2026-04-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bempa11
Du har noll koll du.Vakna☝️
Jag levde då, och vet att man inte hade massor kontanter hemma. Alla betalningar förutom i korvkiosken på väg hem från krogen, skedde digitalt eller i alla fall inte med kontanter. Fråga dina föräldrar om de hade massor kontanter hemma, och av vilken anledning.

Innan dess betalade man det mesta via Bankgirot, och inte heller det krävde kontanter. Innan det så använde man checkar. Kontanter hemma har inte varit de senaste femtio åren i alla fall. Det är något som dagens unga bara fått för sig.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-04-12 kl. 23:19.
Citera
2026-04-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bempa11
Du har noll koll du.Vakna☝️

2010 köpte jag en bil med banköverföring.
Internetbanken var ganska standard 2005 men oftast var bredbanduppkopplingen skit på den tiden därför fanns internetcaféer som försvann då Apple kom med IPhone omkring 2010.
Citera
2026-04-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hur länge sparas uppgifter hos Transportstyrelsen?

Kan man kolla JJ:s eventuella bilägande "hur långt tillbaka" som helst? Eller gallras detta?

Det gick att kolla bl a Biancas stalker tillbaka i tiden.
Citera
2026-04-12, 23:19
Medlem
Bilderna på hur huset genomsökts är ju jävligt märkliga. Hur luckor och lådor alla lämnats smått öppna. Varför denna oerhört försiktiga genomsökning av boningshuset?
Citera
2026-04-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Internetbanken var ganska standard 2005 men oftast var bredbanduppkopplingen skit på den tiden därför fanns internetcaféer som försvann då Apple kom med IPhone omkring 2010.

Jag tror snarare det berodde på att 4G kom 2009.
Citera
2026-04-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag levde då, och vet att man inte hade massor kontanter hemma. Alla betalningar förutom i korvkiosken på väg hem från krogen, skedde digitalt eller i alla fall inte med kontanter. Fråga dina föräldrar om de hade massor kontanter hemma, och av vilken anledning.

Innan dess betalade man det mesta via Bankgirot, och inte heller det krävde kontanter. Innan det så använde man checkar. Kontanter hemma har inte varit de senaste femtio åren i alla fall. Det är något som dagens unga bara fått för sig.

Du har fel. Att äldre människor förvarar stora summor hemma sker än idag.

Med det sagt; det är mycket troligt att Tor hade gjort eller skulle göra någon form av svart affär. Än idag vill vedgubbar att man ska betala kontant när man köper ved av dem.
Citera
2026-04-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vad nu Apple har med bredband och banköverföringar att göra.

Hur som helst så betaldes ytterst få saker med kontanter för tjugofem år sedan, så att ha tio tusen i kontanter hemma var nog extremt ovanligt, om man inte handlade med droger eller sysslade med svarta affärer.
Citera
2026-04-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad nu Apple har med bredband och banköverföringar att göra.

Hur som helst så betaldes ytterst få saker med kontanter för tjugofem år sedan, så att ha tio tusen i kontanter hemma var nog extremt ovanligt, om man inte handlade med droger eller sysslade med svarta affärer.

Apple fan boys är lite knasiga
Citera
2026-04-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Bilderna på hur huset genomsökts är ju jävligt märkliga. Hur luckor och lådor alla lämnats smått öppna. Varför denna oerhört försiktiga genomsökning av boningshuset?

Ja. Oerhört märkligt.

Minns att utredarna sa att de varit med om att utreda mängder av inbrott och liknande, men att denna genomsökning stack ut och framstod som något de aldrig sett förut.

- Försiktig genomsökning
- Saker ej omkullkastade, utrivna osv...
- Luckor och skåp öppnade lite på glänt
- Områden genomsökta som vanligtvis tjuvar aldrig brukar titta i/rota i och där värdeföremål vanligtvis aldrig brukar förvaras.

Genomsökningen var helt annorlunda än hur inbrottstjuvar brukar bete sig.
Citera
2026-04-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Du har fel. Att äldre människor förvarar stora summor hemma sker än idag.
Du fantiserar, det finns ingen som helst att ha massor kontanter hemma, varken i dag eller för tjugofem år sedan.
Citera
2026-04-12, 23:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Media har rapporterat lite annorlunda kring vart hans dna fanns

* Gerds byxben
* Gw påstod de var på en strumpa
* Peter Sjölund har jag för mig sa de var på vristerna

Så antingen fanns hans dna på flera ställen, eller så är dom inte säkra själva, utan att ha insyn i utredningen.

Ord och olika tolkningar…missförstånd?

Byxa…strumpa…strumpbyxa?
Citera
2026-04-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ord och olika tolkningar…missförstånd?

Byxa…strumpa…strumpbyxa?

I detta kan man tillägga att Barbro nämner att Gerd hade strumpbyxor på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in