Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
När GM ger sig på Gerd har han nog mest troligt en yxa. Och den hade han troligtvis inte med sig i huset, innan varken Tor eller Gerd dödades. Vilket tyder på att han har tillgång till en yxa tämligen direkt när han ser och attackerar Gerd. Ditt scenario skulle ge något i stil med: GM attackerar Gerd utan yxa. Hon ligger ner på gårdsplanen. GM springer in till ladan och hämtar yxan utan att Tor ser. GM springer sedan ut till Gerd och yxar henne, för att sedan dra in henne i ladan. För att sedan mörda även Tor. (För att få det till huvudscenariot om att det vore Gerd som blir mördad först). Vilket blir ett mindre troligt scenario om du frågar mig.
Jag har dock aldrig trott att mördaren har haft en av dom större yxorna, jag tror mer på en sånhär man har enhandsfattning på, typ lite camping yxa, lätt att svinga med en hand och betydligt mer träffsäker.
Men detta scenariot funkar ju bara om han haft med sig en sån typ av yxa till gården. kanske för att slå sönder nått hänglås eller låst skåp eller liknande.
Men mycket tyder på att Tor var första offret