2026-09-16, 20:54
Medlem
Noetlovskijs avatar
Förlåt en kanske dum fråga;

Kan JJ byta försvar till HR, eller kommer HR helt sonika gå igenom, på egen hand, vad som sagts och lagts fram i TR och göra en bedömning utifrån det?

Mvh,
En som gärna spekulerar om brott men inte är så insatt i förfaranden inom domstolar.
Senast redigerad av Noetlovskij 2026-09-16 kl. 21:00.
Citera
2026-09-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Vad är upp till Mig? Se vadå?
Ja vad tror du själv? Om du har nåt att komma med så skriv det. Släpp dravlet... Du kanske tycker att en dubbelmördare ska få gå fri??
Citera
2026-09-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Ja vad tror du själv? Om du har nåt att komma med så skriv det. Släpp dravlet... Du kanske tycker att en dubbelmördare ska få gå fri??
Jag förstår inte ens vad du härjar om.
Citera
2026-09-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Förlåt en kanske dum fråga;

Kan JJ byta försvar till HR, eller kommer de helt sonika gå igenom, på egen hand, vad som sagts och lagts fram i TR och göra en bedömning utifrån det?
I huvudsak så finns det som avhandlades i TR att ligga till grund för en dom i HR. Men även att partierna kan komma in med nytt bevismaterial.
Citera
2026-09-16, 21:07
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
I huvudsak så finns det som avhandlades i TR att ligga till grund för en dom i HR. Men även att partierna kan komma in med nytt bevismaterial.

Och således också nytt försvar? Har förstått att folk inte var så imponerade av hans advokat.
Citera
2026-09-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Och således också nytt försvar? Har förstått att folk inte var så imponerade av hans advokat.
Det finns nog ingen advokat som kan fria JJ från ansvar i det här mordet. Men han kan få byta advokat om HR gillar det.
Citera
2026-09-16, 21:28
Medlem
Citat:
Då får du läsa den. Jo jag har läst den.

Så den omnämns alltså i domen?

Du skrev tidigare att du ”inte sett nåt resultat från sinnesundersökningen mer än att JJ bedöms..”,
det låter inte riktigt som att du då har tillgång till den i sin helhet? 🤔

Citat:
Sorry, den är inte tillgänglig åt alla. Sekretess. ☹

Så du beklagar dig själv att den är sekretessad. 🫤

Citat:
Sinnesundersökningen är preskriberad i fup. Men JJ var fult ut och blev dömd till 14 år i fängsligt förvar.

Att JJ blev dömd till 14 år i TR står klart.
Men hur går det till när en sinnesundersökning preskriberas? 🤔
Citera
2026-09-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vi får hoppas på livstid.Han är farlig.
Skulle ytterligare en människa kommit dit när han höll på med morden på Gerd och Tor.Då skulle de blivit trippelmord eller ännu fler mord .
Så är det. Jag förutspådde 14 år i TR och fick rätt. Jag tror HR kommer att fastställa domen. Anledningen till att JJ inte får livstid är tidsaspekten, 21 år sen morden. Hade han åkt dit direkt så hade det varit livstid.
Citera
2026-09-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag förstår inte ens vad du härjar om.
Nä det förstår jag...
Citera
2026-09-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så den omnämns alltså i domen?

Du skrev tidigare att du ”inte sett nåt resultat från sinnesundersökningen mer än att JJ bedöms..”,
det låter inte riktigt som att du då har tillgång till den i sin helhet? 🤔

Så du beklagar dig själv att den är sekretessad. 🫤

Att JJ blev dömd till 14 år i TR står klart.
Men hur går det till när en sinnesundersökning preskriberas? 🤔
Ja hur kan det gå till... Det kan ha gått lång tid sedan en gärningsperson begått brotten, 21 år. Inget då som man tar hänsyn till vid domslutet.
Det blir svårt att kunna konstatera i vilket psykiskt skick den misstänkte var när gärningen begicks.

Jag har bara läst vissa delar av p7. Resten är censurerad och preskriberad. Och ska då inte ha med domen att göra.
Citera
2026-09-16, 21:51
Medlem
Citat:
Nä det förstår jag...
Du skrev, citat:
Det är exakt så jag tänker. Det finns ju folk i tråden som anser att denna teori helt galen, det står ju dessa fritt att göra så. Det sägs att JJ inte kände nån i Härnösand, hur vet man det?
och avslutade inlägget med:
Klart Tor och JJ har träffats förut.
Varpå jag svarade att man från polisiärt håll har kontaktat alla tänkbara människor i JJ:s närhet från tiden i Härnösand, och ingen minns honom ens. Allt detta framgår med all önskvärd tydlighet i FUP. Så att han skulle haft med Tor att göra finns det absolut INGENTING som pekar mot. Jag konstaterar faktum. DU fabulerar fritt utan att ta minsta hänsyn till JJ:s väl dokumenterade profil.

Det framgår också att JJ varit extremt tyst och tillbakadragen i hela sitt liv. Alla hans gamla klasskamrater och lärare beskriver honom på samma sätt. Hans jobbkollegor och familj likaså.

Du kontrade med att fråga var jag inhämtat de här uppgifterna följt av helt påhittat och ovidkommande skit, och jag har två gånger poängterat att det är från FUP.
Citera
2026-09-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det är väl mest det att man känner sig lite otålig att det aldrig kommer någon förklaring till vad som har hänt. Med FOLK menar jag mordutredare och andra undrande som tex. flashback. Måste vara hemskt för BOs anhöriga också. Men vem vet, kanske en dag får vi veta.

Visst känner man sig otålig att få veta.
Inte för att jag tror det men JJ kanske skriver sina memoarer någon gång. Om man nu ens skulle kunna tro på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in