2026-09-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast då dömer man ju utifrån hans berättelse. Å ena sidan så tror man inte på hans berättelse, samtidigt som han döms för just medhjälp pga berättelsen. Domen är svag. Detsamma gäller iofs bevisläget.
Nja, det är ju helt bevisat att hans dna finns på kvinnan i ben och i hennes handväska.
Hans förklaring - att han i panik drog in kvinnan i byggnaden - är inte bevisad och är heller inte trovärdig
Citera
2026-09-09, 16:49
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Hovrätten köper inte detta, bevisningen är alldeles för svag för en fällande dom, det är inte bevisat att han mördat paret. Därmed ska han omedelbart försättas på fri fot. Att han sedan befunnit sig på platsen betyder inte att han mördat paret. Självklart skulle varje man kvinna undra varför det ligger någon utan att kunna ta hand som själv kanske försökte han rädda livet på G eftersom hans DNA fanns på hennes kropp. Tror inte i min vildaste fantasi att han ville stjäla något.

Jag tror han är ensam gärningsman. Jag tror också han kan bli friad helt i hovrätten.
Citera
2026-09-09, 16:54
Medlem
Har man sådan "otur" att ens dna finns på plats om man är helt okänd för offren så får man gott sitta av tiden. Oavsett vad den åtalade säger.
Citera
2026-09-09, 17:09
Medlem
Jaså vad är det rimliga tvivlet?
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag tror han är ensam gärningsman. Jag tror också han kan bli friad helt i hovrätten.
Citera
2026-09-09, 17:13
Medlem
Länkar igen till bilderna som jag hittade på JJ, på hans storasysters Instagram Story redan i april:

https://imgur.com/a/k86Wz26
Citera
2026-09-09, 17:22
Medlem
Gamla nyheter
Citat:
Ursprungligen postat av messiisnumberone
Länkar igen till bilderna som jag hittade på JJ, på hans storasysters Instagram Story redan i april:

https://imgur.com/a/k86Wz26
Citera
2026-09-09, 17:23
Medlem
Eftersom han troligen mördat både Gerd och Tor så kan han inte gjort sig skyldig till medhjälp till mord utan mord. Är detta domvilla? Och eftersom tingsrätten inte anser det bevisat att han mördade Tor och Gerd fantiserar tingsrätten ihop okända gärningsmän.
Citera
2026-09-09, 17:24
Medlem
Nya för mig..
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Gamla nyheter
Citera
2026-09-09, 17:54
Medlem
Hoppas den äckliga råttan får sina fiskar varma på kåken, åldringsmord står inte högt i kurs!
Jo jag vet att han inte fällts för mord men det är ett sjukt kräk som inte ska vara ute i det fria!
Citera
2026-09-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 98ek
Hans förklaring - att han i panik drog in kvinnan i byggnaden - är inte bevisad och är heller inte trovärdig

han har ingen skyldighet att bevisa det. upp till åklagaren att motbevisa hans historia.
Citera
2026-09-09, 18:00
Medlem
Crerands avatar
Svag dom, svag bevisning. Tror hovrätten ändrar och han i slutändan döms till medhjälp till mord (Gärd). Och sitter i 10 år.
Citera
2026-09-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurensvanner
Hoppas den äckliga råttan får sina fiskar varma på kåken, åldringsmord står inte högt i kurs!
Jo jag vet att han inte fällts för mord men det är ett sjukt kräk som inte ska vara ute i det fria!

Nu vet vi ju inte ens om han var medhjälpare eller mördaren, även om andra här säger att de vet. Det fanns fortfarande oidentifierade skospår på brottsplatsen. Och han har levt ett lugnt, tillbakadraget liv i tjugoett år utan kriminalitet, skött sina arbeten och beskrivs som arbetssam och duktig. Något måste gått fruktansvärt fel där och då om det var han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in