Citat:
Ursprungligen postat av
Heralder
Det finns inget annat ouppklarat mord i länet som polisen jobbat så hårt med som med Brattås, sade Veronika Andersson, tillförordnad chef för grövre brott.
Hur mäter man det tro? Antal nedlagda arbetstimmar, antal utredare eller antal tagna DNA-prov? Eller mängden handlingar man lyckats producera?
Tack vare DNA kan man iaf binda någon till platsen, det är bara en tidsfråga. Den som har lämnat DNA har nog väldigt svårt att förklara bort det då man inte berättat att man varit på platsen. Endast dottern har sagt att hon var först på plats när dom inte hade svarat på hennes telefonsamtal.
Jag tror vi kommer tänka, jaha det var så trots allt när man väl får DNA träffen.
Både brodern och dottern har väl blivit grundligt förhörda, hur det är
med grannarna vet jag inte. Jag tror inte Borrbymannen M*x GL är förhörd. Den andra grannen var snabb på att lämna alibi till Allehanda då han skulle ha varit på kurs i Göteborg på måndagen. Men om mordet skedde redan på Fredag och dom hittades på Söndag så är det inget hållbart alibi.
Skulle vara intressant att veta exakt hur Gerd dog, var det militäriskt utfört??
Alltså en vanlig människa hade nog haft väldigt svårt att döda Gerd, mördaren visste inte att hon var där och fick troligen agera väldigt snabbt och kliniskt, någon som vet hur man dödar.
Varför Gerd dödades berodde med största sannolikhet på att hon kände igen mördaren.
https://www.st.nu/artikel/mordet-chock-for-grannen