2026-08-17, 13:56
Medlem
Något som diskuteras alldeles för lite är varför polisen läckte ut var DNA-spåret (det på Gerds ben) var av för natur och var de hittades. Hade detta inte läckt till media så hade ju första förhören med JJ varit mycket mer intressanta.

Tjänstefel att läcka ut den informationen.
Citera
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Intressant att jämföra med vad som står i FUP och. i tråden.

I träden uppges att kameran i bankomaten var trasig. Det var den ju inte för det blev en bild.

Det är vad jag också hade hört i olika poddar/dokumentärer och i tråden. Att det inte fanns en kamera.
Det gjorde det tydligen och att den var trasig behöver ju inte betyda att den var helt ur funktion, den kanske tog bild men linsen var spräckt så bilden var helt oanvändbar.

EDIT: SVT uppgav att det fanns bild, men det gick inte att utröna vem personen på bilden var.
Citera
Medlem
Citat:
Intressant att jämföra med vad som står i FUP och. i tråden.

I träden uppges att kameran i bankomaten var trasig. Det var den ju inte för det blev en bild.

Sida i fup?
Citera
2026-08-17, 13:57
Medlem
PeterNosters avatar
SVT play 16:45 idag visar intervju med DNA experten Peter Sjölund.
Citera
2026-08-17, 14:01
Medlem
Citat:
SVT play 16:45 idag visar intervju med DNA experten Peter Sjölund.

Hoppas de frågar varför polisen läckte känslig utredningsinformation till honom...
Citera
2026-08-17, 14:03
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wapocnn
Ok, låt oss säga att han har sökt igenom och gömt undan väskan. Det bevisar inte att han har genomfört morden. Han kan, likt sin berättelse, ha flyttat kroppen. Därefter sökte han igenom gården efter pengar då han var helt själv kvar. Detta kan också ha bidragit till att han har hållit tyst alla år.

Sa han inte att han blev skräckslagen och försökte ta sig därifrån?
Citera
2026-08-17, 14:04
Medlem
PeterNosters avatar
Nu drar de igång igen efter kort paus. Försvaret förhör Barbro.
Citera
2026-08-17, 14:05
Medlem
T34Panzers avatar
Tycker att Svts (Cornelia Samuelsson) liverapportering är under all kritik, jämfört med otaliag rapporteringar jag läst undet årens gång. Hon lägger mer mer tid på att besvara läsares frågor än att återge vad som defacto sägs i förhören i rättssalen.
Citera
2026-08-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Mystiken tätnar.

Mycket i mig säger att BÖ anstiftat mordet genom JJ, men det blev alldeles för "mycket" för dem, varpå hon inte fortsatte driva planer om arv etc. för att inte verka misstänkt. Ren spekulation från min hjärna, men.

Med tanke på att hon pratat med media om mordet för att det inte ska glömmas bort, att hon tydligen gått till psykolog och mått dåligt... Nej, jag tror inte Barbro är inblandad alls.
Citera
2026-08-17, 14:14
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Med tanke på att hon pratat med media om mordet för att det inte ska glömmas bort, att hon tydligen gått till psykolog och mått dåligt... Nej, jag tror inte Barbro är inblandad alls.

Ok!

Hiding in plain sight annars. Finns ju mördare som låtit sig bli intervjuade av media bara någon timme efter mordet och spelat förkrossade/förvånade. Dock i USA.

Citat:
One of the most famous and chilling instances of a killer being interviewed by local news is the Stephen McDaniel case, where he gave an on-camera interview about the disappearance of his neighbor and law school classmate, Lauren Giddings, live on air. During the middle of the interview with a local reporter, McDaniel was visibly shocked and had to stop when the reporter informed him that police had just found human remains (which he had dumped). He later pleaded guilty to the murder.
Citera
2026-08-17, 14:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Försvararen förhör Barbro:

Citat:
Försvaret ställer frågor om en brand som ska ha skett på gården efter 2005, renoveringen efteråt, om testamentet, om Barbro har lånat pengar av sin pappa samt frågor om grannarna till Tor och Gerd.

Harr JJ berättat något för honom?
Citera
2026-08-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Inget av DNA-bevisen sätter mordvapnet i händerna på JJ. Fascinerande att många här inte bryr sig om rättssäkerheten.

Tycker att allt kring detta skötts rättssäkert - dock dåligt av utredningen i det tidiga skedet - och jag tycker att en person vars DNA hittas på ett sönderslaget brottsoffer har en skyldighet att ge en komplett och ärlig berättelse om vad som skett. Det är ingen oskyldig stackare som sitter i rättssalen som blivit överkörd av utredningen. Känner du nåt sånt är du inte riktigt funtad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in