2011-07-30, 01:12
Medlem
Snubben2006s avatar
4,5 mån efter FS Lasik-operation och jag har fortf problem med ljus i mörker, det blir som en "dimma" runt ljuskällan..

Nån mer som har liknande "mörkerproblem"?
Citera
2011-07-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
4,5 mån efter FS Lasik-operation och jag har fortf problem med ljus i mörker, det blir som en "dimma" runt ljuskällan..

Nån mer som har liknande "mörkerproblem"?

Det är troligen sk halo-fenomen. Det kan ta upp till 1 år innan det försvinner och om man har väldig otur kan det vara permanent.
Citera
2011-07-30, 09:55
Medlem
Snubben2006s avatar
ofan, ja då finns det hopp iaf, tycker det är dåligt att de inte informerade om just mörkerseende då det verkar vara rätt vanligt med såna besvär efteråt, gjorde min hos memira..
Citera
2011-07-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
ofan, ja då finns det hopp iaf, tycker det är dåligt att de inte informerade om just mörkerseende då det verkar vara rätt vanligt med såna besvär efteråt, gjorde min hos memira..

Måste du inte fått en så bra optiker då. Den jag hade informerade mig om allt som kunde hända och att eftersom jag hade stora pupiller så kunde jag få extra problem pga det.
Citera
2011-07-30, 15:37
Medlem
lulz123s avatar
Memira, de som är jävulskt dyra... Man kan ju tycka att de borde göra allt felfritt, iaf gällande informationen.

Sen tycker jag det är lite missledande att försöka få det att framstå som "väldigt otur" om man får permanent nedsatt mörkerseende. Det är ju trots allt runt 10% som har fortsatt sänkt mörkerseende efter ett år.
Citera
2011-08-01, 17:52
Bannlyst
Tjenare, orkar inte kolla igenom alla sidor så frågar istället.

Fick en fiskekrok i ögat så dom opererade det, nu 5 dagar senare så börjar tråden dom sydde med komma ut, det skaver varje gång jag blinkar, ska den komma ut av sig själv?

Mvh Imbaz
Citera
2011-08-02, 02:24
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbazz
Tjenare, orkar inte kolla igenom alla sidor så frågar istället.

Fick en fiskekrok i ögat så dom opererade det, nu 5 dagar senare så börjar tråden dom sydde med komma ut, det skaver varje gång jag blinkar, ska den komma ut av sig själv?

Mvh Imbaz

Jag skulle väl säga att det är ett typexempel på fall där du inte skall posta på Flashback utan direkt gå till doktorn och fråga.
Citera
2011-08-20, 22:44
Medlem
gayssons avatar
Ska nu göra operation nästa vecka. När tror ni att man kan börja arbeta igen? Jobbar i en ganska ljus lokal, men behöver inte läsa speciellt mycket och använder knappt datorer.
Citera
2011-08-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaysson
Ska nu göra operation nästa vecka. När tror ni att man kan börja arbeta igen? Jobbar i en ganska ljus lokal, men behöver inte läsa speciellt mycket och använder knappt datorer.
Beror på om du ska göra Lasik eller Lasek, om du gör lasik så tror jag du kan jobba nästa dag och med Lasek så tar det 1-2 veckor.
Citera
2011-08-22, 19:08
Medlem
Gjorde en FS-Lasik i fredags mot min översynthet på 3,75. Tycker det gick bra etc, men jag ser ännu väldigt suddigt såhär tre dagar efter operationen. Ringde och kollade och läkaren menade på att mina ögon varit ansträngda en längre tid (vilket de har) innan operationen, och därför tar det tid för dem att vänja sig vid att jag nu helt plötsligt istället för på långt håll ser jättebra på nära håll (cirka 20 cm), och väldigt suddigt på långt håll. Det har svängt om tvärtemot vad det var innan operationen.

Kan tillägga att jag gått runt med för svaga glasögon en längre tid eftersom min optiker inte förstod att jag hade "unga ögon" som såg bättre än dem egentligen gjorde. Med andra ord trodde jag att jag hade bra syn eftersom ögat ansträngde sig hela tiden för att se. Egentligen hade jag mycket sämre än så.

Någon med erfarenheter kring FS-lasik mot översynthet? Verkar inte lika vanligt som mot närsynthet så jag tycker mig inte finna något svar. Det är nojigt att läsa om hur alla verkar se perfekt efter 1-2 dagar medan jag själv sitter här och nojar över skitsuddig syn
Senast redigerad av Porterbiff 2011-08-22 kl. 19:10.
Citera
2011-08-26, 09:08
Medlem
landsers avatar
Gjorde min laserop på vårda.se när dom hade nyöppnat i stockholm.
Fick det till halvapriset betalade 11k, sen rekommenderade jag en tjejkompis dit och hon lyckades
pruta ner priset till 18k (ca 6 mån sen).
Går kanske och deala mellan olika kliniker.
Citera
2011-08-31, 22:59
Medlem
schtekers avatar
Gjorde en lasek för ganska precis en vecka sedan, och nu är allt fortfarande otydligt och suddigt, jag ser typ som jag såg innan, utan glasögon. Detta hade inte oroat mig om det inte var för att synen slutade förbättras redan för typ 3-4 dagar sedan. Borde jag oroa mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in