2012-10-19, 19:29
Medlem
JBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark88angel
Hejsan alla!

Jag har blivit inbjudet att gå på Fotbollsgala i november och jag behöver lite råd om vad jag skall välja för klädsel!

Jag är tjej och 24 år och klär mig i vanliga fall sportigt eller lite pojkaktigt!
Vill absolut inte köpa klänning eller kjol utan söker efter någon lite "tuffare" damstil.
Finns ingen klädkod på galan men det brukar bäras kostym med slips, klänningar eller jeans med kavaj!

Lite tips tack
kavaj och kortkort kanske? även om du inte vill köpa klänning eller kjol så vore väl de finast?
Citera
2012-10-19, 19:30
Medlem
addictedtochanels avatar
Svarta finbyxor i stuprörsmodell, någon snygg blus och kavaj kanske? Och till det höööööga klackar och en snygg väska! Eller så försöker du hitta en snygg klänning som du faktiskt gillar.
Citera
2012-10-19, 19:48
Medlem
Blattebruds avatar
Vill man vara snygg på en gala utan att ha klänning/kjol, så kör man helt enkelt på den stilen som Helena Seger hade på en gala då hon var gravid. Flera kändisar har använt den stilen bl.a. Rihanna och det är riktigt snyggt alltså.
Citera
2012-10-19, 21:30
Medlem
dark88angels avatar
typ denna stil...

http://www.sydsvenskan.se/ScaledImages/704x396x1/Images-media_copied-2008-01-14-ART-13-384-zlatansmok_111386a.jpg

Om jag inte vill ha skor med klack eller hög klack iaf, vad är ok till kostym då?
Citera
2012-10-19, 21:45
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark88angel
typ denna stil...

http://www.sydsvenskan.se/ScaledImages/704x396x1/Images-media_copied-2008-01-14-ART-13-384-zlatansmok_111386a.jpg

Om jag inte vill ha skor med klack eller hög klack iaf, vad är ok till kostym då?

Den bilden menade jag, men nej, jag skulle inte använt annat än klackar. Om klackar inte är din grej så kan du köra på lite lägre istället för 16 cm, sådana som bara heter klackskor men jätte låga.
Citera
2012-10-20, 12:10
Medlem
ShogunAssasins avatar
Inlägg sammanfogade.

Även fast dark88angels tillställning inte har någon given klädkod känns denna tråden bäst hemmahörande.
Kom ihåg att vi är i klassisk stil, om ni har några förslag på klädsel.

/Mod.
Citera
2012-12-01, 18:55
Medlem
Spodes avatar
Var lite osäker på om jag skulle ta detta här eller i färgmatchningstråden. Men detta blir säkert bra!

Jag skall på julmiddag nästa lördag med klädkoden mörk kostym. Planen är mörkblå kostym, svarta oxfords och antingen vit eller ljusblå skjorta. Mitt största problem nu är vilken slips jag skall ha till! Jag har nedan gjort ett litet urval ur slipsgarderoben. Vilken tycker ni jag skall köra på? Vit eller blå skjorta?

http://i.imgur.com/xEq72.jpg

Edit: Det svarta på slipsen längst till vänster beror på kameran
Citera
2012-12-02, 10:33
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Var lite osäker på om jag skulle ta detta här eller i färgmatchningstråden. Men detta blir säkert bra!

Jag skall på julmiddag nästa lördag med klädkoden mörk kostym. Planen är mörkblå kostym, svarta oxfords och antingen vit eller ljusblå skjorta. Mitt största problem nu är vilken slips jag skall ha till! Jag har nedan gjort ett litet urval ur slipsgarderoben. Vilken tycker ni jag skall köra på? Vit eller blå skjorta?

http://i.imgur.com/xEq72.jpg

Edit: Det svarta på slipsen längst till vänster beror på kameran
Plain rött känns som vinnaren av de där slipsarna.
Citera
2012-12-02, 16:07
Medlem
Spodes avatar
Ja, det är väl det juligaste i alla fall, även om den är åt det vinröda hållet. Tack!

(Och tack Pörr som flyttade mitt inlägg till rätt tråd)
Citera
2012-12-02, 18:15
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Ja, det är väl det juligaste i alla fall, även om den är åt det vinröda hållet. Tack!

(Och tack Pörr som flyttade mitt inlägg till rätt tråd)
Lite mönster behövs ju så min röst går på den blåröda!
Citera
2012-12-06, 11:51
Medlem
Milamis avatar
Ska på julgasque med klädkod kavaj.

Jag tänkte ha en vinröd klänning som är strax över knäna fram och lång baktill.
MEN vad ska jag ha för skor till? Kan inte ha högklackat pga att jag bröt foten för några månader sen.

Ballerinaskor känns väldigt somrigt och stövletter känns väldigt grova till klänningen... vad tycker ni?
Citera
2012-12-06, 12:37
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milami
Ska på julgasque med klädkod kavaj.

Jag tänkte ha en vinröd klänning som är strax över knäna fram och lång baktill.
MEN vad ska jag ha för skor till? Kan inte ha högklackat pga att jag bröt foten för några månader sen.

Ballerinaskor känns väldigt somrigt och stövletter känns väldigt grova till klänningen... vad tycker ni?
Hade du annars tänkt att köpa nya skor eller har du andra alternativ hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in