2026-08-15, 20:08
Medlem
Kan någon vara snäll och dela FUP igen? Länken har redan (!) slutat fungera
Senast redigerad av DivJunk 2026-08-15 kl. 20:12.
Citera
2026-08-15, 20:11
Medlem
Ok, tack för svaret.
Så i teorin så skulle JJ kunnat ha kört en röd Volvo 740.

Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Enligt den nu försvunna FUP:en har han körkort men ingen indikation på att han ägde eller hade tillgång till bil under härnösandstiden.
Citera
2026-08-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Stämmer det verkligen att BO 1 blev attackerad framifrån med yxan? Då skulle man nästan kunna tro att GM och BO 1 kände varandra.

Nej, det finns inget som tyder på det
Citera
2026-08-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Han blir säkert dömd i tingsrätten , men hovrätten borde dock fria han
Det tror jag också.
Citera
2026-08-15, 20:18
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Nej, det finns inget som tyder på det
Man vet inte ännu vem som är GM.
Citera
2026-08-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Womenwarrior
Det är inte lagligt enligt Krimfups regler att dela FUP:en som man har köpt från deras hemsida men jag ser en annan har gjort det så ladda ner från den länken
Det stämmer inte. Krimfup äger inte upphovsrätten. Det skriver dom bara för att dom vill sälja någon annans verk fler gånger
Citera
2026-08-15, 20:22
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inte mycket kan ha hamnat i slasken. FUPen skulle kunna bantas till 500 sidor. Ytterst egendomligt att man inte har hittat något socialt umgänge kring JJ som ens antyder koppling till Tor och/eller Brattås.

Detta kan bli ett historiskt fall. Skall man kunna bli dömd för mord enbart på DNA och inget mer?
Det kanske är sant det den misstänkte säger?
Citera
2026-08-15, 20:30
Medlem
LoppeliLoppans avatar
FUP länken fungerar inte för mig heller, filen existerar inte. Någon vänlig själ som vill och orkar ladda upp?
Citera
2026-08-15, 20:50
Medlem
Yatsys avatar
BO 2 ska haft träningsbyxor, nylonstrumpor och en ballerina sko. BO 2 ska ha varit täckt med en träningsjacka. Har jackan tagits av, eller hämtats från boningshuset?
Citera
2026-08-15, 20:54
Medlem
mjayzs avatar
Ny länk FUP

https://gofile.io/d/3fZmCoGS
Senast redigerad av mjayz 2026-08-15 kl. 21:00.
Citera
2026-08-15, 20:58
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiisnumberone
Ok, tack för svaret.
Så i teorin så skulle JJ kunnat ha kört en röd Volvo 740.

Jag hann inte gå igenom alla 1800 sidor av FUP:en innan den försvann så jag kan ha missat något. Intrycket jag fick var dock att hans sociala liv i Härnösand var så nära nollpunkten man kan komma. Han kan naturligtvis ha underlåtit att berätta om eventuellt umgänge för polisen.

Det jag undrar över och som jag inte såg i FUP:en var den här kvinnan som bodde i samma hus som JJ som ska ha blivit topsad i samband med tuggummi-DNA:t. Ett par kvinnor som bodde i samma portgång förhördes men det framstod som ganska tydligt att de inte hade något som helst samröre med JJ.

Vem var kvinnan som topsades och när skedde det? Där kan finnas en möjlig ingång till ett socialt liv i Härnösand för JJ. Samtidigt om det inte nämns i FUP:en (jag kan dock ha missat) kanske polisen inte tillmätte det någon större vikt men varför topsades just hon och ingen annan kvinna från huset?
Citera
2026-08-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettysage
Min tolkning är att Johan är uppfylld av tankar på amorös kärlek. Men han har både svårt att inleda relationer och upprätthålla dem.

Men det går bra när någon annan tar initiativ.

Det finns ett annat tillfälle under de långa förhören än när han går igång på breaking bad, som han faktiskt visar intresse. Det är när förhörsledaren frågar om han kommer ihåg sin granne Sara i Härnösand. Nej, säger han först - men sedan, va hon ganska stor?
Han är intresserad av kvinnor och drömmer om livslång kärlek och lojalitet.

Det är så han hamnar i en en situation som leder rill dubbelmord.

Men du sa innan att det gällde lagfarten..
Hur ska du ha det med ditt trams i tråden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in