2020-07-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldur
Håller med! Vad tror du, löser de detta?
Ja, via DNA och/eller med god hjälp av vettiga uppslag från engagerade i denna tråd så absolut.
Citera
2020-07-17, 20:38
Medlem
När kan de tänkas vara klar med släktforskandet kring DNA:t? Gissar att de sitter en nervös mördare och medhjälpare där ute någonstans just nu.. =)
Citera
2020-07-17, 20:39
Medlem
Tror ni mördaren och medhjälparen läser denna tråd?
Citera
2020-07-17, 21:00
Medlem
Det finns inget annat ouppklarat mord i länet som polisen jobbat så hårt med som med Brattås, sade Veronika Andersson, tillförordnad chef för grövre brott.

Hur mäter man det tro? Antal nedlagda arbetstimmar, antal utredare eller antal tagna DNA-prov? Eller mängden handlingar man lyckats producera?
Citera
2020-07-19, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Det finns inget annat ouppklarat mord i länet som polisen jobbat så hårt med som med Brattås, sade Veronika Andersson, tillförordnad chef för grövre brott.

Hur mäter man det tro? Antal nedlagda arbetstimmar, antal utredare eller antal tagna DNA-prov? Eller mängden handlingar man lyckats producera?

Tack vare DNA kan man iaf binda någon till platsen, det är bara en tidsfråga. Den som har lämnat DNA har nog väldigt svårt att förklara bort det då man inte berättat att man varit på platsen. Endast dottern har sagt att hon var först på plats när dom inte hade svarat på hennes telefonsamtal.
Jag tror vi kommer tänka, jaha det var så trots allt när man väl får DNA träffen.
Både brodern och dottern har väl blivit grundligt förhörda, hur det är
med grannarna vet jag inte. Jag tror inte Borrbymannen M*x GL är förhörd. Den andra grannen var snabb på att lämna alibi till Allehanda då han skulle ha varit på kurs i Göteborg på måndagen. Men om mordet skedde redan på Fredag och dom hittades på Söndag så är det inget hållbart alibi.
Skulle vara intressant att veta exakt hur Gerd dog, var det militäriskt utfört??
Alltså en vanlig människa hade nog haft väldigt svårt att döda Gerd, mördaren visste inte att hon var där och fick troligen agera väldigt snabbt och kliniskt, någon som vet hur man dödar.
Varför Gerd dödades berodde med största sannolikhet på att hon kände igen mördaren.

https://www.st.nu/artikel/mordet-chock-for-grannen
Citera
2020-07-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tack vare DNA kan man iaf binda någon till platsen, det är bara en tidsfråga. Den som har lämnat DNA har nog väldigt svårt att förklara bort det då man inte berättat att man varit på platsen. Endast dottern har sagt att hon var först på plats när dom inte hade svarat på hennes telefonsamtal.
Jag tror vi kommer tänka, jaha det var så trots allt när man väl får DNA träffen.
med grannarna vet jag inte. Jag tror inte Borrbymannen M*x GL är förhörd. Den andra grannen var snabb på att lämna alibi till Allehanda då han skulle ha varit på kurs i Göteborg på måndagen. Men om mordet skedde redan på Fredag och dom hittades på Söndag så är det inget hållbart alibi.
Skulle vara intressant att veta exakt hur Gerd dog, var det militäriskt utfört??
Alltså en vanlig människa hade nog haft väldigt svårt att döda Gerd, mördaren visste inte att hon var där och fick troligen agera väldigt snabbt och kliniskt, någon som vet hur man dödar.
Varför Gerd dödades berodde med största sannolikhet på att hon kände igen mördaren.

Du måste vara expert på att citera men utan att faktiskt tillföra det citerade något av värde.
Citera
2020-07-19, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Du måste vara expert på att citera men utan att faktiskt tillföra det citerade något av värde.

Och vad fan tillförde ditt inlägg.
Citera
2020-07-19, 20:11
Medlem
Citat:

Min slant lägger jag på Gunnar Hällgren.
Citera
2020-07-20, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Min slant lägger jag på Gunnar Hällgren.

GH kan säkerligen tekniken i hur man effektivt dödar någon genom sina år i det militära.
Problemet är att snart börjar dom misstänkta bli gamla men man kan hoppas att mördaren lider i det tysta, liksom Linköpingsmördaren är det troligen någon som bara begått ett enda mord där man lämnat DNA ifrån sig.
Citera
2020-07-24, 08:04
Medlem
Har varit förbi brattås nu och det man slås av är att skogen är extremt tät, hur nära det är till Härnösand, södra sundet ligger en bit bort från huset, man ser delar av huset från vägen.

Finns något som vilar över den orten det känner man när man åker förbi.
Citera
2020-07-24, 15:32
Medlem
Citat:
Och vad fan tillförde ditt inlägg.

Att ifrågasätta dig och ditt maniska postande. Eller menar du att du skriver oklanderligt hela tiden så inget utrymme finns för ifrågasättanden?
Citera
2020-07-29, 23:24
Bannlyst
Citat:
GH kan säkerligen tekniken i hur man effektivt dödar någon genom sina år i det militära.
Problemet är att snart börjar dom misstänkta bli gamla men man kan hoppas att mördaren lider i det tysta, liksom Linköpingsmördaren är det troligen någon som bara begått ett enda mord där man lämnat DNA ifrån sig.

Du tror alltså att man ”i det militära” tränar på att slå fienden i huvudet med en yxa? Eller hur menar du?

Jag har svårt att se GH handla i affekt, som mordet har utförts här, och ännu svårare att se nån yngre förmåga med skostorlek 38 vara hans vapendragare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in