2026-09-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, jag tycker JJ verkar ganska initiativrik och kunde tänka på egen hand. Jag tror också han kunde prata om han ansåg att det fanns anledning till det.
Att det slutade som det gjorde tror jag JJ knappt fattar själv för det var I stundens hetta och absolut inte planlagt för det rimmar egentligen inte alls med hans person.
Jo då så kan kan det vara. Men intressant att kunna om JJs intellektuella kapacitet? Hur vet man det? Om han hade social fobi? Vad gjorde han då i Härnösand på en utbildning där?

Jag tror inte att hans sociala fobi är som många skriver här i tråden. Han verkar ju ha klarat sig idag som 45-åring. Visst det är ju kanske inget liv, men han har ju valt det...
Kanske finns nån anledning till det??
Citera
2026-09-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Förundersökningsprotokollet, kanske?

Ensam på utbildningen, nej såklart inte. Men han umgicks inte med folk, punkt. Han pratade inte med folk, gav bara korta svar om han blev tilltalad. Varit så hela livet.

Har aldrig någonsin påstått att han är "borta". Han är inte dum i huvudet, bara sällsynt tillbakadragen och anonym.
Men vart kommer dina uppgifter ifrån? Vart har du fått dom ifrån? Ska vi utreda det här morden nu så duger inte dina egna åsikter.
Citera
2026-09-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Var har du sett utlåtanden från sinnesundersökningen?
Har någon sådan öht utförts?

Kan inte hitta nåt om det i sammanfattning/tråd.
Nämns det i domen (har ej läst den)?
Då får du läsa den. Jo jag har läst den.
Citera
2026-09-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Då får du läsa den. Jo jag har läst den.
Sorry, den är inte tillgänglig åt alla. Sekretess. ☹
Citera
2026-09-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ja det är lite märkligt, flera skribenter i tråden har hänvisat till sinnesundersökningen (den lilla p 7:an).
Men den står ej att hitta.
Troligen blandar man ihop med frivårdens person utredning, som är något helt annat.
Sinnesundersökningen är preskriberad i fup. Men JJ var fult ut och blev dömd till 14 år i fängsligt förvar.
Citera
2026-09-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ja det är lite märkligt, flera skribenter i tråden har hänvisat till sinnesundersökningen (den lilla p 7:an).
Men den står ej att hitta.
Troligen blandar man ihop med frivårdens person utredning, som är något helt annat.
Sinnesundersökningen är preskriberad i fup. Men JJ var fullt ut och blev dömd till 14 år i fängsligt förvar.
Citera
2026-09-16, 20:30
Medlem
Citat:
Men vart kommer dina uppgifter ifrån? Vart har du fått dom ifrån? Ska vi utreda det här morden nu så duger inte dina egna åsikter.
Från FUP! Herregud människa. Det är ju DU som hittar på egna teorier om JJ:s personlighet. Själv förhåller jag mig till de fakta vi har.
Citera
2026-09-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Från FUP! Herregud människa. Det är ju DU som hittar på egna teorier om JJ:s personlighet. Själv förhåller jag mig till de fakta vi har.
Gör så det är upp till Dig. JJ har överklagat domen till HR, så får vi se.
Citera
2026-09-16, 20:47
Medlem
Citat:
Vad är upp till Mig? Se vadå?
Citera
2026-09-16, 20:51
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Vi får hoppas på livstid.Han är farlig.
Skulle ytterligare en människa kommit dit när han höll på med morden på Gerd och Tor.Då skulle de blivit trippelmord eller ännu fler mord .
Citera
2026-09-16, 20:52
Medlem
Citat:
När gjordes hygget? Hur visste JJ att Tor var "en samvetslös jägare" och framförallt att hygget låg på Tors mark? Då måste han ha haft en VÄLDIGT bra kännedom om Tor...
Intressant, du verkar veta.

Jag vet inte utan jag baserar mina antaganden utifrån hur jag själv tänker. Då jag också är mycket av e än ensamvarg som älskar naturen och har svårt för det sociala. Även om jag aldrig skulle mörda.
Det stod eller sades nånstans att kalhygget låg precis till vänster om gården. Och på gården fanns även fällda träd från avverkningen. Att Tor var jägare kunde JJ kanske inte veta... Om han inte sett Tor med gevär i skogen. Däremot kan han ha blivit arg över avverkningen. Det är i alla fall min teori.
Citera
2026-09-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vi får hoppas på livstid.Han är farlig.
Skulle ytterligare en människa kommit dit när han höll på med morden på Gerd och Tor.Då skulle de blivit trippelmord eller ännu fler mord .

Ja, jag undrar vad som hänt om någon gömt sig inne i huset. Som en skräckfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in