2010-10-15, 11:34
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Finns det inget ikväll? KB känns B, Hipp är allmänt stelt, Båten på fredagar vet jag inte mycket om och nya R&B klubben Insomnia på Deep känns farlig (blattar).

Insomnia är varannan, Balkan Deluxe ikväll på Deep, Hipp känns allmänt highclass imo. Chili är väl där nyfyllda 18åringar går, KB går jag aldrig till, känns som det är där alla Hipsters hänger. Båten lär väl inte vara så mycket om nu under höst/vinter.
Citera
2010-10-15, 12:36
Medlem
Infinitums avatar
Blir KB för min del ikväll, ses i vimmlet.
Citera
2010-10-15, 16:55
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Stället som gäller i Malmö en helg är Nobes. Låt inte de andra lustigkurrarna här lura i dig något annat.

.. sist jag var där valsade en lirare in helknall och svepte en öl sen dök han rakt ner i golvet och tog ambulans därifrån , bara på Nobes!
Citera
2010-10-15, 16:57
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Blir KB för min del ikväll, ses i vimmlet.

Gör vi? vem lirar? vem ränner på kb utan gig? säg till när Yngwie Malmsten dyker upp eller nåt..
Citera
2010-10-15, 18:43
Medlem
Simoos avatar
Tycker att utbudet i Malmö ikväll är grymt. Tyvärr är Malmö så pass litet att så fort det är en klubb som som är bra blir den overhypad och förstörd ganska snabbt. Eftersom jag endast uppskattar Möllan har jag ingen koll på klubbarna i runt lillatorg men dem få ggr jag varit där så var det ungefär samma klass och människor som en gång i tiden hängde på prive 16 och aqua. Om man ska nånstans ikväll ska man till Kyrkan på spångatan. Kb funkar alltid med rätt fylla, Inkonst kör nån techno grej ikväll för den inbitne technoräven. När det kommer till lördagar så finns det bara ett alternativ och det är den mörka källaren med bordershop öl!
Citera
2010-10-15, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Nån som vet vad som hände med Privé? Det är väl inte ens öppet nuförtiden?

Är väl del av Swing Inn nu. Man går ut på terassen och upp för trappan så är man där.
Citera
2010-10-15, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Eftersom det titt som tätt dyker upp olika trådar om ställen i Malmö så tänkte jag försöka sammanfatta ganska bra om vad det finns för ställen i denna stad. Fyll på allting jag missar om ni känner för det.
Jag tar bara upp ställen jag har besökt/besöker frekvent och tycker är värda att nämnas, alla andra är upp till er andra.

Bodoni (http://www.bodoni.se/) - "alternativt" är väll den bästa beskrivningen, Punk, Reggae, hårdrock mm. olika kvällar , Ölen kostar 40+ som överallt annars på möllan och det är 18-årsgräns.

Kulturbolaget (http://www.kulturbolaget.se/) Nu tycker jag personligen att KB är malmös rövhål men det är väll en vanlig nattklubb numera där de spelar allt från Per Gessle till Eye of the Tiger. Ölen och spriten ligger lite högre och på fredagar är det massor av ungdomar där (18) på lördagar är det däremot 20år.

Deep (www.deepclub.se) 90-tal, 80- tal och synthkvällar. I min mening den bästa nattklubben i malmö eftersom det är trevlig musik och prisvärt. 20-årsgräns.

Etagé (http://www.etage.se/) Kort och gott, överklass / turkar. Blandad åldersreglering beroende på vilken veckodag det är. 20 på måndagar 25 alla andra de har öppet. Etagé är oerhört frustrerande när det kommer till att stå i baren och beställa.

Barhäng:

Langelo : hörnet på möllan, schyssta lokaler, schyssta musikkvällar emellanåt. Standard prissättning. Har ingen aning om åldersgräns.

Retro : Min personliga favoritbar. Sköna lokaler , dansgolv på våningen under, stor och uppvärmd rökruta, priset är standard och det är vanligtvis trevligt folk där. 20 år.

Nyhavn : Standardbar, går i krig. 20 tror jag.

Så nu får alla andra malmöiter fylla i för jag har bara tagit upp Möllan.

Har hört Teatergrillen skall vara nice. Nån som varit där? Glasklart annars. Sen börjar Dockan bli riktigt nice med massa restauranger runt omkring. Fast det är okej svinga en bägare på både Möllan och Lilla Torg med.
Citera
2010-10-16, 22:00
Medlem
Vart går man ikväll då??

Sist jag var i malmö var Etage rätt okej. men antar att det inte är så längre... (det brukar ju rulla runt)
Citera
2010-10-16, 22:07
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
Vart går man ikväll då??

Sist jag var i malmö var Etage rätt okej. men antar att det inte är så längre... (det brukar ju rulla runt)
Etage är fortfarande helt ok. Likaså båten (Prins Bernard) bakom centralstation.
Citera
2010-10-18, 10:02
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
Vart går man ikväll då??

Var på Etage i lördags, inte ett dugg trevligt där. De mest desperata människorna mellan 20-35 hänger där. Alltid allmänt skumma typer.
Citera
2010-10-18, 10:07
Medlem
TorkelGregows avatar
Citat:
Var på Etage i lördags, inte ett dugg trevligt där. De mest desperata människorna mellan 20-35 hänger där. Alltid allmänt skumma typer.
På vilket sätt?
Citera
2010-10-18, 10:14
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelGregow
På vilket sätt?
Typ, ett Lil Wayne-hänger borta vid ett hörn medan tre till fyller män vid 30 åldern sitter ensamma vid baren. På något mirakulöst sätt så har en rullstolsburen kilen även lyckats ta sig in till klubben. Drägigt halvtaskiga milfar dansar till schlager i "Ladan". En blatte dotter har tagit med sin mamma och hennes vännina dit för första gången och sitter nu på sofforna bredvid dansgolvet och stirra ut mot vimmlet.

Ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in