Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Är inte hyreskasern i avfolkningsbygd dumpningsplats för allsköns dårfinkar från hela landet? Ge dem en etta i halvtomt kommunalt ruckel och lite frisk lantluft så blir det nog bra, typ.
Har säkerligen funnits många ufon i kvarteren runt Postgatan i Hede. Men bara ett som varit i Brattås skulle jag tro.
Det är möjligt att många ufon har bott där, men hans postadresser under 2022 sticker ut mot hans tidigare bostadsadresser. Något lockade honom till Hede, i bara en månad, för att sedan dra en avstickare på 15 mil till Frösön. Mitt i sommaren tror jag inte det bedrivs några kurser.
Att JJ bor i mindre lägenheter kanske har med hans arbete att göra.
Om han jobbar typ som reseledare eller busschaufför så vill man inte bo så stort om man mestadels är på resande fot.
Och vad kan Tor tänkas ha sålt till en 25 åring ?
Tror knappast det var sexköp eller droger??
Och att han förde dagbok över sina försäljningar?
Gerd kom troligen dit utan förvarning, på en Tisdag, kanske mitt i affären som skulle avslutas.
Till en början kan det vara så att Gerd går in i bostadshuset och putsar fönster, och har ett vaket öga på dom båda männen. Det här fönsterputsandet kanske mer var ett sätt för Gerd att hålla koll.
Kan Gerd ha kommit smygandes, i ett försök att överraska Tor men att hon får sig en smärre chock när hon ser dom båda männen, och oskyldigt börjar putsa fönster för att visa sig när dom kommer ut ur ladan.
Har en känsla av att både Tor och gärningsmannen är helt ovetandes om Gerds ankomst, och det är detta som får det att spåra ur fullständigt.