färgen på klänning betydde.
Citera
2012-09-10, 09:58
Medlem
Spodes avatar
Jag minns något liknande där någon skrev till Ribbing och berättade att en vän hade sagt att man inte fick ha rött på bröllop, för att rött "var syndens färg". Trams.
Citera
2012-09-10, 11:29
Medlem
padrons avatar
Rött på bröllop sägs betyda att man har haft ihop det med brudgummen. Personligen bryr jag mig inte så mycket vad gäller denna typen av koder. Men räkna med att frågan dyker upp framåt småtimmarna.
Citera
2012-10-03, 00:02
Medlem
Jag behöver lite hjälp med en liten stilfråga. Om klädseln är kostym, vilken typ av skor är det mest rimlig att man har? Det är nämligen så att jag endast har ett par snyggare skor med högt skaft tillgängligt just nu, är det big no no när det gäller kostym?
Citera
2012-10-03, 07:10
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke90
Jag behöver lite hjälp med en liten stilfråga. Om klädseln är kostym, vilken typ av skor är det mest rimlig att man har? Det är nämligen så att jag endast har ett par snyggare skor med högt skaft tillgängligt just nu, är det big no no när det gäller kostym?

Jag antar att det är mörk kostym du/inbjudan menar? Klädkoden kostym brukar betyda utklädnad (i alla fall enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%A4dkod ). Det borde i alla fall vara det som avses!

Den mest korrekta typen av sko får väl anses vara (svart) oxford, men har du inga andra skor än den du beskriver så är det väl inte mycket att be för?
Citera
2012-10-19, 19:26
Medlem
dark88angels avatar
Galaklädsel - Vill inte ha klänning eller kjol!

Hejsan alla!

Jag har blivit inbjudet att gå på Fotbollsgala i november och jag behöver lite råd om vad jag skall välja för klädsel!

Jag är tjej och 24 år och klär mig i vanliga fall sportigt eller lite pojkaktigt!
Vill absolut inte köpa klänning eller kjol utan söker efter någon lite "tuffare" damstil.
Finns ingen klädkod på galan men det brukar bäras kostym med slips, klänningar eller jeans med kavaj!

Lite tips tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in